Bety.cz
Nastavit jako domovskou stránku
pondělí 31. srpna | svátek má  Pavlína
Přihlásit | Nejste registrována? Registrovat 

Velikost textu: AAA

Zdravé, ale kalorické. Na tahle jídla pozor. Udělají z vás baculku!

„Je to zdravé, můžu toho sníst, kolik chci“ platí snad jen u zeleniny a několika málo dalších potravin. Existují ovšem jídla, která bychom rozhodně neměli přehlížet, ale na něž bychom si měli dát obzvláště dobrý pozor. Které zdravé potraviny jsou zákeřnými nepříteli naší linie?

Tváří se jako nevinné, extra zdravé pochoutky, ale skrývají v sobě tolik kalorií, že bychom při jejich neopatrné konzumaci mohli skončit jako docela rozměrné koule. Na která jídla si dávat obzvláště pozor, ale rozhodně je z jídelníčku nevypouštět?

1.    Oříšky a semena

Obsahují kvalitní proteiny, omega-3 mastné kyseliny, „hodné“ tuky, spoustu vitaminů, minerálů, antioxidantů, zkrátka nemají ve své kategorii mnoho konkurentů. Ovšem nepřehánějte to s nimi – přibližně dvě hrsti mandlí mají asi 410 kalorií, stejné množství makadamových ořechů se už šplhá k 500 kalorií.

2.    Sušené ovoce

Je zdravé, plné vitaminů a minerálů… a cukru. Pokud si ovoce sušíte sami, není to tak hrozné. Jistě, pokud si včas neřeknete „dost“ a spořádáte ho celou misku, dodáte svému tělu skoro 350 kalorií. Ovšem kupujete-li si sušené ovoce v supermarketu, je to mnohem horší – cukr je totiž skvělý konzervant, a tak toho výrobci využívají. Proto je kupované sušené ovoce plné přidaného cukru a jeho kalorická hodnota se šplhá do závratných výšin.

3.    Salát

Samozřejmě, problémem není zelenina, ale to, co k ní obvykle přidáváme, aby nám salát více chutnal. Dresing sem, majonéza tam… z lehkého dietního jídla – mnohdy nevědomky – vyrobíme kalorickou bombu (to už si k té večeři klidně můžeme dát vepřo-knedlo). Pokud si teď říkáte, že se vás výše napsané řádky netýkají, protože vy si na salát nedáváte krémové dresingy, ale jen olivový olej například s vinným octem, případně citronem nebo hořčicí apod., pak vězte, že jedna jediná lžíce olivového oleje představuje 119 kalorií.

4.    Sýr

Plný kvalitních bílkovin a hlavně vápníku, který je pro ženy obzvláště důležitým minerálem. Jenže pak k těmto kladným vlastnostem přidejte cholesterol, sůl a hlavně kalorie a je jasné, že se sýrem musíme být opatrní. Určitě ho z jídelníčku nevyřazujte, ale nepřehánějte to s ním.

5.    Müsli

Müsli nejsou jen ovesné vločky, ale také sušené ovoce, jogurt, sem tam nějaká čokoláda a spousta, spousta cukru. Všechny tyhle dobrůtky totiž zaručí, že nám bude snídaně chutnat. Jistě, dodáme tak svému tělu hodně vlákniny, vitaminů a minerálů, ale také kalorií. Proto si müsli dopřejte jen k snídani, k večeři nebo odpolední svačince už to není zrovna dobrý nápad…
TIP Bety: Cvičíte, zdravě jíte, a přesto kila nejdou dolů? Poraďte se ZDARMA s naší dietoložkou Lenkou! Zeptat se jí můžete i na to, kde hledat motivaci k hubnutí!

Autor: Barbora Křížková

Tisknout Odeslat
 

 

nejčtenější

Je na čase změnit váš televizor?

Je na čase změnit váš televizor?

Vybíráte televizor a nevíte, který zvolit? Rozhodování vám možná usnadní speciální prodejní akce s názvem Samsung dny, která proběhne od 31. srpna do 20. září. Během ní si můžete za zvýhodněné ceny koupit špičkové UHD či Full HD televizory se slevou až 23 %.

Jak zatočit se stresem? S pomocí relaxačních omalovánek!

Jak zatočit se stresem? S pomocí relaxačních omalovánek!

Jak asi víte, zvládat stresové situace není právě nejsnazší. Naštval vás šéf, či manžel? Anebo už máte dost hektického shonu? Pak existuje snadné řešení – pořídit si relaxační omalovánky pro dospělé!

Takhle svou pleť určitě nečistěte!

Takhle svou pleť určitě nečistěte!

Krása a móda| 24.8.2015

Chybek, kterých se na své pleti dopouštíme, je plno. Určitě se shodneme na tom, že jednou z nich je vynechávání odličování a čištění pleti. Možná jste ale nevěděli, že pleti může uškodit i čištění jako takové, pokud není prováděno správně. A jaké jsou ty největší hříchy ohledně čištění pleti?

Silikonová prsa mi zásadně zvedla sebevědomí

Silikonová prsa mi zásadně zvedla sebevědomí

Krása a móda| 24.8.2015

Příběh Jitky je důkazem toho, jak důležité je jít si za svým snem. Jitka vždy snila o plném dekoltu. Příroda k ní ale v tomhle ohledu byla skoupá. A tak se rozhodla si ke krásnému poprsí pomoci. Rok po operaci je z výsledku stále nadšená a říká, že změna je k nezaplacení.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ
 

Horoskopy

Nastavit horoskopy
Beran

Beran

21. března - 20. dubna

Pokud budete tento týden naslouchat jen svému svědomí a intuici, nebudete moci šlápnout vedle. Ovšem snadné to mít nebudete – ze všech stran se na vás budou valit dobře míněné rady, až si budete připadat, že snad ani nejste vlastního rozhodnutí schopni. Nenechte se ale tlačit do něčeho, co nechcete, poznámky o tvrdohlavosti házejte za hlavu. To vy musíte nejlépe vědět, co děláte.

soutěž

Soutěž o balíček produktů Daylong: Spolehlivá sluneční ochrana pro celou rodinu!

Soutěž o balíček produktů Daylong: Spolehlivá sluneční ochrana pro celou rodinu!

Osloví i náročné spotřebitele.

Soutěž probíhá od 27. 8. 2015 do 6. 9. 2015

anketa

Jak velký máte byt?








dítě dne

Odpoledne u bazénu 31. 8. 2015

Odpoledne u bazénu

  • 2/5
Celkem 24
další

Tip na oběd


	Pro ty, kteří mají rádi ryby a vepřové karbanátky jim nechutnají.

Rybí karbanátky

Celkový čas: 50min

Energie: 588 kJ

Cena: 150 Kč


	Lahodná kombinace dušených hovězích jater s jablky.

Dušená hovězí játra

Celkový čas: 1h a 10min

Energie: 671 kJ

Cena: 110 Kč


	Bramborák z kynutého těsta.

Pečený bramborák

Celkový čas: 1h a 15min

Energie: 649 kJ

Cena: 70 Kč

Bety.cz - magazín nejen pro mámy
Partneři Bety.cz - Odhaleno.cz (www.odhaleno.cz) Své náměty a připomínky k obsahu internetového magazínu Bety.cz posílejte na redakce@bety.cz, technické problémy na podpora@bety.cz.
Kontakty na redakci, obchodního a marketingového zástupce naleznete zde.

Copyright © 2009-2015 Bety.cz - všechna práva vyhrazena.