Cesta k úspěšnému omezení konzumace alkoholu

Alkohol je pro mnohé téměř součástí každodenního života. Takže pokud se bez něj chcete obejít, není to vždy snadné. Existuje však metoda, která může vaši snahu výrazně urychlit.

Pivo po práci nebo víno k jídlu je pro mnohé součástí každodenního života. Ale i když je alkohol v naší společnosti široce uznávanou drogou, neznamená to, že je neškodný. Zvláště pokud ho konzumujete pravidelně, může alkohol zhoršit spánek, ztížit hubnutí a v nejhorším případě podporovat poškození jater, mrtvici, demenci nebo cukrovku (1). Existuje však naděje – poškození, které postihuje játra, mozek nebo kardiovaskulární systém, se může pomalu uzdravit, pokud alkohol pít přestanete. A jedna metoda je pro úspěch zvlášť vhodná (2).

Veďte si „alkoholový deník“

Pokud chcete přestat pít, měli byste přemýšlet o vedení alkoholového deníku. Ve svém deníku můžete dát na papír všechny své zkušenosti týkající se alkoholu. To pomáhá vizualizovat konzumaci alkoholu a jeho účinky a lépe si uvědomit vlastní důvody a cíle. Můžete se pokusit odpovědět třeba na následující otázky:

Kolik jsem dnes vypil?

Co se mnou udělalo pití (klady a zápory)?

Jaký je můj osobní limit, pokud jde o pití?

Proč chci pít méně alkoholu?

Poté, co si uvědomíte, co s vámi alkohol dělá a proč je důležité přestat, druhým krokem je vytvořit proti-alkoholový plán. Tuto individuální strategii byste pak měli dodržovat co nejpřesněji, takže je dobré si vytvořit takový plán, který pro vás bude reálně proveditelný. To zaručí pocit úspěchu a motivuje vás k tomu, abyste pokračovali. Možná nejprve snižte množství o třetinu, pak na polovinu, nebo zaveďte dny, týdny nebo měsíce bez alkoholu.

Co s vámi udělá měsíc bez alkoholu

Sklenka vína sem, půllitr piva tam – někdy přestávka v konzumaci alkoholu rozhodně neublíží. Ale stojí měsíc abstinence za to? Jak se ukázalo, i měsíc bez alkoholu může vést k lepšímu spánku, krásnější pleti a více energie. Rozpad alkoholu je pro játra tvrdá dřina. Pokud jim od ní ulevíte, uvolní se a posílí imunitní systém (3).

Zdroj: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK436003/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2787499/, (3) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8895623/






Celkem 4 komentářů

Klm
19.06.2022
julius taragoiš
18.06.2022

Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Pohár vaší trpělivosti právě přetekl, stejně tak jako vaše ochota se přetvařovat. Přestanete proto hrát divadlo a na rovinu všem řeknete, co si skutečně myslíte. Mnohým to nebude příjemné, připravte se proto na všemožné reakce. Vám se ale dost ulev&... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

1 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
80 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat