Jídlo a PMS. Pozor si dejte na mouku, sóju i kávu

Miliony žen trpí premenstruačním syndromem. Nadýmání, bolesti hlavy, křeče, únava, podrážděnost a další a další potíže. Seznam příznaků připsaných PMS je nekonečný. Jak se jich i vy zbavíte? Dávejte pozor na složení svého jídelníčku!

Měsíc co měsíc se některé ženy bojí příchodu tak zvaných svých dnů. Některé diskomfort tlumí léky proti bolesti, které ale pouze maskují důležité zprávy těla. To nic nemění na tom, že menstruace je přirozený proces čištění. Pokud ji doprovází bolest a nepohodlí, tělu by se mělo pomoci přirozenými metodami. Jakým způsobem?

Spolehněte se na zdravou, organickou stravu

Proveďte zdravé změny ve vaší stravě. Přemýšlejte o menstruačním čase jako o míře toho, co jste s vaším tělem a myslí udělali během celého měsíce. Pokud jste měli zvláště stresující měsíc, jedli zpracované, smažené nebo sladké potraviny, pravděpodobně se to na vašem cyklu negativně projeví.

Příště si dávejte větší pozor na to, co jíte, snažte se osvobodit od přidaných hormonů a syntetických látek, které způsobují zmatek v delikátní hormonální rovnováze (zvyšování příjmu vody také pomáhá.) Zároveň snižte konzumaci sycených nápojů, bílé mouky, sóji, cukru, kávy a alkoholu - příznaky PMS pak budou lépe řešitelné. A čeho si naopak na talíř nandat o něco víc?

Cesta správným směrem

Zkuste jíst více celých naklíčených zrn, syrového a čerstvého ovoce a zeleniny, dále také ořechy a semena. Zároveň hodně odpočívejte a spějte (ideálně osm hodin). Zvyšte denní množství vápníku i hořčíku.

Americký žurnál společnosti OBGYN uvádí, že obojí jmenované může snížit symptomy PMS. Také se ujistěte, že se před či po menstruaci (nebo jak vám to tělo dovolí) dostatečně věnujete pohybové aktivitě. Doporučuje se přitom jóga nebo pilates. Patří totiž k užitečným nástrojům při snižování stresu, ovlivňují náladu, zlepšují krevní oběh, detoxikují tělo a vůbec zanechávají celkový pocit pohody na fyzické i mentální úrovni.

Mezi alternativní metody také patří očista jater a žlučníku, nebo akupunktura a bylinky, které přinášejí úlevu od křečí. Říká se ovšem, že ty je nutné užívat aspoň po dva menstruační cykly, aby tělu přinesly maximální užitek. A jak je to s akupunkturou?

Vzhledem k tomu, že PMS a křeče jsou nejčastěji spojovány s nerovnováhou v játrech a stagnací krevního oběhu, akupunktura může pomoci recirkulaci energie. Osvědčují se i přírodní krémy s aloe vera či s příměsí jablečného octa, kapsaicinu a organických esenciálních olejů. Ty se přitom nanáší na dolní část břicha, a to s pomocí masáže.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Nový horoskop Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

2 Příspěvků
Poslední příspěvek 9:29
13 Příspěvků
Poslední příspěvek 9:26
15 Příspěvků
Poslední příspěvek 9:21

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat