Pokud chcete být oblíbení a být slyšet, můžete k tomu sami velmi výrazně přispět – vstřícnost stojí za to! Proto vám dáváme pět tipů, které můžete používat každý den.
Každý zná tento jednoduchý princip: laskavost nás v životě dostane dál! Ti, kteří jsou přátelští, jsou u ostatních oblíbenější a snáze dosahují svých cílů – a především sami mají lepší život. Když jsme přátelští k ostatním, spouští to nejen pocity štěstí v našem okolí, ale i v nás samotných. Ti, kdo jsou laskaví, mají lepší život.
Jak vypadá skutečná laskavost
Samozřejmě to není o vysávání nebo předstírání přátelskosti. Spíše jde o to, jednat spolu otevřeně a laskavě, což by mělo vycházet ze srdce. Falešná laskavost je stejně dobrá jako žádná laskavost. Proto otevřete své srdce a buďte na své okolí hodní – vyplatí se vám to dvojnásobně až trojnásobně!
Dali jsme dohromady pět velmi konkrétních tipů, kterými nyní můžete lépe jednat se svým okolím a posunout se v životě dál. Tyto návrhy můžete okamžitě implementovat do svého každodenního života. Ale pamatujte: laskavost musí vycházet ze srdce.
Usmějte se prosím
„Úsměv, který vysíláš, se ti vrací jako štěstí,“ říká indické přísloví. Úsměv v každodenním životě je malé cvičení s obrovským dopadem. Věnujte pozornost tomu, co se stane, když se jednoduše usmějete na úplně cizí lidi – v autobuse, cestou do práce, ve frontě v supermarketu.
Síla, která pochází z úsměvu, je kouzelná. To platí i pro telefonní hovory: až budete příště volat, stačí se jen usmát – osoba, se kterou mluvíte, to uslyší! A úsměvem můžeme udělat radost i sami sobě. Naše mozky a srdce jsou nastaveny tak, aby věděly, že úsměv znamená štěstí. Když jsme šťastní, usmíváme se – ale to lze také obrátit: když se usmíváme, jsme šťastní! Pokud máte špatnou náladu, dvě minuty se pro sebe usmívejte. Možná si myslíte, že to vypadá hloupě - ale po dvou minutách budete mít mnohem lepší náladu!
Naslouchat je důležitější než mluvit
Čím se vyznačuje příjemný konverzační partner? Chytré vystupování, napínavá témata nebo příjemný hlas? Všechno špatně! Příjemný konverzační partner je někdo, kdo vám dobře naslouchá. Bohužel platí téměř všeobecně, že člověk, kterého nejraději slyšíme mluvit, jsme my sami. Proto si víc vážíme, když nás někdo poslouchá s opravdovým zájmem.
Pozorně poslouchejte osobu, se kterou mluvíte, a nenechte se během hovoru rozptylovat (například mobilním telefonem). Zeptejte se, pokud něčemu přesně nerozumíte nebo byste se chtěli dozvědět více. To z vás nejen udělá příjemnějšího partnera pro konverzaci, ale také zanechá trvalý dojem na osobu, se kterou mluvíte.
Pamatujte si každé jméno
Ruku na srdce: Jak rychle zapomenete jméno, když se vám představí někdo nový? Většina z nás je tak zapomnětlivá (nebo se soustředí na jiné věci), že už po pár okamžicích neznáme jméno toho, kdo se právě představil. Jméno jiného člověka je pro vás nejjednodušší a nejlepší způsob, jak mu zajistit dobrý pocit. Oslovujte toho druhého jeho jménem – ne v každé větě, a ne moc často, aby to vypadalo hloupě, ale projevte své uznání tím, že ho budete během rozhovoru oslovovat znovu a znovu.
Zejména lidé, které jste potkali teprve nedávno, nebo které vidíte poprvé po dlouhé době, budou nadšení, když si zapamatujete jejich jména.
Zacházejte se všemi stejně dobře
Na šéfa je milý každý – ale pozdravíte přátelsky i řidiče autobusu, uklízečku nebo kadeřníka? Každý, kdo do svého života připustí skutečnou laskavost, zachází se všemi stejně – bez ohledu na jejich postavení. Všichni jsme lidé, bez ohledu na to, čím si vyděláváme na živobytí. Vždy proto prokazujte všem stejnou míru respektu a uděláte v životě mnohem lepší pokroky.
Snažte se druhému porozumět
Pokud si budete neustále připomínat, že všichni lidé mají důvod jednat tak, jak jednají, posune vás to v životě mnohem dál. Těžší způsob je přemýšlet o tom, proč to tak udělal. Pěkně to vystihuje indické přísloví: "Ujdi sto kroků v botách někoho jiného, chceš-li mu rozumět." Ano, váš názor je správný – ale i názor toho druhého!
Pokud si osvojíte zvyk chtít vždy porozumět tomu, co toho druhého pohání, snadno přivedete do světa mnohem více laskavosti. A nezapomeňte: I v případě hádky byste se měli snažit zaujmout perspektivu toho druhého – to, že mu rozumíte, ještě neznamená, že s ním souhlasíte!
Zdroj: názory autora
Sledujte nás na sociálních sítích: