Kvalitní spánek ovlivňuje každý aspekt ložnice

Proč je tak důležité mít v ložnici něco kolem 20 stupňů Celsia a jak vyzrát na rušivé zvuky, které vás neustále budí? Když jde o spánek, nepřipouští se žádné kompromisy!

Jak si kdo ustele, tak si lehne? To je bezpochyby pravda. Ale celé je to ještě trochu složitější. Nestačí si totiž jen lehnout, kvalitní spánek, který je pro psychické i fyzické zdraví zásadní, ovlivňuje doslova každý aspekt ložnice. Jak by to mělo vypadat v ideálním stavu?

Všechno začíná u teploty

Někdo je od přírody zimomřivec, jiný ještě na konci října nosí kraťasy. Ano, co člověk, to originál a jiné osobní preference. Když jde ale o noční odpočinek, platí tu pro všechny stejné doporučení. Odborníci (Zdroj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6491889/) se shodují v tom, že teplota ložnice by se měla pohybovat mezi 18 a 22 stupni Celsia. Je to proto, že takové rozmezí příznivě ovlivňuje nejen usínání, ale i jednotlivé spánkové cykly, protože zbytečně nezvyšuje tělesnou teplotu.

Hluk je nežádoucí

Nikoho asi nijak zvlášť nepřekvapí, že jedním z největších nepřátel snění bývá hluk. Tak jistě, s tím, že vám pod okny vede rušná silnice, nic nenaděláte. Ale on i mnohem menší „šramot“ způsobuje časté buzení a tím i zmatek zmíněných spánkových cyklů. Jak vyzrát na rušivé elementy v podobě cvakajícího termostatu, „šplouchání“ v ústředním topení nebo hučení domácích spotřebičů? Zamaskujte je bílým šumem! Tímto termínem experti označují monotónní zvuk, jako je třeba déšť, „hudba“ mořských vln nebo tichý proud horkého potůčku. Poslech takového přírodního „rádia“ nejenže přehluší to, co nechcete slyšet, ale také uklidňuje mysl, přičemž zmírňuje úzkost i fyzické bolesti.

Zaměřeno na tmu

To nejhorší, co vás v ložnici může „potkat“, je i světlo, které mate cirkadiánní rytmus organismu a snižuje hladinu hormonu melatoninu. Umělé osvětlení linoucí se třeba z počítače, televize i mobilního telefonu může oddálit spánek i o celé hodiny, praví odborníci. Čím temněji kolem sebe budete mít, tím lépe se vyspíte! A pro ještě lepší požitek z nočního odpočinku byste možná mohli investovat i do kvalitních lůžkovin a matrace.

Zdroj: sleepfoundation.org,https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6491889/







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Tip na oběd

Více tipů

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Poslední dobou neustále přehlížíte svůj organismus a jeho varovné signály v podobě táhnoucích se, i když mírných, zdravotních obtíží. Jenže ty teď čím dál více pronikají do vašeho soukromého i pracovního živ... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

4 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
2 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
3 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat