Špatná volba velikosti podprsenky má jasné projevy

Zařezávání podprsenky do zad, příliš těsný obvod okolo hrudníku a špatná podpora: To vše jsou známky špatně padnoucí podprsenky.

S výběrem velikosti a střihu podprsenky je to mnohdy velice náročné. Příliš volná podprsenka totiž může postrádat podporu, příliš těsná podprsenka se zase může rychle opotřebovat, omezit váš pohyb a způsobit nepříjemnou bolest. Příliš krátká ramínka či nevhodně zvolená velikost kostic mohou způsobit napnutí a bolest v ramenou a deformaci horní části těla.

Pokud vám podprsenka způsobuje nepohodlí, je jasné, že nesedí správně. Jak ale poznáte, že je vaše podprsenka ta pravá pro vás? Zde je několik způsobů, jak zjistit, zda jsou vaše problémy s padnutím způsobeny tím, že je vaše podprsenka těsná, a jak ji upravit nebo vyměnit, aby lépe seděla.

Jak poznáte, že je vaše podprsenka příliš těsná?

Věřte tomu, nebo ne, nošení příliš těsné podprsenky může mít na vás negativní dopad v mnoha ohledech. Některé jsou pouhé nepříjemnosti, zato některé jsou vážnější, a rozhodně není dobré je podceňovat!

Vaše pokožka je podrážděná

Těsná podprsenka může způsobit řadu kožních problémů, včetně folikulitidy, dermatitidy, tepelné vyrážky a kopřivky. Pokud se těsné oblečení otírá o pokožku, může to způsobit nadměrné pocení, stejně jako podráždění a zánět vlasových (resp. chloupkových) váčků. Jakmile dochází k vnějšímu podráždění pokožky a vlasový folikul je narušen, může snadno dojít k vniknutí infekce, která zpravidla vyvolává pocity pálení či svědění. Tepelná vyrážka pak nastává tehdy, když jsou ucpány potní kanálky, a kopřivka se může vyvinout fyzickým tlakem na kůži.

Neustále podprsenku upravujete

Možná zjistíte, že neustále upravujete ramínka nebo pásek, jak se podprsenka posouvá souběžně s vaším pohybem.

Prsa nedrží na místě

Někdy se může stát, že vám během běžného denního pohybu začnou prsa vypadávat z košíčků zepředu nebo po stranách. Příliš malé košíčky mohou být pro prsa bolestivým problémem, obzvláště pokud mají kostice. Správně nasazená kostice by měla přesně kopírovat tvar vašeho prsu a měla by ležet naplocho na vašem hrudním koši, nikoli se vytáčet či jakkoli odstávat.

Bolest horní části těla

Dalším častým problémem špatně padnoucích podprsenek je příliš volný obvod pod prsy. Taková podprsenka neposkytuje dostatečnou oporu, je nepohodlná a vede k problémům, jako jsou bolesti ramen a zad. Některé ženy často kompenzují příliš volný obvod tím, že si více utáhnou ramínka podprsenky, čímž nadměrně zatěžují ramena.

Jak těsnou podprsenku upravit?

V závislosti na vašich konkrétních problémech existuje několik způsobů, jak uvolnit příliš těsnou podprsenku. Pokud jste na obvodu podprsenky na poslední sadě háčků, a košíčky podprsenky vám jinak sedí dobře a nechcete proto kupovat zcela novou podprsenku, zkuste adaptér pro zvětšení obvodu podprsenky. Zakoupíte jej v běžné galanterii nebo v prodejně se spodním prádlem.

Upravte si ramínka

Většina podpory podprsenky pochází z pásu pod prsama (obvod podprsenky), nikoli z ramínek nebo košíčků. Pokud si tedy příliš utáhnete ramínka, obvod podprsenky začne na zádech vyjíždět směrem vzhůru, což zase naopak vede k tomu, že přední část podprsenky začne klesat. Ramínka si tedy upravte tak, aby byla delší a obvod podprsenky se vám na zádech stabilizoval ve vodorovné poloze (nikoli se vytahoval vzhůru). 

Noste různé velikosti

Možná i vy máte zažitou domněnku, že každá žena nosí jednu a pouze jednu velikost podprsenky, ale zamyslete se nad tím – ne každá košile nebo džíny ve vašem šatníku mají přesně stejnou velikost, stejně je tomu tak i podprsenek. V závislosti na mnoha faktorech může velikost vaší podprsenky kolísat. Hormonální výkyvy, věk, těhotenství, ale dokonce i perioda mohou změnit velikost vaší podprsenky. Je proto dobré mít v záloze více typů a velikostí košíčku, abyste mohla vždy zvolit tu správnou, ve které vydržíte v pohodlí celý den.

Nalezení správné velikosti podprsenky

Obvod podprsenky by neměl být ani příliš těsný ani příliš volný. Část uprostřed mezi košíčky podprsenky s kosticemi by měla přiléhat k hrudní kosti. Neměla by se vyklánět ani tlačit dovnitř na hrudní kost. Košíčky by měly zcela obejmout a nadzvednout prsní tkáň. Nemělo by docházet k žádnému rozlévání prsou z horní části nebo ze stran. Kostice by měly kopírovat obrys prsou.

Správné měření

Změřte si obvod pod prsy. Ujistěte se, že metr neobtáčíte okolo hrudníku více, než byste chtěli, aby seděla podprsenka. Pokud výsledkem měření není celé číslo, zaokrouhlete nahoru. Změřte si poprsí. Pokud jsou vaše prsa „mělká“ (což znamená, že jejich nejplnější část je vespod), možná se budete muset trochu předklonit, abyste získali přesné měření. Podle zjištěných rozměrů se pak orientujte ve velikostní tabulce jednotlivých výrobců.

Zdroje: healthline.com, názor autora







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Zatímco vaše tělo by chtělo relaxovat, vaše mysl si moc dobře uvědomuje, že doba vánočního a novoročního lenošení už minula. Nemáte rádi nedodělanou práci, nelibujete si v odkládání – a přesto se tento týden budete zmítat v rozpo... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

62 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
96 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
172 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat