Rewilding pleti je nový kosmetický trend

Že mikrobiom je jen střevní? Ale kdeže! Pečovat by se mělo také o ten kožní. Proč je důležitá jeho výživa a obnova? A jaké zásady při takové regeneraci dodržovat?

Termín rewilding (1) se běžně používá v ekologických kruzích. Popisuje revitalizační proces obnovy ekosystému do takového stavu, v němž se o sebe dokáže sám postarat. Co má tohle společného s pletí? Je toho vlastně hodně. I kůže má totiž svůj vlastní mikrobiom, tedy ekosystém, který když se obnoví do svého přirozeného bodu, zlepší se nejen vaše vizáž, ale i zdraví.

Všechno souvisí se vším

Tento mikrobiom (2) hraje důležitou roli při zachování zdraví pokožky. Chrání před infekcemi a temperuje imunitní systém. Je-li z nějakého důvodu narušen, dochází k celé řadě kožních onemocnění, a to včetně vyrážek a ekzémů. Z výzkumu (3) publikovaného v magazínu The World Allergy Organization Journal vyplývá to, že nepříznivé změny kožního mikrobiomu způsobuje znečištěné životní prostředí, špatné hygienické návyky a používání nadbytečného množství kosmetických produktů. Jak mu dopřát ten zmíněný rewilding, tedy návrat do kondiční samostatnosti a prosperity?

Jděte na to přes prebiotika

Prebiotika (4) jsou složky potravy, jež navozují specifické změny ve složení a aktivitě střevní mikroflóry, zejména pak tím, že podporují růst a množení prospěšných bakterií. Strava bohatá na prebiotickou vlákninu přispívá k rozmanitosti kožního a i střevního mikrobiomu, čímž příznivě ovlivňuje zdraví i vzhled. Obsahuje ji oves, luštěniny, banány, borůvky a překvapivě i česnek. Co dalšího se dá v tomto směru udělat?

Přehodnoťte svou každodenní rutinu

Chcete-li na obličeji dosáhnout správné rovnováhy mezi dobrými a špatnými bakteriemi, vyhněte se příliš agresivním čistícím prostředkům, jako jsou antibakteriální mýdla. I nadměrný peeling může nadělat víc škody než užitku, jelikož nahrává podráždění, kvůli čemuž se špatné bakterie rychleji množí (5). Obličej omývejte vlažnou vodou, a to maximálně jednou denně. Kožní mikrobiom ocení i rozmanitou stravu plnou vitaminů, minerálů a antioxidantů.

Zdroj: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8279355/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3535073/, (3) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28855974/, (4) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6463098/, (5) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6101359/







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Tip na oběd

Více tipů

Králík na olivách

(3 hlasů)

Pečená jehněčí plec

(5 hlasů)

Kuličky z jehněčího masa

(3 hlasů)

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Obvykle nenosíte své pocity napsané na čele, což vás sice chrání, ale zároveň můžete být pro zrozence některých znamení těžko čitelní. A právě z tohoto faktu mohou tento týden vyplynout některá nedorozumění. Berte je s nadhledem, al... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

4 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
89 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
71 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat