Skákání přes švihadlo pomůže nejen k vysněné postavě

Ještě jste nenašli cvičení, které by vás opravdu bavilo? Zkuste provést malý návrat do minulosti a zaskákejte si přes švihadlo. Vybrousíte tak své křivky, stimulujete mozek, a navíc si zpevníte kosti.

Švihadlo ctí starou školu. Vždyť je to něco, s čím jste si hráli jako dítě. A uznejte sami, že to byla velká zábava. Nechtělo by to oprášit staré vzpomínky? Co na tom, že dnes je vám možná i o několik desetiletí víc!? Pomůcka, která se skládá z lana a dvou rukojetí, vám nabízí spoustu výhod – dokonale protáhne svaly, prověří rovnováhu, a ještě prospěje kostem. S počáteční investicí se navíc vejdete do stokoruny. Takže ano, za málo peněz, opravdu hodně muziky…

Hop a skok jako duševní fitness

„Jedna z nejlepších věcí je ta, že si sami zvolíte intenzitu, která vám bude vyhovovat. Zatímco pomalé skákání je skvělé na zahřátí, rychlejší tempo už patří mezi efektivní kardio trénink. Synchronizace celého těla potřebná k úspěšnému skoku je dalším pozitivem, protože přesné načasování vyžadující spolupráci rukou a nohou pomáhá propojit horní a dolní část těla s mozkem,“ vychvaluje přednosti švihadla Tim Church, profesor biomedicínského výzkumného centra se sídlem na americké Louisianské státní univerzitě.

Proč je tohle propojení zatraceně žádoucí?

Vy se potíte, mysl si vyloženě lebedí

S přirozeným procesem stárnutí mohou hlavní svalové skupiny přestávat pracovat v souladu s mozkem. To může v budoucnu zvýšit pravděpodobnost výpadků a nepříjemných pádů. „Skákací lano“ ale mozek nesmírně stimuluje, zlepšuje motorickou koordinaci, podporuje součinnost mysli a svalů, čímž riziko mnohonásobně snižuje. Takový je názor výše zmíněného odborníka, který poukazuje na to, že cvičení samo o sobě platí za prevenci Alzheimerovy choroby i posilovače paměti. Ale má i další plusy…

Shozená kila a pevné kosti

„Ve srovnání s jinými druhy cvičení skákání přes švihadlo zapojuje opravdu celé tělo, včetně kostí. Jistá americká studie nedávno prokázala, že ženy, které skákaly třikrát týdně, zvýšily svou kostní minerální hustotu v nohách, v porovnání s těmi, které se stejně často věnovaly jinému tréninku,“ říká profesor sportovní medicíny působící na Huntingdonské univerzitě sídlící v americké Indianě s tím, že švihadlo je vhodné pro všechny věkové kategorie, které si udržují stabilní váhu a nepatří do skupiny obézních. Takovým jedincům by totiž mohlo spíše uškodit.

Chcete také zhubnout? Sledujte naše testerky ve speciálu Hurá do plavek!





Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Ačkoli jste poslední týdny neměli v práci tak úplně nadosah úspěch, po němž už dlouho toužíte, rozhodně se nevzdávejte! Snažte se ignorovat požadavky a nároky ostatních a soustřeďte se na své naděje a sny. Mělo by vám to usnadnit cestu. Nebojte se požádat o pomoc ty, o nichž víte, že vám ji poskytnou bez vedlejších úmyslů. Mají ve vás větší víru... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

53 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
9 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
136 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat