Práce z domova? Naučte se jednoduché tipy, jak být produktivní

Home office neboli práce z domova je čím dál častější formou výkonu některých povolání. Je výhodná pro zaměstnavatele i zaměstnance – šetří náklady, navíc vyhovuje například maminkám s dětmi, které nemají každý den možnost sedět 8 hodin v kanceláři. Ovšem i home office skrývá řadu záludností!

Doma má sice člověk klid, sám si řídí, jak a kdy bude pracovat, aby včas odevzdal svěřené úkoly, ale také ho rozptyluje řada věcí. Neumyté nádobí, děti, prostředí, které vybízí spíše k odpočinku než k práci… Důvodů k prokrastinaci a odkládání práce je spousta a záleží na vůli každého pracovníka na home office, aby jim odolal. Jak ale v prostředí domova zajistit opravdu maximální výkon? Máme pro vás čtyři jednoduché tipy!

Tip č. 1: Můj pracovní koutek

Sedět s notebookem na klíně v obýváku na gauči, to je základ pro pracovní katastrofu. Lidé pracující na home office by si měli doma zřídit pracovnu či koutek, který je vyhrazen jen a jen pro práci. Kancelářský stůl, pohodlná židli, co nejméně lákadel a rozptylujících faktorů (televize apod.) – to je základ úspěchu. Důležitý je také klid, který ovšem předpokládá spolupracující rodinu. Jste-li maminkou malých dětí, bude se vám jen těžko vysvětlovat, že „mamka potřebuje pracovat a nemůže si hrát s legem“.

Tip č. 2: Pevná pracovní doba

Ano, pracujete-li z domova, je do značné míry jen na vás, kdy přesně se do práce pustíte. Ale snažte se ustanovit si nějakou pevnou „pracovní dobu“. I doma totiž potřebujete režim. Pak se nestane, že budete na poslední chvíli před termínem odevzdání pracovat v kuse tři dny a tři noci, protože jste předtím zaměstnávali své ruce či hlavu něčím jiným. Zkuste se i doma chovat tak, jako byste chodili do kanceláře – stanovte si začátek např. na devátou ranní, pak si dopřejte pauzu na oběd a pracujte do určité hodiny do večera. Ano, i konec „pracovní doby“ je důležité dodržovat. Abyste se vyhnuli případům, kdy pro samou práci z ničeho nic zjistíte, že se blíží půlnoc…

Tip č. 3: Spolehněte se na technologie

Pokud pracujete v rámci týmu, který nesedí na židlích v jedné kanceláři, musíte se propojit jinak. Dnes je k dispozici spousta aplikací a komunikačních kanálů, které vám v tomto ohledu výrazně usnadní práci. A tak je využijte! Žijeme v době, kdy již komunikace není závislá na osobním kontaktu. I to vám práci na home office usnadní.

Tip č. 4: Nevyhýbejte se kontaktům

I když pracujete z domova, neznamená to, že jste uzavření před světem a ke komunikaci musíte používat jen výše zmíněné technologie. Občas totiž není od věci uspořádat poradu či setkání spolupracovníků pěkně tváří v tvář. Pokud se potkáte s ostatními spolupracovníky či klienty „naživo“, proberete i věci, jež by vás přes počítač čii telefon třeba nenapadly, dostanete spoustu zajímavých podnětů a nápadů, rychleji vyřešíte případné problémy. Home office neznamená domácí vězení!







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Týden 43 v roce 2025 přináší pro Berany zajímavou kombinaci výzev a příležitostí. Tento čas může být velmi dynamický, proto se připravte na nečekané změny.Začátek týdne může přinést určité napětí na pracovišti, zejména po... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat