Nízký příjem omega-3 mastných kyselin může vést k depresím

Deprese si nevybírá, o čemž svědčí stále rostoucí počet pacientů. A může snadno postihnout i vás! Tedy alespoň pokud ve vašem jídelníčku chybí tučné ryby, fazole, listová zelenina nebo mandle.

Čas od času nějaké ty chmury postihnou každého a není to nic, co by vybočovalo z normálu. Úplně jiný příběh je to však v případě, kdy jsou pocity beznaděje na denním pořádku. To už by se totiž mohlo mluvit o depresi, která je závažnou poruchou psychiky. Co všechno se při ní dá očekávat a jak s tím vším vlastně souvisí jídelníček?

Vůbec nic mě netěší!

Z globálního hlediska trpí podle odhadů Světové zdravotnické organizace depresemi přibližně 300 milionů lidí. Kdybychom se zaměřili pouze na Českou republiku, jde o zhruba pět procent populace. Toto onemocnění, které snižuje celkovou kvalitu života, se ovšem neprojevuje jen patologickým smutkem, jak si mnozí myslí. Mezi další příznaky patří třeba těžká únava, ztráta chuti k jídlu nebo nevysvětlitelné bolesti. Dostavují se také potíže se spánkem, pamětí a soustředěním. Jaké příčiny spouští depresi asi nejčastěji?

Rodinné dědictví a partner, který zlobí

Odborníci poukazují na to, že největším rizikovým faktorem bývá chronický stres a rodinná anamnéza. Svůj díl viny může nést i dlouhodobě nefungující vztah, finanční zátěž, prožité trauma z dětství, sociální izolace nebo užívaní omamných látek. Ve zrodu zmíněné poruchy ovšem mívá prsty i něco, co by čekal asi málokdo. Je to jídlo!

Nutriční nedostatky si vybírají svoji daň

Že pestrá a vyvážená strava je cestou k psychickému i fyzickému zdraví, to je všeobecně známá věc. Takže se nabízí otázka - kdy jste naposledy jedli třeba tučné ryby, vlašské ořechy, lněná semínka, mandle, fazole nebo listovou zeleninu? Pokud si na jmenované potraviny vůbec nepotrpíte, můžete být k depresi náchylní i vy. Jde totiž o bohaté přírodní zdroje omega-3 mastných kyselin, které si tělo nedokáže vytvořit samo. Jejich nízké hladiny pak pravděpodobnost patologických splínů značně zvyšují. Tedy alespoň takové závěry přináší studie, jejíž poznatky zveřejnil magazín Medical Hypotheses.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Zrozenci znamení Berana by se pro následující dny měli vyvarovat rozdávání nejrůznějších dobře míněných rad. Naopak by měli své nejbližší nechat dělat věci po svém, i když to znamená, že se spálí a budou dělat chyby. Pokud totiž svou přirozenou touhu ukazovat ostatním ten „správný“ směr neovládnete, může se stát, že se vaše snahy obrátí proti vá... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

57 Příspěvků
Poslední příspěvek 11:12
7 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
246 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat