Slevy na spotřebitele fungují přímo psychologicky

Že je sleva na nějaké zboží důkazem přátelské podpory a laskavosti prodejců? Ale jděte. Je to jen chytrý marketingový tah se silným psychologickým působením. Proč se vám v supermarketu zvyšuje hladina oxytocinu? A jakým způsobem se tam odvádí vaše pozornost?

Co v obchodě způsobí opravdový poprask? No jistě, že slevy! Motivovaní zákazníci hází do košíku jeden zvýhodněný produkt za druhým a u pokladny se tvoří dlouhé fronty. Spokojení jsou nejen spotřebitelé, ale samozřejmě i prodejci. A za vším stojí psychologie!

Méně utracených peněz rovná se více štěstí

Jak to, že jsou slevy tak mocné a dokážou nás doslova omámit? Tak pochopitelně, lze s nimi ušetřit nějaké peníze, na což „slyší“ drtivá většina lidí. Ale to je vlastně jen polovina jejich působení, protože celé tohle marketingové divadlo má ještě hlubší psychologický efekt. Dokonale to vystihuje i potvrzuje studie (1) kalifornské vysoké školy Claremont Graduate University. Z jejích poznatků vyplývá, že jakmile je zákazníkům nabídnuta příležitost výhodného nákupu, zvyšuje se jim v těle hladina neurotransmiteru oxytocinu, což s daným produktem vytváří pozitivní asociaci. Výsledek je ten, že kdykoli si nakupující toto zboží vybaví, zaplaví ho pozitivní emoce, tudíž bude s vysokou pravděpodobností stejný výrobek v obchodě shánět i v budoucnu. S tím tak trochu souvisejí i následující řádky.

Ne, jinam už nejdu!

Závěry jiné studie (2) zase naznačují, že slevové kupony a nabídky levnějšího pořízení vytvářejí jakýsi pocit naléhavosti, čímž krásně odvádí pozornost od hledání jiných možností u konkurence. Podněcuje k tomu i zmínka o tom, že zboží je k mání pouze do vyprodání zásob. A nikdo přece nechce, aby mu tak skvělá příležitost unikla, že? Ve finále se tohle všechno nejvíce vyplatí prodejcům, kteří mají náklady moc dobře spočítané. Vědí totiž, že koupíte jednou a koupíte i podruhé. A s vámi tisíce a tisíce jiných, takže se peníze budou jen sypat. Žádnou laskavost ani přátelské gesto v tom nehledejte…

Zdroje: (1) www.businesswire.com/news/home/20121119005572/en/Coupons.com-Claremont-Graduate-University-Study-Reveals-Coupons?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc, (2) www.papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1934762&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

 Tento týden může být pro Berany v oblasti lásky zajímavý a dynamický. Možná budete čelit nečekaným změnám nebo novým zážitkům ve vašem partnerském životě. Je důležité zůstat otevření a empatičtí vůči potřebám partnera. Pro... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

205 Příspěvků
Poslední příspěvek 0:29
Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat