10+1 jednoduchý tip, jak se dopracovat k ladným křivkám

Pohyb je radost, ale také zdraví a krása. Sport pomáhá posilovat imunitu, udržuje vás v kondici, příznivě působí na kardiovaskulární systém, má pozitivní vliv na psychiku i krásu pleti. Pomůže vám zhubnout, zpevnit a zformovat tělo a zredukovat celulitidu. A je jedno, jakému sportu se věnujete, můžete chodit běhat, vyrážet na svižné procházky, chodit na jógu nebo pravidelně cvičit ve fitku. Pokud z jakéhokoli důvodu nestíháte nic jiného než dennodenní kolotoč: práce – děti – domácnost, nezoufejte… cvičit se dá i tak.

10+1 tip, jak se dopracovat k ladným křivkám poradí trenérka Sarah Maxwell, specialistka pro Fitness & Lifestyle značky NIVEA.

1. Cvičte vědomě

Řadu přínosných cviků provádíte každý den, aniž byste si je uvědomovala. Jejich pozitivní účinek pro vaši kondici však bude mnohem intenzivnější, pokud se na každý pohyb budete soustředit a cvičit vědomě.
Nikdy (ani při domácích pracích) nezapomínejte na správné držení těla s rovnými zády, zataženým bříškem a uvolněnými rameny. Každý pohyb se snažte provádět s co největším nasazením.

2. Zatáhněte břicho

Nikdy (ať děláte jakoukoli práci, cvičíte nebo jen při chůzi) nezapomínejte na správné držení těla. Snažte se držet trup rovně, zatáhněte břicho i hýždě a podsaďte pánev, lopatky tlačte k sobě, ramena svěste dolů. Uvolněte se. Prohlédněte se v zrcadle, s překvapením zjistíte, že vám zatažené bříško a rovná záda dokážou ubrat několik let.

3. Procházku stihnete ještě dnes

I když máte pocit, že jste celý den na nohou, přidejte dalších 30 minut chůze. Stačí klidná procházka, která bude přínosem nejen pro vaši kondici, ale i duševní relaxaci.
Nemusíte se procházet celou půl hodinu v kuse, ale procházku si můžete rozdělit na několik částí, např. 10 minut ráno, 10 minut přes oběd, 10 minut večer.

4. Využijte každou chvilku

V touze po krásném těle nemusíte hned běžet do fitka a trápit se na posilovacích strojích. Zkuste jen využít každou vhodnou příležitost k pohybu – vážně stačí maličkosti – místo výtahu nebo eskalátoru vyjděte po schodech, berte schody po dvou, vystupte z tramvaje či autobusu o stanici dříve, nechte auto doma a jděte pěšky nebo jeďte na kole…
Takový pohyb vám denně ubere několik tukových buněk, aniž byste měla pocit, že se nutíte do něčeho nepřirozeného.

5. Tancujte jako o život

Tanec má velkou výhodu – zbaví vás nadbytečných kalorií, zapojíte při něm různé svalové skupiny a hlavně vám přinese radost a zábavu. Pusťte si oblíbenou hudbu a tancujte, zpívejte, skákejte. Odvažte se a užívejte si každý pohyb. Hudba také zpříjemňuje domácí práce – zkuste při hudbě luxovat, zametat, vytírat i žehlit – každý pohyb se snažte provádět s co největším nasazením, dosáhnete tak maximálního účinku.

Nezapomeňte držet břicho zatažené a kolena pokrčená, do každého tahu vysavačem či žehličkou dejte maximum síly a napětí. Pohyby provádějte plynule a silou, záda držte rovně. Možná vám to s hudbou půjde lépe, bylo prokázáno, že hudba zvyšuje výkon a odvádí pocit únavy. Při takovém cvičení dostane zabrat skutečně celé tělo, zejména pak svalové partie jako je zadek, nohy, ruce, břicho a ten nejdůležitější sval těla, vaše srdce.

6. Posilujte i u televize

Pokud nemáte čas na cvičení a pravidelné posilování, pamatujte, že i málo je lepší než vůbec nic. Využít můžete jakoukoli malou pauzu – při hraní s dětmi, při vaření i při reklamních pauzách v televizi. Každá chvilička cvičení je pro tělo cenným přínosem. U televize vyzkoušejte cviky na posilování
stehenních svalů.

• Mezi stehna si dejte polštářek nebo míček (overbal) a stlačujte jej. Vždy napočítejte do deseti a povolte. Několikrát zopakujte. Je to skvělé cvičení na posílení vnitřní strany stehen.
• Lehněte si na bok, hlavu položte na spodní ruku nebo si ji můžete také podepřít. Horní nohu natáhněte a zvedejte nad podložku. V nejvyšší pozici podržte nohu na 2–3 vteřiny a celé opakujte 16krát. Opakujte na druhou nohu.

7. Cvičte i v kanceláři

Ač se to nezdá, i v práci můžete využít pauzu ke cvičení. Do cvičení zapojte svaly paží a hrudníku. Využít k tomu můžete například lahev s vodou. Seďte ve správné pozici, břicho zatažené, záda rovná, paže směřují dolů podél boků. Lokty držte u pasu a obloukem přitahujte lahev, kterou držíte v ruce, směrem k hrudníku. Poté vraťte zpět do výchozí pozice. Ruce vystřídejte a cvičení několikrát opakujte.

K posilování hrudníku si pořiďte míček, nebo můžete tlačit jen dlaněmi proti sobě. Sedněte si do vzpřímené pozice, ramena držte dole, lopatky u sebe, zatáhněte bříško. Postupně oběma rukama stlačujte míček a dbejte, aby se vám nezvedala ramena.

8. Zacvičte si i s dětmi

Cvičení a péče o děti? Jde to dohromady? Je to jednodušší, než si myslíte. Je to v podstatě jeden velký aerobní maraton. Spočítejte si třeba, kolikrát za den dítko zvednete. Příště až jej budete zvedat, vědomě zatáhněte břicho, zpevněte hýždě a mějte rovná záda. Dítě zvedejte z podřepu a zapojte stehenní a hýžďové svaly.

Procházky s kočárkem jsou skvělou příležitostí ke spálení dalších kalorií, posílení spodní části těla i břišních svalů. Postupně délku procházek prodlužujte a zrychlete tempo, běhejte nebo zkuste kolečkové brusle.

9. Dodržujte pitný režim

Pro krásu a zdraví je nutný dostatečný pitný režim. A to platí pro všechny – mladé i staré. Voda je nezbytná pro fungování celého organismu a také pro krásu.

Dehydratovaná pleť rychleji stárne, a pokud chcete odplavit z těla veškeré odpadní látky, které tělo produkuje, je dostatek tekutin nezbytný. Pijte vodu, minerálky, bylinkové čaje i ovocné a zeleninové šťávy.

10. Protahujte se a relaxujte

Pokud se pustíte do pravidelného cvičení, měly byste vědět, že některé cviky je doporučeno provádět pouze několikrát do týdne, nikoli denně. Svaly potřebují regenerovat, aby mohly zesílit a zpevnit se. Po každém cvičení myslete na protažení a důkladný strečink.

Protažením svaly navíc natáhnete a dodáte jim štíhlý vzhled. Protahovací cvičení můžete provádět doma, vždy by mělo být uvolněné a příjemné. Strečink a protažení související se cvičením můžete spojit s celkovou relaxací a uvolněním. Zpříjemnit si ji můžete relaxační hudbou, aromaterapií atp., zbavíte se tak stresu a napětí, zklidníte se, dobijete baterky a budete spokojenější. Pravidelná relaxace také oddaluje a zpomaluje stárnutí celého organismu a příznivě ovlivňuje psychiku člověka.

+ 1 navíc – dvouminutový bodystyling rpo vaši pokožku

Cvičením perfektně zpevníte a zformujete celé tělo, ale co vaše pokožka? I ta si zaslouží intenzivní péči. Stačí k tomu docela málo – tělová kosmetika s obsahem koenzymu Q10 a pouhé 2 minuty hýčkání každý den. Pokožce tak dodáte energii, svěžest a podpoříte její regeneraci. A výsledek? Pevná, pružná, zdravá… krásná pokožka.

TIP Bety: Zpevňující tělový olej Q10 plus
Lehké, rychle a dobře se vstřebávající složení obsahuje pokožce vlastní koenzym Q10, který podporuje proces obnovy buněk a pokožku vyhlazuje a zpevňuje již během dvou týdnů. Pečující avokádový olej pokožku intenzivně vyživuje a hydratuje a obnovuje její jemnost. Při pravidelných masážích pomáhá předcházet striím. Cena:  159,90 Kč

 






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Konečně se vám povede oprostit se od „změti“ svých pocitů a budete schopni se na problém, který už nějakou dobu řešíte s partnerem/partnerkou podívat bez emocí, tak nějak „svrchu“. A ke svému překvapení zjistíte, že jste k němu přistupovali ze špatného konce. To vám dá nejen možnost vše zdárně vyřešit, ale budete moci partnerovi/partnerce ukázat... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

78 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
12 Příspěvků
Poslední příspěvek 6.5.
1 Příspěvků
Poslední příspěvek 6.5.

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat