5 tipů pro zdravý spánek

Na 21. března připadají oslavy Mezinárodního dne zdravého spánku. Aktivita, kterou trávíme třetinu života, si svůj speciální den přece zaslouží! Přečtěte si, co dělat, abyste jej oslavili co nejlépe.

Cvičme v rytme

Díky pravidelnému pohybu budete večer příjemně unavení, usínání bude snadnější a váš spánek kvalitnější. Je na vás, jestli si dáte za cíl nachodit denně 10 000 kroků nebo začnete navštěvovat kurzy jógy. Pamatujte ovšem na to, že sedřít se jednou týdně v posilovně nestačí. Věnujte sportu raději kratší dobu, ale častěji. A nezapomeňte, že hýbat bychom se neměli aspoň 3 hodiny před plánovaným večerním ulehnutím.

Alkohol ne, raději knihu

Pracovní tempo je vražedné, oběd nestíháte, doma čeká další hromada povinností a bez litrů kávy to prostě nezvládnete. Večer pak uspořádáte nájezd na ledničku. Poznáváte se? Podobný životní styl je obecně velmi škodlivý – a váš spánek může ovlivňovat víc než absence pohybu. Vyhýbejte se těžkým jídlům, kofeinu, sladkostem i alkoholu alespoň po 17. hodině. Snažte se během dne pít hodně vody, jíst vyváženou stravu a večer si dopřát třeba šálek bylinkového čaje u dobré knížky.

Do postele bez mobilu

Modré světlo, které vyzařují obrazovky, dává vašemu mozku signál, že je stále den. A kvalita vašeho spánku se díky snížené produkci melatoninu zhoršuje. Vypněte mobil i počítač aspoň 2 hodiny před spaním a večery věnujte raději povídání s blízkými nebo poslechu uklidňující hudby.

Jarní úklid v hlavě

Ustarané mysli se neusíná lehko. Každý máme své starosti a splíny, je ale důležité umět s nimi pracovat. Zkuste se nebránit negativním emocím, prociťte je a nechte zase odplynout. Nezapomínejte na důkladnou psychohygienu, věnujte čas nejen svým blízkým, ale i sobě. Netrapte se maličkostmi, odpočívejte a dělejte, co vás baví a co vás činí šťastnými.

Kvalitní výbava pro kvalitní spánek

Místo, kde se ukládáme ke spánku, má na naše usínání velký vliv. V ložnici udržujte nižší teplotu okolo 18 až 20 °C, často větrejte a hlídejte vlhkost vzduchu. Dbejte na kvalitu matrace i roštů, pořiďte si polštář s vhodnými ortopedickými vlastnostmi. Pomohou vám ke klidné noci a méně rozbolavělým zádům. A ranní vstávání přestane být noční můrou.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Poslední dobou neustále přehlížíte svůj organismus a jeho varovné signály v podobě táhnoucích se, i když mírných, zdravotních obtíží. Jenže ty teď čím dál více pronikají do vašeho soukromého i pracovního živ... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

20 Příspěvků
Poslední příspěvek 11:54
1 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat