Udělejte ze své ložnice zdravou oázu klidu

Ložnice je místem odpočinku, milování i pohody. Neměla by být považována za nejdůležitější místnost v domě? Udělejte z ní prostor nekonečných možností a zároveň oázu klidu! Které tipy patří k těm nejúčinnějším?

Jestli se ve své ložnici necítíte dobře, chce to nějakou změnu. S pomocí jakých rad přispějete k tomu, že se prostor s postelí a skříní stane zdravější?

Vyměňte osvětlení

Ač je to s podivem, světlé, bílé světlo je pro ložnici špatné, protože zvyšuje bdělost. Vy ale nejste v kanceláři! Věřte, že tento typ osvětlení je také spojen s potlačením melatoninu, které může zlikvidovat váš cirkadiánní rytmus (vaše vnitřní hodiny, které vám řeknou, kdy se probudit a jít do postele). Z těchto důvodů je nejvhodnější teplé, rozptýlené osvětlení. Tak vyměňte žárovky a změňte atmosféru!

Pořiďte si zdravou matraci

Většina značkových pěnových matrací je vyrobena z polyuretanu na bázi ropy, který, když je spárován s chemickými lepidly a látkami zpomalujícími hoření, může časem emitovat chemické pachy a těkavé organické sloučeniny. Zatímco toto množství není drastické, lidé s chemickou citlivostí nebo alergiemi mohou na podobné matrace reagovat. Řešením je matrace s bio pěnou.

Nenoste do ložnice techniku

Mobily, tablety, televizory. Příliš mnoho světla (zejména to modré z obrazovek) může narušit přirozené cykly relaxace a spánku. Nebuďte ke svému zdraví lehkomyslní!

Naplňte svůj pokoj rostlinami

Vaši zelení přátelé si určitě zaslouží místo v ložnici. Rostliny zachycují škodlivé částice (například ozon a formaldehyd), a protože také snižují úzkost a stres, v jejich přítomnosti pocítíte úlevu.

Přidejte přírodní vůně

Čich má sílu ovlivňovat náladu. Dobré vůně mohou pomoci snížit stres a úzkost. V tomto ohledu dejte přednost éterickým olejům.

Pomozte si bílým šumem

Hluk vede k narušení spánku a potenciálně přispívá ke zdravotním problémům. Pokud máte hlučné sousedy, žijete v blízkosti rušné dálnice, nebo vás ruší spolubydlící, uvažujte o generátoru bílého šumu.

Preferujte spíš chlad

Většina lidí hlásí, že se jejich problémy se spánkem prohlubují hlavně v létě, kdy stoupá teplota v místnosti. Vědci toto tvrzení potvrzují slovy, že nespavost je skutečně spojená se zvýšenou tělesnou teplotou. Nejčastějším způsobem eliminace „vedra“ je zastínění oken přes den a intenzivní větrání v noci.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Tacos s lososem

(2 hlasů)

Hřibová omáčka

(2 hlasů)

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Očekávejte náročný týden, ale s velkým potenciálem pro růst a rozvoj. Budete se cítit motivováni pracovat na svých cílech a ambicích a to vám poskytne silný pocit směru a jistoty.Na pracovišti můžete čekat nové příležitosti, nové... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

2 Příspěvků
Poslední příspěvek 12:56
3 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
5 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat