Od rána do večera v práci? I tak můžete zhubnout

Každý ví, že by se během dne měl hýbat, víc pít, vyhýbat se pečivu a dbát na menší porce podávané častěji. Teorie je teorie. Ale co praxe? Lze tohle všechno dodržovat, když máte sedavé zaměstnání? Díky malému triku se vám podaří hubnout i v práci!

Dobře, jde to, ale zadarmo to není. Nutriční specialista Josh Axe z amerického Nashvillu, který se odvolává na studii univerzity Glasgow, tvrdí, že nezáleží na tom, jak dlouho stojíte, ale jak často to děláte. Naráží tak na fakt, že častější přestávky na stání, třeba když jednou jdete k oknu, podruhé na toaletu, jsou při spalování tuků účinnější, než když si jednou za dvě hodiny dáte delší pauzu a „korzujete“ po chodbě.

Jako bumerang

Vědci na to přišli tak, že přijali 10 dobrovolníků (všechny s nadváhou či dokonce obezitou), a ty sledovali po tři osmihodinové směny. Jednalo se samozřejmě o běžný den se všemi náležitostmi, jako jsou oběd, pochůzky na toaletu, sezení u počítače a tak dále. Výsledky studie pak jasně prokázaly, že skupina, která se hýbala častěji, i když krátce, spalovala kalorie o dost rychleji než ta druhá.

V přepočtu na čísla to znamená o 20,4 procenta víc spálených kalorií – již během jedné a půl minuty „pohybu“. Ti méně šťastní, kteří si udělali 15 minut přestávky dopoledne a to samé opakovali i později odpoledne, se takových výsledků nedočkali. Co z toho plyne? Buďte jako bumerang. Vypalte – a vraťte se zpátky na židli.

Prostě se zvedněte!

Pokud potřebujete vyřešit jisté pracovní záležitosti s člověkem ve stejné budově, nepište mu přes Skype nebo e-mail, ale osobně navštivte jeho kancelář. Nejenže vám tělo poděkuje, že jste se zvedli a udělali krok navíc, ale díky pohybu snížíte produkci stresového hormonu kortizolu a podpoříte svoji kreativitu. Komu by vadilo, že mu to víc pálí, že?

Nastavte budík

Nevíte, kde vám hlava stojí a už se vidíte, že vstáváte ze židle? Nastavte si budík na každých 60 nebo 90 minut. Jděte třeba k oknu a zpátky. Při té příležitosti se rovnou i napijte čisté vody, nebo si rovnou jděte pro novou lahev.

Cvičte u stolu

Je jasné, že tohle nepochopí všichni. Cvičení v kanceláři nebo přímo u stolu si žádá pochopení kolegů, ale oni si zvyknou… Pár výpadů a protažení vám udělá dobře. A pokud k pohybu přesvědčíte i své spolupracovníky, tak o to líp. Přece jen, síla skupiny se nedá podceňovat.

Chcete také zhubnout? Sledujte naše testerky ve speciálu Hurá do plavek!





Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Ačkoli všichni okolo vás začínají propadat předvánoční panice a shonu, vy tento týden nedostanete příležitost, abyste se do této nálady ponořili. Největší nároky na váš čas i vaše myšlenky si totiž bude činit vaše práce. Stojí před vámi úkol, s jehož řešením si sice víte rady, ale stále bojujete s nejistotou, zda vámi zvolené řešení odpovídá pře... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

51 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
241 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
20 Příspěvků
Poslední příspěvek 3.12.
Bety.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat