Fígle na proměnu noční můry ve šťastné sny

Zlé sny se dostavují během „snové“ REM fáze spánku. Zastrašují, děsí a nikdo o ně nestojí. Jak se jich zbavit? Tyhle jednoduché metody vás od nich rychlostí blesku osvobodí!

Každému se někdy zdá něco nepříjemného, ale pokud se noční můry stále vracejí, může se narušit kvalita spánku a s tím i psychický a fyzický stav. Je to vlastně takový začarovaný kolotoč. Stres z bdělého života se často do spánku přenáší, takže se v noci setkáváte se snovými příběhy, které nahánějí hrůzu. Ze strachu (a zpocení) se probouzíte, býváte unavení a protivní. A tak to jde pořád dokola. Tedy do té doby, dokud nepoužijete nějaký z funkčních triků, které proměňují noční můry v pohodové sny.

Nejprve filtrujte stres

K tomu, aby se vám do mysli nevkrádalo nic negativního, potřebujete úlevu – od stresu. Meditujte, přes den choďte na procházky, cvičte jógu, tai-či, kupte si omalovánky pro dospělé, kreslete, tančete, zkrátka dělejte to, co vás zbavuje napětí.

Pojistěte se doplňky stravy

V každé lékárně jsou k dostání kapsle na dobré spaní, které většinou obsahují tryptofan. Díky němu vzniká serotonin, tedy hormon „dobré nálady“, melatonin – hormon odpovědný za kvalitní spánek a vitamin B3 zvaný niacin. Ten je zase důležitý pro správnou funkci nervové soustavy. Dobrý spánek však podporuje i starý známý hořčík.

Před spaním mějte svůj rituál

Inspirujte se u miminek. Čím pevnější denní návyky, tím větší spokojenost a klid. Vytvořte si rituál, o kterém víte, že blahodárně působí na tělo i duši. Horká koupel hodinu před ulehnutím do postele, sprcha s esenciálními oleji, relaxační meditace, odložení mobilů a tabletů vyzařujících modré světlo, horké mléko s medem a klidná hudba, žádné těžké jídlo na konci dne… Vypozorujte, co vám dělá dobře!

Naprogramujte se

Mozek je takový malý počítač. Při usínání ho naprogramujte tak, aby vám „přihrál“ to, po čem toužíte. Vybavte si příjemné chvíle na dovolené, představte si ideální místo, na kterém by byla radost žít, sebe sami stylizujte do podoby anděla, majitele tropického ostrova, obdivované panovnice či víly – a přikažte mozku, aby na toto téma vymyslel pohádkový příběh. Uvidíte, že vás vyslyší. Když ne hned napoprvé, tak napodruhé určitě.

Ujistěte se, zda spíte ve vhodných podmínkách

Pokud jsou špatné sny a časté vstávání vaším každodenním chlebem, může být na vině klima v ložnici. Podle vědců lidé spící v teplejších místnostech jsou k nočním můrám náchylnější. Proto trochu uberte. Pro klidný a kvalitní noční odpočinek by měl být termostat nastavený na teploty mezi 17 a 20 °C.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
20:12

Cvičení na kulatý zadek

Cvičení na kulatý zadek
17:30

Cvičení na štíhlé paže

Cvičení na štíhlé paže
25:30

Kardio a zadeček

Kardio a zadeček

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Jste systematický člověk, a tak vám příliš nevyhovuje, pokud se musíte věnovat hned několika věcem najednou. Ne že by vám to dělalo nějaké potíže, ale máte vždy pocit, že když se nemůžete něčemu věnovat naplno, hrozí, že budete dělat chyby. A na to nejste příliš zvyklí. Zkuste se na chvíli odpoutat od své snahy o dokonalost, uvidíte, že se vám u... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

9 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
99 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
56 Příspěvků
Poslední příspěvek 11.4.

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat