Bílý jogurt ve spojení s vlákninou sníží riziko rakoviny plic údajně až o třetinu

Živý bílý jogurt je dobrou potravinou nejen pro udržování zdravé střevní mikroflóry. Podle vědců z Tennessee je také prevencí rakoviny plic. Osoby, které si dopřávají denně kelímek bílého jogurtu a zároveň konzumují hodně vlákniny, u sebe sníží riziko rakoviny plic o třiatřicet procent.

Denní konzumace jogurtu sama o sobě sníží riziko rakoviny plic o devatenáct procent, konzumace vlákniny sama o sobě zase o patnáct procent. Ve spojení je účinek vyšší. Podle všeho proto, že obě potraviny podporují zdraví prospěšné střevní bakterie, které produkují látky tlumící záněty v těle a zároveň mající protirakovinné účinky.

Vyplývá to z rozsáhlého výzkumu epidemiologů z Tennessee.

„Podle našich vědomostí je to první studie, která spojuje možnou spoluúčinnost vlákniny a jogurtu v prevenci rakoviny plic,“ tvrdí autoři z Vanderbiltovy univerzity v Nashvillu.

A jak ještě může být jogurt a vláknina přínosem pro náš organismus?

Mléčný výrobek k nezaplacení

Že jogurt je jen obyčejným mléčným výrobkem? Ale jděte! Chutné dobro v kelímku, jehož původ není dodnes zcela objasněn, je takový malý zázrak. Pokud si pochutnáte na produktu s obsahem živých kultur, věřte, že svíráte v ruce jednoho z nejlepších probiotických pomocníků. Jogurt jako takový ovšem neprospěje jenom vašemu trávení, neboť zvyšuje i odolnost kostí, a podle některých odborníků dokonce přispívá k normalizaci cholesterolu a krevního tlaku. Navíc funguje jako léčitel kvasinkové infekce.

Bez vlákniny to nepůjde

Vlákninu rozdělujeme do dvou druhů, takzvanou nerozpustnou a rozpustnou. Každá plní mírně odlišné funkce, ale obě naše tělo potřebuje.

Nerozpustná vláknina je vláknina nerozpustná ve vodě a často se o ní hovoří jako o „střevním kartáči“. Tento druh vlákniny se nachází v semenech a slupkách ovoce, celozrnném pečivu a v hnědé rýži.

Naopak rozpustná vláknina má schopnost vstřebávat vodu, a tak velmi snadno bobtná a zvětšuje svůj objem až několikanásobně. Při její konzumaci je nutné hodně pít, aby nezpůsobila zácpu. Pomáhá například regulovat cholesterol a hladinu cukru v krvi. Potraviny bohaté na tento druh vlákniny zahrnují ovesné vločky, ořechy, fazole a jablka.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
08:50

Protažení na nohy

Protažení na nohy
18:33

Intenzivní trénink na nohy

Intenzivní trénink na nohy
13:40

Štíhlá a pevná stehna

Štíhlá a pevná stehna

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Přestaňte se vyhýbat plánování vlastní budoucnosti! Tento týden bude pro přemýšlení o tom, kam vlastně směřujete (a kam byste směřovat chtěli), naprosto ideální. Budete mít dostatek prostoru i času, abyste si urovnali myšlenky a touhy, abyste zhodnotili vše, čeho jste zatím dosáhli a čeho ještě dosáhnout můžete. Nestanovujte si žádné limity, dov... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

8 Příspěvků
Poslední příspěvek 13:28
9 Příspěvků
Poslední příspěvek 8:11
19 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat