I matky můžou mít syndrom vyhoření. Rady, jak nezešílet z mateřství a domácnosti

Mateřství je dřina! Na starost máte mnoho věcí, takže logicky přicházíte o osobní čas i zájmy. A to je právě ta chyba! Časem se můžete setkat se syndromem vyhoření, depresí, únavou či změnami nálad. Existuje nějaký recept na to, jak se z rodičovství nezbláznit?

Domácnost, kuchyně, dopravování dětí do školky a školy (nebo na kroužky), do toho zaměstnání, zahrada, běžný denní režim. Maminky často fungují jako neúnavní roboti. Tedy do určité chvíle. Veškerá trpělivost i síla na všechny ty úkoly má své meze. Co by každá žena – matka měla dodržovat, aby ze své rodičovské role doslova nezešílela?

Nepořádek řešte průběžně

Sebrání hračky z podlahy, porovnání oblečení, vynesení odpadků. Jednak malý a průběžný úklid udržuje tělo v kondici, ale také předchází nahromadění věcí a dlouhým hodinám stráveným u mytí nádobí. Takhle daleko to (aspoň v rámci možností) nenechte dojít. Běžný denní nepořádek řešte v průběhu. Vy nebo někdo z vašeho okolí.

Zapojte starší děti i partnera

Pokud máte starší dítě nebo děti, nechte je, aby pečovaly o mladší sourozence. Vám se uleví, a jim to pomůže vytvářet vazbu mezi sebou. Důležité je obojí.

Myslete také na sebe!

Je hezké, že svým dětem nebo manželovi pravidelně vyváříte a s láskou o ně pečujete, ale stačíte se u toho najíst i vy? Matky často přemýšlejí o potřebách svých dětí a upřednostňují je před těmi svými. Toho se zkuste zbavit. Myslete také na sebe, jezte hodně ovoce a zeleniny. Kromě toho, že začnete udržovat svůj metabolismus v chodu, půjdete dětem příkladem.

Buďte se sebou v kontaktu

Jak snadno se dá zabřednout do stereotypu! Domácnost a rodina si žádají svoje, ale na druhou stranu by vás nic z toho nemělo převálcovat. Pokud ucítíte, že se to ve vás hromadí, vyhraďte si čas na svůj koníček aspoň jednou týdně. Dělejte to, co vás baví, uvolněte se a nemyslete na denní povinnosti. Považujte to za přestávku od úkolů!

V případě nouze zhluboka dýchejte

Jistě, existují chvíle, kdy připomínáte sopku před výbuchem. Meditace a hluboké dýchání vám pomohou zvládnout vaše emoce lépe než krátký dýchánek u kávy s kamarádkou. Dýchejte do břicha a osvojte si techniky hlubokého dechu. Uvidíte, že se začnete cítit mnohem lépe – den po dni.

Zůstaňte ve spojení se svým partnerem

Mnoho mužů si stěžuje, že s příchodem dětí se z jejich partnerek stávají služky vlastních potomků, které nemají čas na společný partnerský život. Nutno říci, že jejich připomínky jsou (někdy) věcné. Ujistěte se, že protějšek neplní jen roli otce a spolubydlícího, ale stále je vaším druhem. Aspoň jednou týdně se věnujte jen sami sobě, vyrazte mezi lidi, odpočívejte, buďte spolu. Spokojenost rodičů – a hlavně ta vaše – se posléze odrazí na chodu celé rodiny.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Ačkoli všichni okolo vás začínají propadat předvánoční panice a shonu, vy tento týden nedostanete příležitost, abyste se do této nálady ponořili. Největší nároky na váš čas i vaše myšlenky si totiž bude činit vaše práce. Stojí před vámi úkol, s jehož řešením si sice víte rady, ale stále bojujete s nejistotou, zda vámi zvolené řešení odpovídá pře... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

51 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
241 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
20 Příspěvků
Poslední příspěvek 3.12.
Bety.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat