Trénink rodičovské trpělivosti

Trpělivost je ctnost – a mámy by o tom mohly napsat stohy knih. Aby rodičovská trpělivost fungovala ještě lépe, máme pro vás tipy, jak si zajistit, aby vaše trpělivost zůstala ještě odolnější.

Jsou dny, kdy se zdá, že je všechno špatně. Jsme ve stresu, děti mají špatnou náladu a pak se stane nějaká maličkost, která nakonec to ucho utrhne. Najednou ztrácíme trpělivost a reagujeme přehnaně. Děti jsou překvapené a zakřiknuté a my se cítíme provinile.

Samozřejmě ne všichni vždy reagujeme správně. To se také nedá změnit. Všichni jsme přeci jen lidé a děláme chyby. Existuje ale pár triků, které nám pomohou zachovat chladnou hlavu mnohem lépe.

Vezměte do ruky fotoaparát

Spousta nepořádku nebo pomalované zdi jsou často chvíle, kdy hrozí ztráta trpělivosti. Když vaše děti udělají v kuchyni nepořádek z mouky a cukru nebo zanechají na laminátu trvalé značky, první reakcí mnoha rodičů je zlobit se. Někdy si humornost situace uvědomíte až po letech.

Proto může pomoci, když si zvyknete zpočátku vůbec nereagovat. Místo toho vezměte telefon a pořiďte pár fotek. Ty se pravděpodobně jednoho dne stanou oblíbenými snímky. Tady a teď vám však dávají čas se zhluboka nadechnout a reagovat kontrolovaněji.

Řekněte svým dětem, jak se cítíte

Pokud zjistíte, že ztrácíte trpělivost, může být užitečné, když to svým dětem jednoduše řeknete. Na jednu stranu slouží jako varování pro obě strany, že je potřeba se situací něco udělat. Za druhé, může vám pomoci určit, proč začínáte být netrpěliví. Někdy si uvědomíme, co nás trápí, až když to musíme vysvětlit někomu jinému.

Zeptejte se svých dětí, jak se cítí

Někdy jen předpokládáme, že situaci rozumíme a podle toho zareagujeme. Možná jsme nevyhodnotili situaci správně, a možná dokonce zacházíme s našimi dětmi nespravedlivě. Na druhou stranu, pokud s nimi mluvíme a snažíme se jim porozumět, můžeme také vidět situaci ve zcela jiném světle. Pak pro nás bude snazší zůstat trpěliví.

Zhluboka dýchejte

Než zareagujete přehnaně a možná se vystavíte riziku, že budete křičet, můžete se ze situace také vymanit. Opusťte na chvíli místnost a dlouze vydechněte. Správně: Nenadechujte se zhluboka, ale zhluboka vydechujte. Abyste vydýchali stres a vnitřní napětí, musíte zklidnit puls. Výdech by měl trvat dvakrát déle než nádech. Proces výdechu vysílá do mozku signál, že se může uvolnit.

Omluvte se

Pokud jste ztratili trpělivost a v důsledku toho jste křičeli nebo jste nespravedlivě kritizovali některé ze svých dětí, omluva je velmi užitečná. Rodiče jsou jen lidé a občas dělají chyby.

Je důležité, aby se vaše děti naučily, že i to je v pořádku. Tímto způsobem si můžete být jisti, že i oni mohou dělat chyby. Pokud přiznáte své chyby a převezmete za ně odpovědnost, můžete z nich jedině vyrůst.

Zdroj: názory autora






Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Tento týden vám planety přinesou do vašeho milostného života nové impulzy a dynamiku. Pokud jste v partnerském vztahu, čeká vás období plné komunikace a porozumění. Věnujte svému partnerovi více pozornosti a buďte vnímaví k jeho potřebá... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

10 Příspěvků
Poslední příspěvek 12:33

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat