Chcete méně utrácet? Víme, jak na to!

Obchodníci a bankéři potřebují, aby lidé své peníze utráceli. Jenže sami se dopouštějí jedné velké chyby, když v reklamě na své produkty používají šťastné páry či zdůrazňují význam vztahu a rodiny. Lidé totiž, když myslí na lásku, vztah a rodinu, začnou utrácet méně a vybírají si lacinější výrobky.

Tvrdí to psycholožka Lisa Cavanaugh z University of Southern California v Los Angeles, která se specializuje na konzumní chování lidí. Podle ní reklama zaměřená na svatby, manželství, rodiny a vztahy snižuje v lidech touhu utrácet, naopak vyvolává potřebu šetřit a vybírat si levnější produkty.

Tento účinek je ještě silnější v některých částech roku, zvláště během svátků, dovolených a ve svatební sezóně, kdy se vztahy a rodina objevují v reklamě nejčastěji,“ tvrdí docentka Cavanaugh.

Své objevy opírá o několik experimentální výzkumů, v nichž prokázala, že lidé, kteří sledují reklamu zdůrazňující vztahy a manželství, utrácejí mnohem méně, volí levnější produkty a méně si chtějí dopřávat. Když je naopak člověk vystaven reklamě, v níž je vyzdvihován život bez závazků a vztahu, touha utrácet se zvýší a dotyčný je také ochotnější kupovat luxusní a dražší zboží.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Berani, týden 47 roku 2025 přináší pro vás období plné energie a nových příležitostí. Vaše přirozená iniciativa a odvaha vám otevřou dveře k novým projektům, ať už v pracovním nebo osobním životě. Buďte otevření novým n&a... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

157 Příspěvků
Poslední příspěvek 14:55
124 Příspěvků
Poslední příspěvek 2:16
Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat