7 tipů pro efektivní práci z domova

Stále více firem umožňuje svým zaměstnancům pracovat z domova. Tzv. home office je běžná forma práce i pro některé podnikatele na volné noze. Ovšem práce z domova s sebou nese i několik rizik. Víte o nich?

Pokud se home office stává běžnou součástí pracovního života, hrozí snížená efektivita a také ztráta sociálních kontaktů. Člověk je prakticky celý den zavřený doma, kde je jednak rozptylován celou řadou věcí (domácí mazlíčci, neumyté nádobí, děti…), jednak s nikým v rámci práce nepřijde celé dny do styku. Navíc se nezřídka stává, že člověk prací v rámci home office stráví mnohem více času, než kdyby pracoval například z kanceláře (zapomíná na jídlo či pitný režim, pracuje od probuzení do usnutí – doslova).

Jak tedy práci z domova zefektivnit?

  • Vytvořte si stálé pracovní místo: to by se mělo skládat z pracovního stolu v dostatečně osvětleném prostoru a pracovní židle. Prostor by měl být vyhrazen nejlépe v samostatném pokoji.
  • Naplánujte si pracovní dobu a úkoly: stanovte si přesný začátek práce, dobu odpočinku včetně času na oběd i konec pracovní doby. Plán by měl obsahovat i přesný výčet úkolů, který byste měli za pracovní dobu stihnout.
  • Ke komunikaci nepoužívejte pouze e-mail: komunikujte i přes telefon. To ostatně pomůže problémy vyřešit rychleji, sníží se problematika komunikačních šumů a dezinformací.
  • Na oběd si raději zajděte do restaurace: každý oběd, i ten v průběhu pracovní doby, by měl mít jasně vymezený čas. Nejhorší, co můžete pro sebe udělat, je jíst u monitoru počítače.
  • Nesledujte při práci televizní programy: vyvarujte se všech možných rušivých podnětů. Pokud si k práci pouštíte hudbu k poslechu, mějte ji vždy v nízké hlasitosti.
  • Ani doma nezapomínejte na pravidelné přestávky: každá práce by měla obsahovat dostatečné množství pravidelných přestávek, ať už jsou určeny pro protažení těla od neustálého sezení před monitorem počítače či k svačině.
  • Vytvořte si osobní pracovní report: stejně jako na začátku pracovní doby jste si vytvořili seznam pracovních úkolů, na jejím konci byste měli věnovat pozornost pracovnímu reportu.

Kromě výše popsaných tipů platí pro práci z domova jedno základní pravidlo. Veškerý pracovní proces by se měl podobat tomu v kanceláři. Nenechte se proto zlákat pohodlím domácího prostředí a svoji pracovní morálku přizpůsobte té, kterou byste za běžných okolností měli v pracovním prostředí.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Berani, týden 34 roku 2025 pro vás přináší zajímavou směsici energií. Na začátku týdne se můžete cítit trochu neklidní, možná až přepracovaní, jak se budou úkoly hromadit. Je důležité si zachovat klid a najít si čas na relaxaci, ať už ... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat