Chcete méně utrácet? Víme, jak na to!

Obchodníci a bankéři potřebují, aby lidé své peníze utráceli. Jenže sami se dopouštějí jedné velké chyby, když v reklamě na své produkty používají šťastné páry či zdůrazňují význam vztahu a rodiny. Lidé totiž, když myslí na lásku, vztah a rodinu, začnou utrácet méně a vybírají si lacinější výrobky.

Tvrdí to psycholožka Lisa Cavanaugh z University of Southern California v Los Angeles, která se specializuje na konzumní chování lidí. Podle ní reklama zaměřená na svatby, manželství, rodiny a vztahy snižuje v lidech touhu utrácet, naopak vyvolává potřebu šetřit a vybírat si levnější produkty.

Tento účinek je ještě silnější v některých částech roku, zvláště během svátků, dovolených a ve svatební sezóně, kdy se vztahy a rodina objevují v reklamě nejčastěji,“ tvrdí docentka Cavanaugh.

Své objevy opírá o několik experimentální výzkumů, v nichž prokázala, že lidé, kteří sledují reklamu zdůrazňující vztahy a manželství, utrácejí mnohem méně, volí levnější produkty a méně si chtějí dopřávat. Když je naopak člověk vystaven reklamě, v níž je vyzdvihován život bez závazků a vztahu, touha utrácet se zvýší a dotyčný je také ochotnější kupovat luxusní a dražší zboží.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Týden 50 v roce 2025 pro znamení Beran přináší dynamiku a nové výzvy. Tento týden budete potřeba využít svou energii a odvahu k překonání několika překážek, které se mohou objevit na vaší cestě.Ve vztazích může dojít k mal&yacut... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

1 Příspěvků
Poslední příspěvek 20:55
1 Příspěvků
Poslední příspěvek 20:52
1 Příspěvků
Poslední příspěvek 20:45
Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat