Dechovým cvičením ke kvalitnímu spánku

Potřebujete si před nočním odpočinkem zklidnit mysl, protože kvůli jejímu stresovému přetížení se vám nedaří usnout? Zkuste dechové cvičení! Provádět ho může každý a funguje opravdu na všechny.

Možná je tato situace povědomá i vám. Cítíte se unavení, ale ani tak nemůžete usnout. Převalujete se tedy v posteli, zkoušíte počítat ovečky a neustále sledujete hodiny. Čím déle to trvá, tím více propadáte nervozitě, protože vám dochází, že ráno rozhodně nebudete svěží. Co si počít? Bylinkový čaj jste zavrhli, neboť se obáváte zvýšené návštěvnosti toalety. Na prášky vás také neužije a kouzlu aromaterapie jste nikdy nepropadli. Takže? Zbývá ještě jedna možnost – dýchejte.

Pojďme se okysličit, přátelé!

Nádech a výdech. Jde o něco, čeho si člověk nijak zvlášť nevšímá – tedy pokud vše funguje tak, jak má. Přesto se právě tohle za jeden jediný den stane zhruba 20 tisíckrát. Plíce mají v popisu práce získávat ze vzduchu kyslík a přenést ho do krve, ze které zpětně odebírají oxid uhličitý. Jejich velkou výhodu je to, že mají schopnost navyšovat svoji kapacitu dle potřeby a dokáží se přizpůsobit zátěži. Jak vám právě tento orgán pomůže ke kvalitnímu spánku?

Tak trochu jiné cvičení

Dechových cvičení je spoustu, proto si mezi nimi vybere skutečně každý. Bez ohledu na konkrétní techniku její účinnost vždy závisí na tom, zda ji dotyčný provádí správně. Namítáte, že s něčím takovým nemáte žádné zkušenosti, proto je tohle řešení nespavosti úplně mimo? Ještě to nezavrhujte, poradíme vám cvičení, které je naprosto jednoduché a snadno proveditelné. Tady je manuál a způsob, jak se do říše snů ponořit opravdu rychle.

Otázka nosní dírky

Hluboké dýchání nosem má na organismus uklidňující, ba přímo terapeutický vliv. Jak ho povznést na ještě efektivnější úroveň? Odborníci radí stlačit jednu nosní dírku při nádechu a při následném výdechu takto uzavřít pro změnu tu druhou. Když to budete opakovat několik minut, dočkáte se celkového uvolnění. A od toho se pochopitelně odvíjí i rychlost a bezproblémovost samotného usínání. Vzpomeňte si na tento postup pokaždé, když budete počítat ovečky…

Zdroj: healthybuilderz.com, https://www.healthline.com/health/4-7-8-breathing, https://www.sleepfoundation.org/sleep-hygiene/relaxation-exercises-to-help-fall-asleep






Celkem 2 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Snídaně z lásky

(35 hlasů)

Toast s gorgonzolou

(30 hlasů)

Omeleta s našlehanou ricottou

(20 hlasů)

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Dotahujte do konce vše, co začnete – a to jak v pracovní, tak i osobní oblasti. Nezačínejte rozhovor, který nebudete schopni uzavřít, nejděte do sporu, pokud už je předem jasné, že jej nevyřešíte. Přiděláte si tím totiž spoustu starostí navíc &n... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

1 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
818 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat