Svižná půlhodinová ranní procházka má stejný efekt jako léky

Léky na snížení tlaku zachrání každý rok miliony životů, ale ani tyto léky nejsou bez vedlejších účinků. Jedinci se středně závažnou a mírnou formou hypertenze by mohli vsadit spíš na zdravou životosprávu a pohyb. Stačí přitom ranní svižná půlhodinová procházka. Podle kardiologů z australského Perthu sníží tlak stejně účinně jako léky.

Ranní svižný pohyb – nemusí jít zrovna jen o procházku – podle vědců z University of Western Australia výrazně ovlivní tlak po zbytek dne. Pokud se člověk ráno během půlhodinové svižné procházky zapotí, tlak se sníží a zůstává normální po celý den.

„U mužů a žen se míra snížení průměrného systolického krevního tlaku po cvičení rovná tomu, co očekáváme po užití léků snižujících krevní tlak,“ tvrdí doktor Michael Wheeler z University of Western Australia.

Proč je pohyb lepší než léky? Protože léky pouze odstraňují symptomy, ale neřeší příčinu vysokého krevního tlaku. Pohyb ano. Ten totiž trénuje srdce a cévy, zlepšuje jejich kondici a je prevencí řady poškození oběhové soustavy. Takže pravidelný pohyb nejenže sníží tlak, ale také řeší příčinu vysokého krevního tlaku a mnohé zdravotní komplikace. Léky je neřeší, pouze snižují tlak.

Doktor Michael Wheeler přitom účinek pohybu prokázal u osob s nadváhou a střední formou hypertenze.

Chůze místo lékárničky?

Ostatně i z výsledků dalších studií vyplývá, že ona podceňovaná, obyčejná chůze toho dokáže spousty.Výzkum uveřejněný v odporném časopise Diabetologia ukázal, že lidé s diabetem 2. typu, kteří stráví hodinku střídáním pomalé a rychlé chůze (vždy po třech minutách), sníží hladinu svého cukru v krvi. A to zdaleka není jediné, co chůze dokáže!

Další studie pak prokázala, že obyčejná chůze působí pozitivně i na náš mozek. Stačí třikrát týdně 40 minut chůze a zlepší se celá řada funkcí tohoto veledůležitého orgánu včetně paměti a schopnosti soustředění.

Chůze je snad nejpřirozenější pohyb, jímž nás příroda vybavila. Můžeme ji provozovat v každém věku – od dětského až po seniorský. Neničíme si při ní žádné klouby nebo svaly a vazy, nepotřebujeme žádné speciální vybavení (kvalitní a pohodlné tenisky stačí), nemusíme utrácet za trikoty a dresy. Zkrátka překážek, jež by nám v chůzi (kromě vlastní pohodlnosti) bránily, u zdravého člověka moc nenajdete.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Konečně se vám povede oprostit se od „změti“ svých pocitů a budete schopni se na problém, který už nějakou dobu řešíte s partnerem/partnerkou podívat bez emocí, tak nějak „svrchu“. A ke svému překvapení zjistíte, že jste k němu přistupovali ze špatného konce. To vám dá nejen možnost vše zdárně vyřešit, ale budete moci partnerovi/partnerce ukázat... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

78 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
12 Příspěvků
Poslední příspěvek 6.5.
1 Příspěvků
Poslední příspěvek 6.5.

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat