Hojení hlubokých duševních zranění

Když si ublížíme, o ránu se postaráme. Ale co naše vnitřní rány? 

Většina z nás se o své tělo skvěle stará. Vlasy si pravidelně češeme, myjeme, aby vypadaly upraveně a měly hedvábný lesk, stříháme si nehty, natíráme pokožku krémem – a čištění zubů dvakrát až třikrát denně máme zakořeněné už od dětství. Pokud upadneme a odřeme si kolena, rychle popadneme sprej na rány a náplasti z nejbližší lékárny. A pokud dostaneme ošklivou chřipku, lehneme si do postele a vyléčíme ji, dokud naše tělo nezíská sílu. 

Kanály sociálních sítí to dokazují: Naše tělo se stalo symbolem společenského postavení, který si každý může zkrášlit, posílit a využít – pro větší uznání a sympatie. Nikdy nebylo tolik sportovních studií, aplikací a fitness programů jako nyní. Zdravotní tipy jsou všude a jde především o naši fyzickou pohodu. Body trend se stal životním stylem a více než kdy jindy nám záleží na tom, abychom vypadali a zůstali fit i do stáří.

Ošetřujte psychická i fyzická zranění

Ale co naše psychika? Kdo se o ni stará, češe, čistí a mazlí? Emocionální tělo je často zapomenutým nevlastním dítětem, kterému se dostává jen málo pozornosti. Se zlomenou nohou všichni říkají: "Dej si volno, lehni si a uzdrav se." Co slyšíme o zlomeném srdci? "Bude to v pořádku. Brzy to budeš mít za sebou. Zapomeneš na to."

Pokud se omylem říznete při krájení zeleniny do prstu, rychle se o zranění postaráte a nikdy by vás nenapadlo zarýt nůž hlouběji do rány. Pokud jde o emocionální zranění, jako je odmítnutí, často si bolest znásobíme tím, že na sebe hodíme ještě svou vnitřní kritiku a sotva na sobě zanecháme nit suchou. Kritika, pochybnosti a sebevýčitky jsou na místě stejně rychle, jako by jinak byl pohotovostní lékař. Je tedy na čase, abychom také mentálnímu tělu dopřáli jeho malou péči a program první pomoci a brali hojení duševních ran vážněji.  

Vybudujte si odolnost pomocí technik jin jógy

Dlouho držené restorativní jógové pozice, jako je jin jóga, jsou skvělé pro uvolnění a léčení zadržovaných emocí. I když máme pocit, že je nějaký zážitek dávno za námi, je často úžasné, jak moc si ho tělo i po letech pamatuje. Mluvit o tom většinou nestačí, pouze vědomé fyzické vnímání v jógových pozicích ve spojení s dechem dokáže uvolnit zadržované emoce. Prostřednictvím fyzického a duševního vyjasnění se brzy opět cítíme zdraví a celiství.

Domácí léky na emoční bolest: teplo a jemné látky na pokožce

Co také pomáhá, je teplo na kůži! Uklidňující sprcha nám dává pocit bezpečí a blízkosti, šálek čaje v klidu se postará o zklidnění a relaxaci v každodenním životě. Příjemné látky na pokožce nebo měkké přikrývky a ručníky při józe mohou působit jako přítulná náhražka.

Pokud si vážíme svého těla, pak je to i duchovní pohlazení. Péče o sebe znamená především cítit, že stojíme za to, aby nás ostatní milovali. Myslíte si, že stojí za to pečovat a hýčkat se zklidňujícím tělovým olejem? Tato forma sebelásky nás posiluje a vyživuje naše emocionální těla i naše fyzická.

Sebeláska léčí citovou bolest

Většinu času jsme sami sobě nejsilnějšími kritiky a prohlubujeme svá emocionální zranění tím, že si ubližujeme v době, kdy je naše sebevědomí již nízké. Je tak důležité, abychom se vždy posilovali a vnitřně budovali, abychom se chránili – před vším, co nás napadá zvenčí, ale i před našimi vlastními myšlenkami.

Po každé porážce se ujistěte, že si zvýšíte sebevědomí tím, že si budete říkat láskyplné věci, připomenete si své pozitivní vlastnosti a budete si vědomi především toho dobra. Rozhlédněte se kolem sebe, jaké věci ve vašem okolí vám dělají radost? 

Jak posílit svou emoční odolnost

Dělat každý den jednu odvážnou novou věc nás povzbudí k tomu, abychom překročili naši zónu pohodlí a cítili se poté silní jako lev nebo lvice. Důležité je vybudovat si psychickou odolnost, podobně jako používáme fluor k ochraně zubní skloviny před škodlivým zubním kazem.

Svou duševní odolnost posilujeme tím, že se znovu a znovu zastavíme, jakmile si všimneme, že příliš dumáme nebo přemýšlíme. Najděte přestávky jako malou meditaci dýchání, která vás dostane z tohoto opakujícího se toku myšlenek. Pokračujte v boji proti konstruktům negativních myšlenek, stejně jako byste to dělali s rozcuchanými vlasy. Česejte a kartáčujte svou mysl pozitivními myšlenkami, aby svítila. Mimochodem, vděčnost je jako úžasné mléko pro vaše srdce.

Zdroj: názory autora







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Budete doslova sršet pokrokovými nápady. Přestože vaše ideje nejsou obvykle zrovna realistické, máte vizi a to se cení! A i když se občas necháte unést, máte dostatek fantazie a představivosti, abyste své nápady dotáhli k dokonalosti. Jen tak dál. Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

6 Příspěvků
Poslední příspěvek 0:29
36 Příspěvků
Poslední příspěvek 0:00
28 Příspěvků
Poslední příspěvek 0:00

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat