Jarní běhání proti únavě a pro fyzickou kondici

Není nutné utrácet za posilovny apod. Stačí vyběhnout ven. Doslova. Pokud jste si celou zimu říkali, že se hned, jak skončí tohle nevlídné roční období, začnete pořádně hýbat, máte nejvyšší čas!

Běhání je jedním z nejspolehlivějších sportů, chcete-li si vypěstovat fyzičku a zhubnout nějaké to kilo. Jenže jak se k němu přinutit?

Na oblečení záleží

Když se to tak vezme, je běhání skvělou příležitostí pro nakupování oblečení. Základem jsou samozřejmě boty – do nich opravdu investujte. Nemá cenu ničit si chodidla, klouby a páteř v teniskách za pár stovek, které se stejně nakonec rozpadnou. Najděte si v obchodě se sportovními potřebami boty určené na běhání – většinou mají měkkou a odpruženou podrážku, takže nehrozí žádné otřesy.

A pak začíná ta zábavnější část – vybavit se na běhání něčím „šik“. Kdo říká, že pohodlné sportovní oblečení nemůže být nápadité a slušivé? Takže popusťte uzdy své fantazii a nakupujte (případně šijte, jste-li zruční). I hezké oblečení je motivace – když už ho člověk má, byl by přece hřích nechat ho jen válet někde na dně skříně, nemyslíte?

Pomalu a jistě

Spoustu začínajících „běhavců“ odradí, že je běhání stojí spoustu sil a už po pár minutách mají pocit, že vypustí duši. Nemůžete si představovat, že když se celou dobu nehýbete, hned první den, kdy běhání zkusíte, urazíte velmi slušným tempem několik kilometrů a ještě atakujete nějaký traťový rekord… S běháním je potřeba začít pomalu, zpočátku střídejte běh a chůzi, postupně den za dnem poměr běh : chůze prodlužujte. Nepřepínejte své síly!

Mimochodem, ani když běháte doma na pásu, nemáte zaručeno, že z vás bude od prvních dnů téměř profesionální běžec. Přece jenom je pohyb venku o něčem jiném – nerovný povrch, vítr, vrtochy počasí… I pro vás tedy platí – pomalu, zátěž zvyšovat postupně.

Vrtochy počasí

Běhání venku je limitováno počasím. Ale nic se nesmí přehánět. Pokud vás zastihne lehký jarní deštík, není třeba panikařit. Hlavně si dávejte pozor, abyste na mokrém povrchu neuklouzli. Jinak je dobré se na případnou přeháňku připravit – třeba nepromokavým oblečením.

Ani běh ve větru není nic extra příjemného, ale na druhou stranu – poběžíte-li proti větru, budete muset vynaložit více úsilí a spálíte více kalorií. A platí to, co o dešti – je třeba se na vítr pořádně obléknout. To poslední, co potřebujete, je zpotit se a profouknout.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
20:12

Cvičení na kulatý zadek

Cvičení na kulatý zadek
17:30

Cvičení na štíhlé paže

Cvičení na štíhlé paže
25:30

Kardio a zadeček

Kardio a zadeček

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Jste systematický člověk, a tak vám příliš nevyhovuje, pokud se musíte věnovat hned několika věcem najednou. Ne že by vám to dělalo nějaké potíže, ale máte vždy pocit, že když se nemůžete něčemu věnovat naplno, hrozí, že budete dělat chyby. A na to nejste příliš zvyklí. Zkuste se na chvíli odpoutat od své snahy o dokonalost, uvidíte, že se vám u... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

9 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
99 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
56 Příspěvků
Poslední příspěvek 11.4.

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat