Vitaminy doplňujte podle svého věku

V každém věku se požadavky našeho těla na příjem vitaminů a minerálů výrazně mění. Zaměřte se na vyváženou stravu a doplňujte vitaminy, které vzhledem k věku vaše tělo přirozeně začne postrádat.

Ve dvaceti

Ženy v tomto období pomalu začínají přemýšlet nad založením vlastní rodiny, proto je vhodné zařadit do jídelníčku potraviny, které obsahují kyselinu listovou. Nejvíce kyseliny listové obsahují zelené potraviny, například saláty, brokolice, hrášek atp. Doplnit ji lze i formou tabletek, které jsou k dostání v lékárně. Kyselina listová přispívá ke správné funkci reprodukčního systému, tudíž je pravděpodobnost, že otěhotníte, mnohem vyšší. V prvním trimestru je také vhodnou prevencí proti vývojovému poškození mozku dítěte.

Dalším důležitým prvkem jsou Omega-3 mastné kyseliny, které zlepšují imunitní systém a zabraňují vzniku chronických onemocnění. Ty najdete zejména v rybách, mořských plodech, oříšcích, semenech a olejích.

Ve čtyřiceti

Ženám středního věku často chybí vápník, železo, vitamin C a vitamin D. Vápník je důležitý pro stav našich zubů a kostí, nedostatek železa se projevuje anémií, bolestmi hlavy, neschopností se soustředit, ale také oslabením imunitního systému a v neposlední řadě špatným okysličováním všech tělních buněk, což vede k celkové slabosti. Vitamín C najdeme především v citrusech a listové zelenině, vitamin D přijímáme nejčastěji ze slunce, v potravinách ho nalezneme především ve vejcích a mléčných výrobcích. Železo obsahují vnitřnosti, hovězí a jehněčí maso, mořské plody i řasy, listová zelenina, luštěniny, houby i ořechy. Vápník hledejte v mléčných výrobcích, semenech, oříšcích nebo například v rybách.

Po menopauze

Po období menopauzy se snižuje potřeba železa, ale zvyšují se nároky na příjem vápníku a vitaminu D. Mnoho lidí má v pozdnějším věku potíže s lámavostí kostí, ale také se špatnou funkcí svalů a nervů. Z toho důvodu je vhodné přijímat tyto vitaminy nejen ve stravě, ale doplnit je také pomocí tabletek.

Zdroj: thehealthy.com/nutrition/vitamins/the-vitamins-you-need-to-take-at-every-age/, aarp.org/health/drugs-supplements/info-2015/must-have-supplements.html







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Dotahujte do konce vše, co začnete – a to jak v pracovní, tak i osobní oblasti. Nezačínejte rozhovor, který nebudete schopni uzavřít, nejděte do sporu, pokud už je předem jasné, že jej nevyřešíte. Přiděláte si tím totiž spoustu starostí navíc &n... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

69 Příspěvků
Poslední příspěvek 15:34
20 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
4 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat