Bagety, džusy a koláče jsou tou nejhorší svačinou pro vašeho školáka

Jste už unavení z neustálého přemýšlení o tom, jaké svačiny svému malému školákovi zabalit? My vám poradíme, které z pomyslného seznamu vyřadit.

Takže jaká jídla jsou pro děti do školy naprosto nevhodná?

Bagety z obchodu/automatu

Bílá houska, majonézový dresing a nějaká náplň. Spousta prázdných kalorií, které nemají žádnou další nutriční hodnotu. Jen přispívají k dětské obezitě, navíc některé konzervanty a další chemikálie v takovýchto potravinách přispívají u dětí k poruchám soustředění.

Chipsy

Které dítě by nemělo rádo smažené bramborové lupínky! Ale dávat byste mu je neměli. Jsou plné kalorií a obsahují spoustu soli, která dětskému (a ostatně ani dospělému) organismu v žádném případě neprospívá.

Bílý rohlík/bílá houska

Zkuste dítě naučit na svačiny z celozrnného pečiva. Dodáte jim vlákninu a také některé minerály a vitaminy. Bílé pečivo jim nijak neprospěje.

Sladké limonády

Obsahují tolik cukru, že byste klidně mohli dítěti přibalit celou cukřenku a mělo by to stejný efekt. Prázdné kalorie, které přispívají k rozmachu dětské obezity, to jsou limonády. A pokud si myslíte, že jsou řešením jejich light verze (tedy limonády bez cukru), mýlíte se. Některé vědecké studie naznačují, že sladidla, jež se v nich nacházejí, jsou pro dětský organismus snad ještě škodlivější.

Džusy

Džus je z ovoce a ovoce je zdravé, nebo ne? Bohužel většina „džusíků“ pro děti obsahuje poměrně malé procento ovocné složky, zato spoustu přidaného cukru. Ovšem ani 100% ovocné šťávy nejsou řešením – jednak i ony jsou sladké, jednak mohou dítěti podráždit žaludek.

Koláče a buchty

Sladkosti obecně se jako školní svačiny nehodí. Jsou plné cukru, tuku, zkrátka představují porci kalorií, kterou dětský organismus nevyužije, a tak ji pěkně uloží do tukových zásob…

Pořád to samé

Pokud chcete, aby dítě svačinu opravdu snědlo, buďte kreativní a nedávejte mu s sebou stejné jídlo pět dnů v týdnu. Nejenže tím předejdete překvapením v podobě zapomenuté svačiny z minulého týdne na dně batohu, ale poskytnete svému potomkovi všechny živiny, jež potřebuje.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/healthy-snacks-for-kids, https://weelicious.com/top-10-snacks/







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Toasty s jahodami

(18 hlasů)

Vaječná frittata se slaninou

(11 hlasů)

Zapečená celozrnná houska

(16 hlasů)

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Snažte se tento týden zacházet uvážlivě s těmi zbytky energie, které se ještě neutopily v únavě z předchozích mrazivých dnů, která vás začíná zmáhat. Především v práci budete mít pocit, že si nemůžete dopřát ani... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

174 Příspěvků
Poslední příspěvek 0:11
317 Příspěvků
Poslední příspěvek 0:10
15 Příspěvků
Poslední příspěvek 0:05

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat