Při vysazení kávy se připravte nejen na bolesti hlavy

Voňavá, chutná a stimulující. Káva patří k nejoblíbenějším nápojům na světě, kterých se však někdy víceméně dobrovolně vzdáte. Třeba když vám dlouhodobě není dobře. V čem si pomůžete? A jak dlouho vlastně musíte vydržet, než odezní abstinenční příznaky?

Pomáhá při spalování tuků, zlepšuje fyzický výkon, snižuje riziko vzniku diabetu 2. typu. To jsou jen některé z výhod, které se spojují s každodenním popíjením kávy. Patří-li tekuté zlato i k vašim pravidelným rituálům, je to tak v pořádku. Pokud však cítíte, že vám kofein nedělá dobře (bolí vás žaludek, srdce rychle bije, potýkáte se s průjmy a podobně), nebo jste se rozhodli ho omezit, dočkáte se několika příjemných i nepříjemných věcí.

Kolísání tělesné hmotnosti

V případě, že si do kávy přidáváte cukr a smetanu, při jejím vynechání můžete snížit svůj energetický příjem a zhubnout. Nebo naopak přibrat. Kofein dočasně potlačuje chuť k jídlu, ale jelikož je na něj tělo zvyklé, tak či tak se bude shánět po náhradách. A ty obvykle mají podobu tuku nebo cukru. Tak pozor na mlsný jazyk.

Zlepšení spánkových návyků

Káva (kofein) je běžně dostupný povzbuzovač, který vám nejspíš pomáhá nastartovat se hned po ránu a v práci podávat kreativní výkony. Studie publikovaná v časopise Journal of Clinical Sleep Medicine však potvrdila, že po vypití šálku šest hodin před odchodem do postele dochází k narušení spánkového cyklu člověka. Pokud tedy kávu omezíte, pravděpodobně začněte lépe spát.

Třeštění hlavy

Když už život s minimem kofeinu, tak po postupném snižování! Přestanete-li s pitím kávy ze dne na den, dostaví se abstinenční příznaky a bolesti hlavy. Zbavíte totiž organismus adrenalinu a dopaminu, hormonů, které působí jako přírodní stimulanty. Místo toho vaše tělo zaplaví adenosin, což je hormon zodpovědný za odpočinek a únavu.

Potíže se soustředěním

Nebudete moci myslet na nic jiného. Káva vám chybí, takže jste podráždění, citliví na okolní dění a roztěkaní. Kolegové se vás ptají, co se děje, není s vámi řeč. Vydržte to – stačí týden. Po uplynutí této doby se začnete cítit o dost lépe. K překonání krizové lhůty pomáhá žvýkání mátové žvýkačky bez cukru. Mějte u sebe hned několik balíčků, jedná se o takovou pomocnou berličku, která vás nenechá ve štychu.

Hezčí úsměv a celková pohoda

Káva přispívá k překyselení organismu, dráždí stěnu žaludku a narušuje zubní sklovinu. I v těchto ohledech se bez ní můžete cítit lépe. Když tedy překonáte prvních pár nepříjemných dní, během kterých si o ni tělo hlasitě říká.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Následující dny poznáte, že co si neuděláte sami, nebude odvedeno dobře. A i když vám tím rozhodně naroste sebevědomí (což už nějakou dobu potřebujete), neuzavírejte se před svým okolím! Neodmítejte rady kolegů a rodinných příslušníků, nepohrdejte pravidly. Pamatujte, že v roli „neúspěšných“ se můžete ocitnout až příliš snadno. Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

446 Příspěvků
Poslední příspěvek 11:27
47 Příspěvků
Poslední příspěvek 11:25
42 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat