Od teď už žádný křik na děti

Aby vám trpělivost vydržela o pár chvil déle a pomohla vám zůstat v klidu v těch nejsložitějších situacích, měli byste tyto triky určitě znát.

Jsou dny, kdy se zdá, že je všechno špatně. Jsme ve stresu, děti mají špatnou náladu a pak se stane nějaká maličkost, která nás nakonec zlomí. Najednou ztrácíme trpělivost a reagujeme přehnaně. Děti jsou uražené a my se cítíme provinile.

Samozřejmě ne všichni vždy reagujeme správně. To se také nedá změnit. Všichni jsme přeci jen lidé a děláme chyby. Existuje ale pár triků a triků, které nám pomohou zachovat chladnou hlavu mnohem déle.

Vezměte do ruky fotoaparát

Že ztratíme trpělivost hrozí často ve chvílích, kdy je spousta nepořádku, úlomků nebo malovaných tapet. Když vaše děti udělají v kuchyni nepořádek z mouky a cukru nebo zanechají na laminátu trvalé značky, první reakcí mnoha rodičů je zlobit se. Někdy si humornost situace uvědomíte až po letech.

Proto může pomoci, když si zvyknete zpočátku vůbec nereagovat. Místo toho vezměte svůj smartphone a pořiďte několik snímků. Tyto obrázky se pravděpodobně jednoho dne stanou oblíbenými snímky. Tady a teď vám však dávají čas se zhluboka nadechnout a reagovat kontrolovaněji.

Řekněte svým dětem, jak se cítíte

Pokud zjistíte, že ztrácíte trpělivost, může být užitečné, když to svým dětem jednoduše řeknete. Na jednu stranu slouží jako varování pro obě strany, že je potřeba se situací něco udělat. Za druhé, může vám pomoci určit, proč začínáte být netrpěliví. Někdy si uvědomíme, co nás trápí, až když to musíme vysvětlit někomu jinému.

Zeptejte se svých dětí, jak se cítí

Někdy jen předpokládáme, že situaci rozumíme a podle toho zareagujeme. Možná jsme nevyhodnotili situaci správně, a možná dokonce zacházíme s našimi dětmi nespravedlivě. Na druhou stranu, pokud s nimi mluvíme a snažíme se jim porozumět, můžeme také vidět situaci ve zcela jiném světle. Pak pro nás bude snazší zůstat trpěliví.

Dlouhý výdech

Než zareagujete přehnaně a možná se vystavíte riziku, že budete hlasití, můžete se ze situace také vymanit. Opusťte na chvíli místnost a dlouze vydechněte. Správně: Nenadechujte se zhluboka, ale zhluboka vydechujte. Abyste vydýchali stres a vnitřní napětí, musíte zklidnit pulz. Výdech by měl trvat dvakrát déle než nádech. Proces výdechu vysílá do mozku signál, že se může uvolnit.

Omluvte se

Pokud jste ztratili trpělivost a v důsledku toho jste hlasitě nebo nespravedlivě kritizovali některé ze svých dětí, omluva pomůže nejvíce. I rodiče jsou jen lidé a občas dělají chyby.

Je důležité, aby se vaše děti naučily, že i to je v pořádku. Tímto způsobem zjistí, že i oni mohou dělat chyby. Pokud přiznáte své chyby a převezmete za ně odpovědnost, můžete na nich jedině vyrůst.

Zdroj: názory autora







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Tento týden pro Berany přináší příležitosti, které vás mohou posunout v pracovní i osobní oblasti. Váš entuziasmus a aktivní přístup vám pomohou překonat překážky, které se mohou objevit.Týden začíná romanticky a m... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat