Poradna výživové poradkyně

Odpovídá: Bc. Gabriela Knosová

Poradna výživové poradkyně

Okruhy otázek, na které vám pomohu najít odpovědi:

* Už jsem vyzkoušela všechno, nic na mne nefunguje.
* Dokážu shodit, ale vždycky to naberu nazpátek a ještě něco navíc…
* Cvičím, jím zdravě a přesto nehubnu.
* Co musím všechno změnit ve stávajícím jídelníčku, abych zhubla?
* Co je vlastně zdravý životní styl?
* Můžu svoji energii ovlivnit svým stravováním?
* Co dělat, když mi zůstala kila po porodu?
* Co ještě můžu změnit, když už jsem v přechodu?
* To už musím držet dietu navždycky?
* Jaký pohyb je pro mne vhodný, když chci zhubnout?
* Chybí mi poslední 4 kg…. A váha se nechce hnout.. co mám dělat?

Bc. Gabriela Knosová

Vystudovala Fakultu sportovních studií Masarykovy univerzity v Brně, obor Regenerace a výživa ve sportu.

Má za sebou praxi jako výživový poradce a poradce pro výživu a sportovní aktivity. Od roku 2008 se věnuje redukci hmotnosti v Institutu redukce a prevence nadváhy kompliment®.

Svůj volný čas ráda tráví sportem, například potápěním nebo turistikou v přírodě.

Institut kompliment®

Institut redukce a prevence nadváhy kompliment® vznikl v roce 1992 jako odborné pracoviště se zaměřením na redukci tělesné hmotnosti a životní styl. Pod vedením své zakladatelky PhDr. Mgr. Kataríny Skybové působí v současnosti ve svých pobočkách na Slovensku v Bratislavě, Trenčíně, Košicích a v Brně.

Zaměření Institutu kompliment®

Kompliment® poskytuje služby hubnutí a redukci nadváhy, formování postavy, kontrolu tělesné hmotnosti a aktivní životní styl. Poskytuje poradenství v oblasti podpory zdravého životního stylu.

Služby Institutu kompliment® jsou určené lidem, kteří chtějí být zdraví a štíhlí. Programy kompliment® jsou vhodné i pro klienty se zdravotními omezeními.

Programy kompliment®

Cílem programů je dosáhnout změny stravovacích a pohybových návyků klientů, snížit jejich tělesnou hmotnost, zvýšit jejich fyzickou kondici, zlepšit a udržet tělesné a psychické zdraví. Součástí programů je edukace v oblasti výživy a pohybu.

Projekty Institutu kompliment®

Institut redukce a prevence nadváhy kompliment® poskytuje svoje oborné služby partnerům aktivně působícím v oblasti zdraví a výživy.

Více na www.komplimentinstitut.cz

PORADNA BYLA UKONČENA. NOVÉ DOTAZY NEBUDOU ZODPOVÍDÁNY.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, za poslední měsíce jsem zhubla, pravidelně jím a cvičím, ale nemůžu se zbavit zadních boků, ať se snažím jak chci, mám ještě vydržet? kamarádka byla na kryolipolýze a říkala že jí to pomohlo, nevím jestli to nejsou jen vyhozené peníze?

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

 

bohužel každý člověk má své problematické partie, které jsou dány i dědičně a jejich forma se ovlivňuje o dost hůře. Jediným dlouhodobým řešením je opravdu trpělivost  a systematičnost.

Kryolipolýzu rozhodně nedoporučuji, může mít řadu zdravotních rizik a efekt není zaručen.

 

Jak si mám sestavit dietní jídelníček

Dotaz: Anonymní uživatel/ka

Dobrý den, je mi 20 let a netrpím obezitou, ale ráda bych zhubla několik kilo a zpevnila postavu abych se cítila lépe. Můj hlavní problém je, že i když o jídle, které jím, přemýšlím a snažím se o zdravý a vyvážený jídelníček, tak mě vždy k večeru přepadají šílené pocity hladu a chuť na sladké. Vydržím to tak 3 až 4 dny a pak prostě sním vše na co přijdu. Jsou takové pocity hladu normální a musím si na to zvyknout a vydržet? Nebo se to děje, protože jím přes den špatně? Děkuji za odpověď

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

 

Vámi popisované pocity patrně souvisejí s nevyváženou skladbou jídelníčku a s deficitem některých živin. Bylo by proto nejvhodnější zanalyzovat jídelníček a Váš pohybový a denní režim individuálně s odborníkem.

Pokud je režim nastaven správně neměla byste pocity hladu zažívat prakticky vůbec. Nebojte se tedy požádat o pomoc, svého cíle tak dosáhnete efektivněji.

S pozdravem, Gabriela Knosová

Hubnutí dívek do 18 let

Dotaz: Anonymní uživatel/ka

Dobry den je mi 13 let merim asi 158 cm a vazim 54 kg dvakrat tydne chodim do fitka kde cvicim jilian michaelson a pak jeste jezdim asi pul hodky na rotopedu kdyz budu cvicit tu jilian muzu nejak pribrat nebo zhubnout? Mám to ukoncit? Nebo mi ti jen zpevni telo? Jsem vcel ku stihla jen bricho mam tlustsi. Dekuju za odpoved.

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

pokračujte v zavedeném režimu, výsledky v podobě formované zpevněné a štíhlé postavy se jistě dostaví. Doporučuji ve volných dnech zařadit ještě svižnou chůzi, podpoříte své snažení.

 

Držím palce, Gabriela Knosová

Poradenství výživového poradce

Dotaz: Anonymní uživatel/ka

Dobrý den. Je mi 15 let a chystám se k nutričnímu poradci v Brně. Chtěla bych se zeptat, jakého dobrého poradce bych měla navštívit? Předem děkuji.

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

doporučuji zavedená a ověřená pracoviště, pokud možno se vyhněte poradcům, kteří nabízejí doplňky stravy či jiné preparáty. Existují např. dietologické a nutriční poradny v rámci zdravotnických zařízení nebo specializovaná pracoviště, např. Institut kompliment .

Přeji pěkný den,

Gabriela Knosová

Hubnutí dívek do 18 let

Dotaz: Anonymní uživatel/ka

Dobrý den, potřebuji poradit...bude mi 13 a měřím 150 cm a 45 kg:( Potřebuju nějak zhubnout ale všechny ty diety mně už nebaví:'( pohybu mám celkem dost protože jsem na atletické škole a máme tělocvik 2hodiny denně a potom dělám různé cviky doma. Chtěla bych mít placaté břicho se kterým se nemusím stydit jít do plavek....ale i po těch všech různejch dietách nic:( Ukládá se mi tuk v dolní části břicha,takže se mi dělá "špek" a ve stehnech je to to samé. Prosím pomozte a předem děkuji za odpověď

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

na diety jste příliš mladá, diety nejsou vhodným řešením v žádném věku. S každou další krátkodobou dietou se Vám bude na problematických partiích ukládat tuku více a více, proto, prosím, s dietami přestaňte. Snažte se o vyvážený plnohodnotný jídelníček, který pokryje Vaše energetické potřeby a pokud možno zkonzultujte Vaše stravování s odborníkem dříve než se Vám kolotoč diet vymkne z rukou a Váš metabolismus se zpomalí.

Jelikož jste na atletické škole, předpokládala bych, že v řadách Vašich kantorů bude snad alespoň jeden specialista, který vám bude schopen poradit nebo vám alespoň doporučí vhodnou individuální pomoc a poradce.

S pozdravem, Gabriela Knosová

Jak na zdravý životní styl

Dotaz: Mirka Makova

Dobrý den, potřebovala bych trochu shodit - hlavně v kritických partiích boků a spodního břicha + zlepšit trávení a činnost tlustého střeva. Asi před třemi týdny jsem začala jíst pravidelně, jednoduchá jídla - třikrát denně (snídaně, oběd a večeře) a před každým jídlem piji dost čisté vody s betaglukanem z hlívy ustřičné. Věřím tomu, že by mi to mohlo pomoct - okolí mi ale od toho zrazuje...Prý se všude doporučuje jíst pětkrát denně po menších dávkách. Chodím na HEAT a na pilates. Máte ještě nějaký nápad, který by mi mohl pomoci? Zatím jsem shodila 2 kg. Děkuji předem na odpověď Mirka

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den, každé tělo je individuální, proto by bylo vhodné i individuální posouzení.

Obecně mohu doporučit opravdu přijímat stravu každé cca 3 hodiny, tedy ve výsledku cca 5-6x denně. Důležité je i vyvážené složení i s ohledem na energetický výdej.  Zařaďte tedy mezi hlavní jídla i svačiny, bylo by vhodné zhodnotit zda přijímáte dostatek kvalitních sacharidů, bílkovin, tuků, vlákniny, jaký je pitný režim, složení Vašeho těla  apod.

 

S pozdravem

Gabriela Knosová

Dobrý den, jmenuji se Sabina, je mi 17 let, měřím 156cm a vážím 54kg. Vím, že to není žádné veliké číslo, žádná obezita ani potřeba hubnout kvůli nadváze, ale už 2 roky se snažím o hezké ploché bříško a užší stehna. Pravidelná strava (hlavně maso, zelenina, ovoce, luštěniny...) s příjmem 1000-1200Kcal denně a každodenní sport mi nestačí. Sportuji od malička,denně mám bud kardio trénink 10km běhu asi tak hodinku a čtvrt nebo jakoukoli jinou pohybovou aktivitu ale bohužel, faldík na bříšku mám pořád a ne a ne se ho zbavit. Máte nějaké jiné další rady, jak se zbavit přebytečného tuku, protože já už vyzkoušela snad naprosto všechno. Ráda bych vážila tak 50kg. Děkuji

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den slečno Sabino,

 

vzhledem k Vaší sportovní zátěži přijímáte velice málo energie. Problém bude pravděpodobně ve zpomaleném metabolismu. Vaše tělo si na dlouhodobě přísný nízký příjem zvyklo a adaptovalo se tak ,aby vystačilo s málem co dostává - tzn. nespálí nic navíc a z přijaté stravy si ještě pro jistotu tvoří další rezervy, protože mu energii odpíráte.  Doporučila bych komplexní vyšetření co se složení těla týká, budete mít jistě i dostatek svalové hmoty, + analýzu jídelníčku a postupné pomalé mírné navýšení energie do optima, které Vaše tělo potřebuje pro normální nezpomalený provoz. Obrňte se trpělivostí a vytrvejte, bohužel v hubnutí tak zcela neplatí, že čím méně tím lépe..

Držím palce,

Gabriela Knosová

Chci zpevnit postavu

Dotaz: Anonymní uživatel/ka

Dobrý den, je mi 18, měřím 180 cm a vážím 68 kg. S váhou problém nemám BMI mám 21. Ale chtěla bych schodit mírné bříško popřípadě zpevnit. Máte nějaké rady, jídelníček, sport? Mám půlroční fenku takže se s ní snažím chodit na procházky.... Předem děkuji ;)

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

jsem moc ráda, že váhu neřešíte, ale zaměřujete se na zpevňování a formování postavy. V jídelníčku mohu doporučit obecné zásady viz. předešlé dotazy, vliv na ukládání tuku v oblasti bříška a pasu mají hormony, mj. i stresové hormony, dědičnost a konzumace alkoholu + nevhodný jídleníček a absence pohybu. Pokud se budete věnovat časté pravidelné aerobní aktivitě ( svižná chůze s pejskem v trvání 40 a více minut) a proložíte např. cvičením typu pilates apod. na zpevnění středu těla) jistě se Vám bude dařit udržet si linii. Vzhled bříška také hodně ovlivňuje celkové držení těla - vzpříměně, nehrbit se, podsazovat pánev.

 

Přeji krásný den,

gabriela Knosová

Hubnutí dívek do 18 let

Dotaz: Anonymní uživatel/ka

Dobrý den, mám 13 měřím 164cm, a vážím 60kg, mám štítnou žlázu, stydím se za sebe, a pokouším se zhubnout nějaký ten měsíc, zhubla jsem sice jenom 1 kilo, ale 4 cm přes břicho za měsíc, pohyb mám pravidelný 2x do týdne 2h tančím.. Ale mám slabou psychiku, a vždycky zahřešim, skoro každý den, potom si to vyčítám, že budu navždy tlustá. Už to nezvládám, a jsem na zhroucení. Vím že mám váhu v normě, ale rozhodně nechci aby se mi dělaly pneumatiky když si sednu, nebo se zohnu.. Mám z toho deprese. Naše rodina jí sladké často, takže vždycky mám něco při ruce na dlubnutí. Mám z toho nervy, a někdy se rozhoduju jestli si tu čokoládu mám nebo nemám dát klidně pul hodiny, je to takový boj v hlavě, ale vždycky si vezmu. Chtěla bych poradit jak zůstat motivovaná, a získat svoji vysněnou váhu 54kg ♥

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

 

doporučila bych Vám konzultovat  Vaš kroky osobně s poradcem pro výživu nebo centru pro Poruchy příjmu potravy. Takto po mailu Vaše starosti nevyřešíme.

Neostýchejte se a vyhledejte pomoc odborníka osobně.

Pěkný den, Gabriela Knosová

Hubnutí dívek do 18 let

Dotaz: Anonymní uživatel/ka

Dobrý den ,mám 16 let.Měřím 179 cm a vážím 88 kg. Jak mám zhubnout,popřípadě jak rychleji zhubnout?

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

 

promiňte, ale Váš dotaz je velmi obecný. Mohu tedy doporučit pouze racionální jídelníček + adekvátní pravidelný pohyb vzhledem k Vaší kondici a zdraví. Pokud nevíte jak začít byla by nejvhodnější konzultace s odborníkem.

S podravem

Gabriela Knosová

Jak na zdravý životní styl

Dotaz: Anonymní uživatel/ka

Dobrý den, chtela jsem se zeptat, je mi 20 let,a chtěla bych zhubnout, Měřím 165 a vazim 65, chtela bych zhubnout tak na 50 ale nevim jak, poradte mi prosim

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

 

promiňte, ale Váš dotaz je velmi obecný. Mohu tedy doporučit pouze racionální jídelníček + adekvátní pravidelný pohyb vzhledem k Vaší kondici a zdraví. Pokud nevíte jak začít byla by nejvhodnější konzultace s odborníkem.

S podravem

Gabriela Knosová

Obecně o hubnutí

Dotaz: Zuzka

Dobrý den, je mi 21 let, měřím 165 a vážím 48kg..Mám fyzicky náročnou práci a ve volném čase 2x týdně na 2 hodiny chodím tancovat, mezitím se věnuji i dalším pohybovým aktivitám. Nikdy jsem nedržela žádnou dietu a jím celkem dost, miluju sladké,takže čokoládám a jakýmkoliv oplatkům neodolám. Byla jsem u lékaře kvůli odběrům krve a kontrole funkce štítné žlázy hlavně z důvodu že si rodiče myslí že jsem podviživená a hraničí to s anorexií, což je podle mě blbost, protože jím normálně cokoliv na co mám chuť a neřeším žádné diety.Moji rodiče jsou sice menší ale silnější postavy, proto mají obavu o moji váhu. Jsem sama se sebou spokojená. Prosím poraďte zda je možné že by to bylo nějakou nemocí, nebo jestli je strach rodičů opravněný. Děkuji

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

z Vašeho dotazu vyplývají pouze obavy rodičů. Pokud jste se sebou spokojená a váha Vám nekolísá a je stabilní bylo by vhodné podívat se na typ postavy Vašich rodičů  a příbuzných v mládí. Pokud tedy i krevní obraz a všechna vyšetření jsou v normě a Vás nic netrápí a nezabýváte se příliš svojí váhou a jídlem jako takovým, můžete mít prostě jen štěstí na štíhlé geny.. Na dálku se to však neodvažuji posuzovat a zhodnocení vašeho stavu bych přenechala odborníkovi osobně.

 

Pěkný den

gabriela Knosová

Hubnutí dívek do 18 let

Dotaz: Lucie Malcová

Chtěla bych se zeptat, jestli je nějaká účinná metoda na hubnutí. Je mi 12 let měřím 155 cm a vážím 56 kg. Zkoušela jsem jíst zdravě, ale nikdy mi to nevydrží dlouho.V létě je to lepší, protože se více pohybuji, ale teď nevím co dělat. Dříve jsem chodila na Zumbu, ale moc mi to nepomáhalo. Také bych potřebovala nějak zpevnit postavu. Jsou nějaké ne moc náročné sporty, díky kterým se rychle a efektivně hubne? Předem díky za odpověď.

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

 

jste velice mladá, do žádných diet se nepouštějte, snažte se jíst zdravě a vyváženě, nemlsejte, ale jezte kvalitní potraviny, snažte se hmotnost udržet na stejné hodnotě, tím, že pořád jste v růstu můžete docílit toho, že se bude zvyšovat Vaše výška, ale hmotnost se nebude tolik měnit a tím pádem budete hubnout. Každý den nebo co nejčastěji se věnujte svižné chůzi alespoň hodinu. Vytrvejte a efekt se jistě dostaví. Pro zpevnění postavy jsou pak vhodné např. lekce bodyformingu, pilates, bosu. kalanetika, plavání.

Cílem není zhubnout rychle, ale zdravě - rozumně, pozvolna, tak aby tělo nestrádalo a úbytek se udržel trvale.

užitečný je web: www.vyzivadeti.cz

 

Hodně trpělivosti přeji, Gabriela Knosová

Obecně o hubnutí

Dotaz: Tereza

Dobrý den, Toužím po plochém bříšku, ale nedaří se mi už o něj usiluju 4 měsíce a možná se to trošku změnilo ale není to ono, jinak jsem štíhlá jenom to břicho, hodně se proto stresuju a už nevím co mám dělat. Poradíte mi co zásadně nejíst ( je jasné že asi ne smažené a sladké ale chtěla bych to podrobněji) a jakým způsobem cvičit? Já spíš cvičím na břišní svaly jinak moc ne občas si dám Zumbu ale v poslední době jsem dost líná a už mě to docela šve:( Mám 150 cm a 41 kg jsem docela malá a drobná ( jak všichni říkají) ale to břicho mě štve jak bych ho mohla tedy rychle zhubnout? Děkuji. Ps. Je pravda že se dá hubnout tím že jsi dám folii přes břicho a zahřeji dekou třeba celou noc a ono jak se potí tak pomáhám hubnutí toho břicha? Už to zkouším druhý den ale nevím jestli to není třeba blbost. Děkuji za vaše rady:)

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den,

 

nemilým zjištěním pro Vás možná může být, že stres je jedním z původců usazování tuku v oblasti břicha a pasu. Proto se kvuli tomuto opravdu nestresujte, mějte se více ráda a žijte zdravě. zařaďte více aerobního pohybu, který pomáhá spalovat tukové zásoby a tím ubyde i vrstvička tuku na bříšku a budete spokojenější.  Věnujte se tedy kromě posilování zejména svižné chůzi, nordic walkingu, rotopedu, joggingu..aktivitě, u které udržíte tempo a nezadýcháte se min.40 - lépe 60 minut co nejčastěji v týdnu.

Zásady k jídelníčku jsou zmiňovány ve spoustě přechozích dotazů.

Pěkný den,

gabriela Knosová

Hubnutí dívek do 18 let

Dotaz: Anonymní uživatel/ka

Dobrý den. Je mi 13 let a měřím 168 cm a vážím 70 kg! Mám tlustá stehna, boky,břicho a zadek! Tohle všechno bych potřebovala zhubnout aspoň 5 nebo 10 kg! Když se pokouším zhubnout tak cvičím na točícím kole 5-10 minut a k tomu dělám sedy-lehy. Moc mi ta tloušťka vadí a chtěla bych s tím něco dělat! K tomu cvičení vydržím 14 dní a potom zase začnu jíst jak neuvázaná !!! :( Prosím nemohla by jste mi s tím nějak poradit? Děkuji.

Bc. Gabriela Knosová

Odpověd

Bc. Gabriela Knosová

Dobrý den, k úspěšné redukci je potřeba aby fyzická aktivita byla zařazována co nejčastěji, alespoň 3-4x týdně v trvání alespoň 30, lépe však 40-60minut - např. svižná chůze, nordic walking, stepper, eliptical, rotoped apod. Pokud je aktivita příliš krátká, tělo nestačí začít využívat energii z tukových zásob. Nepouštějte se do krátkodobých diet, ale držte se zásad racionálního stravování a prodlužte čas strávený pohybem, výsledek se jistě dostaví, chce to však trpělivost a systematičnost. 

 

Držím palce, pěkný den, Gabriela Knosová

Aktivní sexuální život odsouvá menopauzu na později

Brambory zapečené se zelenými olivami

Brambory zapečené se zelenými olivami

16 hlasů
1h a 25min 446 kJ 120 Kč

Tip na snídani

Více tipů

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Jste systematický člověk, a tak vám příliš nevyhovuje, pokud se musíte věnovat hned několika věcem najednou. Ne že by vám to dělalo nějaké potíže, ale máte vždy pocit, že když se nemůžete něčemu věnovat naplno, hrozí, že budete dělat chyby. A na to nejste příliš zvyklí. Zkuste se na chvíli odpoutat od své snahy o dokonalost, uvidíte, že se vám u... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

28 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
28 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
139 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat