Děti konzumující rybu aspoň jednou týdně mají vyšší IQ a lépe spí

Češi nejsou zrovna národem, který by konzumoval ryby ve velkém. Už také proto, že nemáme moře. Porce kapra na štědrovečerní tabuli divy nevytvoří, ale pravidelná konzumace ryb může mít řadu pozitivních důsledků na zdraví. A u dětí podporovat rozvoj mozku. Podle neurologů z Pensylvánie totiž látky obsažené v rybě zvyšují IQ dětí a pomáhají jim kvalitněji spát.

Hovoří se o tučných rybách – ze sladkovodních k nim patří losos, z mořských tuňák či makrela. Ty jsou totiž bohatým zdrojem omega-3 mastných kyselin, které blahodárně působí na vývoj mozku dětí.

Velmi vydatným zdrojem omega-3 mastných kyselin je také lněný olej. Ale ten vědci z Pensylvánie nezkoumali. Zabývali se pouze vztahem mezi konzumací ryb a IQ dětí. A prokázali, že děti mající rybu na talíři alespoň jednou týdně, jsou inteligentnější a také lépe spí.

„Pokud ryba zlepšuje spánek, je to skvělé. Pokud také zlepšuje kognitivní výkony, jak jsme pozorovali v této studii, je to ještě lepší. Je to dvojnásobná výhra,“ tvrdí profesor Adrian Raine z University of Pennsylvania.

Nejen pro děti

Ovšem i my dospělí bychom měli ryby pravidelně zařazovat na svůj jídelníček. A to z několika důvodů!

Tlumí zánětlivé procesy

Omega-3 mastné kyseliny toho umějí v našem těle spoustu, mimo jiné dokážou pomoci s nejrůznějšími záněty, a tak například tlumí bolestivost takových onemocnění, jako je artróza.

Podporují zdraví srdce a cév

Dalším důvodem, proč konzumovat více ryb, je skutečnost, že látky v nich obsažené zvyšují elasticitu cév nebo snižují hladinu “zlého” cholesterolu, čímž snižují riziko srdečního selhání či cévní mozkové příhody.

Bojují s demencí

Studie prokázaly, že u starších lidí, kteří jedí nejméně jeden rybí pokrm (nebo mořské plody) týdně, se snižuje riziko vzniku demence, především Alzheimerovy choroby.

Zlepšují zrak

Mastné kyseliny obsažené v rybách rovněž pozitivně ovlivňují zdraví našich očí.

Pomáhají proti diabetu

Jeden z výzkumů v roce 2011 ukázal, že pravidelná konzumace ryb pomáhá snižovat hladinu glukózy v krvi a tím i riziko vzniku cukrovky.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Obvykle nenosíte své pocity napsané na čele, což vás sice chrání, ale zároveň můžete být pro zrozence některých znamení těžko čitelní. A právě z tohoto faktu mohou tento týden vyplynout některá nedorozumění. Berte je s nadhledem, al... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

4 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
89 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
71 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat