Hubnutí pod drobnohledem

Článků pojednávajících o každoročním jarním „hubnutí do plavek" najdeme na internetu víc než dost. Každý pojednává o něčem jiném, zaručuje spolehlivé výsledky. Důsledkem hledání nejlepšího způsobu, jak účinně zhubnout, může být spíše pocit frustrace než přínosu… Jak to, že někomu něco zaručeně funguje, ale ve vašem případě to nemá žádné výsledky?

Jak se vlastně v té záplavě rad, tipů a triků vyznat?

Nejdůležitější je si uvědomit, že každý máme úplně jinou stavbu těla, tudíž co funguje u jednoho, nemusí fungovat u druhého. Nejdůležitější na fázi hubnutí a tvarování postavy je proto důkladná znalost vlastního těla. Měli byste skutečně dobře znát, jak na co reagujete, co vám sedí, a co naopak nikoli.

Hubnutí do plavek je rok od roku náročnější a nebezpečnější disciplínou, zapříčiněnou mimo jiné i stále větší dostupností  „zázračných“ suplementů a „super fungujících“ triků, díky nimž si při nepozornosti akorát zničíte zdraví. My se vám proto nyní pokusíme vysvětlit ty nejzákladnější pojmy, na které v souvislosti se „zázračným hubnutím“ můžete narazit, a upozorníme na nejčastější chyby, které vám, doufejme, cestu k vysněné postavě trochu usnadní.

Spalovače

Je nám líto, ale žádný spalovač, který „spálí“ tuky opravdu neexistuje... Jedná se spíše o kombinaci látek zvyšujících tělesnou teplotu a urychlujících metabolismus, díky nimž pak při FYZICKÉ ZÁTĚŽI vydáte více energie a díky důkladnému prohřátí těla HODNĚ VYPOTÍTE. Zvýšená teplota samozřejmě rovněž napomáhá k lepšímu prokrvení tkání a využití tuků ze zásob, tento proces je však složitější, a důkladný popis by vás zbytečně zmátl, proto raději zůstaneme u velice stručného vysvětlení.

Dále je potřeba vzít v potaz také to, že není tělesný tuk jako tělesný tuk, a věřte tomu, že ten, který máte usazen těsně pod kůží, a který chcete odstranit, abyste byli „vyrýsovaní“, jde dolů jako poslední.

Většina spalovačů kombinuje synephrine s kajenským pepřem (případně výtažkem ze skořice či zázvoru pro ještě lepší prohřátí), dále s kofeinem a především L-carnitinem... Všechny tyto látky v uvedené kombinaci prokrví a zahřejí tělo, a zároveň napomáhají lepšímu využití tuků. Ovšem bez pořádné fyzické zátěže, při které se lidově řečeno „zpotíte jako dveře u chlívku“ vám spalovač nepomůže. Prostě se musíte hýbat.

Spousta levnějších přípravků na trhu s označením „spalovač“ bohužel obsahuje tak žalostně malé množství účinných látek, že byste museli užít 10x větší dávku než je uvedeno na obalu, abyste výše uvedeného efektu vůbec dosáhli. Obecně se tedy vyplatí připlatit si za lepší kvalitu, a především se poradit s odborníkem, případně fitness trenérem, který má se spalovači nějakou zkušenost, abyste zbytečně nevyhazovali peníze za pilulky s líbivou reklamou a svítivě barevnými přebaly.

L-karnitin

L-karnitinu se ještě chvíli budeme věnovat. Jedná se totiž o nejčastěji skloňovaný produkt v souvislosti se shazováním přebytečných kil. I zde se však páchají zbytečné chyby a přešlapy. 

Co to vlastně L-karnitin je? Stručně řečeno, tato aminokyselina má schopnost získávat energii z tuků, a to přenášením mastných kyselin do mitochondrií, kde se v buňkách mění na energii. Největší výskyt L-karnitinu je v hovězím mase a zvěřině, v menším množství je obsažen také ve vepřovém a králičím mase, případně drůbeži a rybách. Proto jeho nedostatkem trpí především vegani. Veškeré přínosy užívání L-karnitinu by vydalo na samostatný článek, pojďme s ním tedy pracovat pouze pro účely redukce hmotnosti, tedy jako podporu spalování.

Ohlídejte si, abyste měli denní dávku alespoň 1,5 g. Přesnější základní přepočet je cca 30mg/kg tělesné hmotnosti (takže člověk vážící 60 kg užívá dávku cca 1,8 g L-karnitinu).  Nejlepších výsledků docílíte při rozložení denní dávky L-karnitinu do dvou dávek, jednu užívat ráno před jídlem a druhou před tréninkem ve fitku, či jinou fyzickou aktivitou. V netréninkové dny se pak doporučuje druhou dávku užívat okolo 15. hod., nebo nejpozději 4 hodiny před spánkem, aby nedocházelo k narušení spánku. Pamatujte však, že bez pohybu vám ani karnitin nepomůže.

 Za jak dlouho budou výsledky?

Nic není hned, a pokud chcete mít štíhlou a vyrýsovanou postavu, je to jen a jen o stravě! Obzvláště budeme-li se bavit o oblasti břicha. Tam to platí dvojnásob! Ne nadarmo se říká, že „krásná těla vznikají v kuchyni“. Spalovače vám pouze dopomohou zvýraznit efekt, ale s nadsázkou řekněme, že je to cca 10 % výsledku...

Po 3 měsících pravidelného cvičení min. 4x týdně doplněné suplementací L-karnitinu a dostatkem minerálů (pro udržení správné ph rovnováhy v těle a eliminaci kyselého prostředí po tréninku) změnu rozhodně uvidíte, a to výraznou! Ovšem bude to pouze první výsledek, na dlouhodobém kvalitním výsledku musíte pracovat min. půl roku...

Zdroje: bodybuilding.com, Glen Matten: The Health Delusion







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Nejistotu nemáte rádi, přesto si jí tento týden užijete víc než dost. Možná je to proto, že se příliš upínáte ke svým plánům. Pamatujte, že ani ty nejpečlivěji připravené nemusejí vyjít, zvláště pokud nezáleží pouz... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

60 Příspěvků
Poslední příspěvek 9:39
1 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
113 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat