Bety.cz
Nastavit jako domovskou stránku
pondělí 6. července | svátek má  Jan Hus
Přihlásit | Nejste registrována? Registrovat 

Velikost textu: AAA

Zdravé, ale kalorické. Na tahle jídla pozor. Udělají z vás baculku!

„Je to zdravé, můžu toho sníst, kolik chci“ platí snad jen u zeleniny a několika málo dalších potravin. Existují ovšem jídla, která bychom rozhodně neměli přehlížet, ale na něž bychom si měli dát obzvláště dobrý pozor. Které zdravé potraviny jsou zákeřnými nepříteli naší linie?

Tváří se jako nevinné, extra zdravé pochoutky, ale skrývají v sobě tolik kalorií, že bychom při jejich neopatrné konzumaci mohli skončit jako docela rozměrné koule. Na která jídla si dávat obzvláště pozor, ale rozhodně je z jídelníčku nevypouštět?

1.    Oříšky a semena

Obsahují kvalitní proteiny, omega-3 mastné kyseliny, „hodné“ tuky, spoustu vitaminů, minerálů, antioxidantů, zkrátka nemají ve své kategorii mnoho konkurentů. Ovšem nepřehánějte to s nimi – přibližně dvě hrsti mandlí mají asi 410 kalorií, stejné množství makadamových ořechů se už šplhá k 500 kalorií.

2.    Sušené ovoce

Je zdravé, plné vitaminů a minerálů… a cukru. Pokud si ovoce sušíte sami, není to tak hrozné. Jistě, pokud si včas neřeknete „dost“ a spořádáte ho celou misku, dodáte svému tělu skoro 350 kalorií. Ovšem kupujete-li si sušené ovoce v supermarketu, je to mnohem horší – cukr je totiž skvělý konzervant, a tak toho výrobci využívají. Proto je kupované sušené ovoce plné přidaného cukru a jeho kalorická hodnota se šplhá do závratných výšin.

3.    Salát

Samozřejmě, problémem není zelenina, ale to, co k ní obvykle přidáváme, aby nám salát více chutnal. Dresing sem, majonéza tam… z lehkého dietního jídla – mnohdy nevědomky – vyrobíme kalorickou bombu (to už si k té večeři klidně můžeme dát vepřo-knedlo). Pokud si teď říkáte, že se vás výše napsané řádky netýkají, protože vy si na salát nedáváte krémové dresingy, ale jen olivový olej například s vinným octem, případně citronem nebo hořčicí apod., pak vězte, že jedna jediná lžíce olivového oleje představuje 119 kalorií.

4.    Sýr

Plný kvalitních bílkovin a hlavně vápníku, který je pro ženy obzvláště důležitým minerálem. Jenže pak k těmto kladným vlastnostem přidejte cholesterol, sůl a hlavně kalorie a je jasné, že se sýrem musíme být opatrní. Určitě ho z jídelníčku nevyřazujte, ale nepřehánějte to s ním.

5.    Müsli

Müsli nejsou jen ovesné vločky, ale také sušené ovoce, jogurt, sem tam nějaká čokoláda a spousta, spousta cukru. Všechny tyhle dobrůtky totiž zaručí, že nám bude snídaně chutnat. Jistě, dodáme tak svému tělu hodně vlákniny, vitaminů a minerálů, ale také kalorií. Proto si müsli dopřejte jen k snídani, k večeři nebo odpolední svačince už to není zrovna dobrý nápad…
TIP Bety: Cvičíte, zdravě jíte, a přesto kila nejdou dolů? Poraďte se ZDARMA s naší dietoložkou Lenkou! Zeptat se jí můžete i na to, kde hledat motivaci k hubnutí!

Autor: Barbora Křížková

Tisknout Odeslat
 

 

nejčtenější

Zhubnout lze i po padesátce. Máme důkaz! (2. díl)

Zhubnout lze i po padesátce. Máme důkaz! (2. díl)

Hubnutí po padesátce je skutečnou výzvou. Pokud se ale nevzdáte a víte, jak na to, výsledky se dostaví. Důkazem je i šestapadesátiletá Lenka, jejíž cestu za štíhlou postavou sledujeme v našem seriálu.

Horoskop na červenec 2015: Láska, vztahy, zdraví i finance. Co čeká právě vás?

Horoskop na červenec 2015: Láska, vztahy, zdraví i finance. Co čeká právě vás?

Zábava| 2.7.2015

Červenec bude přát především single Beranům. Konečně si budou moci zase připomenout, jaké to je, když se zamilují. Býci začnou červenec v téměř magickém opojení – v rodině zavládl klid a po dlouhé době budou mít pocit, že jejich vztah funguje tak, jak má. Pro Blížence se červenec ponese ve znamení urovnávání rodinných rozepří – a že k tomu budou mít příležitostí víc, než by sami chtěli. A co čeká další znamení?

Jednoduché řešení letního koupaní? Nafukovací bazény

Jednoduché řešení letního koupaní? Nafukovací bazény

Milujete vodu, ale při představě veřejného koupaliště vás polévá studený pot? Rádi byste si na zahradu pořídili bazén, ale chybí vám finance, nebo místo? Pořiďte si nafukovací bazén a užijte si koupání v soukromí.

Rady a tipy, jak začít sportovat a po týdnu neskončit

Rady a tipy, jak začít sportovat a po týdnu neskončit

Cvičit, cvičit a zase cvičit. Pro mnohé noční můra, pro jiné droga, bez které si den neumí představit. Pokud patříte k těm, co pravidelnému sportování ještě nepodlehli, pak pro vás máme pár rad a typů, jak se stát na cvičení závislý.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ
 

horoskopy

Nastavit horoskopy
Beran

Beran

21. března - 20. dubna

Následující týden budete narážet především na potíže v komunikaci, a to hlavně doma. Jako by vám vaši nejbližší přestali rozumět, jako by každý z vás mluvil jinou řečí. Bohužel vás na to konto čeká i několik nepříjemných hádek. Snažte se nepoužívat při nich nefér argumenty, mohly by otevřít staré rány a vám by pomyslné vítězství rozhodně nepřinesly. Koncem týdne se naštěstí dostaví jisté uklidnění, jako by si hvězdy řekly, že už vás potrápily dost.

anketa

Musela jste se někdy vyrovnávat s partnerovou nevěrou?



dítě dne

Konečně prázdniny. 2. 7. 2015

Konečně prázdniny.

  • 4/5
Celkem 23
další

Tip na večeři


	Recept na kuře s červenou paprikou a bramborami.

Kuře se zeleninou

Celkový čas: 1h a 15min

Energie: 496 kJ

Cena: 140 Kč


	Sytý pokrm s výraznou chutí gorgonzoly.

Těstoviny s gorgonzolou

Celkový čas: 50min

Energie: 1252 kJ

Cena: 120 Kč

ryba pečená s plátky citrónu

Treska pečená s citronem

Celkový čas: 45min

Energie: 220 kJ

Cena: 80 Kč

Bety.cz - magazín nejen pro mámy
Partneři Bety.cz - Odhaleno.cz (www.odhaleno.cz) Své náměty a připomínky k obsahu internetového magazínu Bety.cz posílejte na redakce@bety.cz, technické problémy na podpora@bety.cz.
Kontakty na redakci, obchodního a marketingového zástupce naleznete zde.

Copyright © 2009-2015 Bety.cz - všechna práva vyhrazena.