Otužováním k lepšímu zdraví

V předchozím článku jsem uváděla různé způsoby, jak podpořit imunitu, a dnes si jeden z nich podrobněji rozebereme. Jednou z metod, jak podporovat zdraví a celkovou imunitu je i otužování. Otužování pomáhá upevnit zdraví, organismus přestává být citlivý na teplotní výkyvy a má rovněž dobrý vliv na cévy.

Hlavním důvodem otužování je především zvyšování odolnosti proti nachlazení. Nachlazení je častým důsledkem prochladnutí těla. To nastane, pokud budeme např. v chladu málo oblečení. V takovém okamžiku prochladneme, sníží se teplota periferních částí těla, a usnadňuje se tak pronikání virů do organismu.

Lidé, kteří se neotužují (nemluvím pouze o otužování v ledové vodě, lze si zvykat na chlad i jinými způsoby např. otevřené okno v ložnici, menší vrstva oblečení, trávit více času venku v chladných měsících) nejsou na chlad zvyklí a klesá jim teplota těla daleko rychleji.
Naopak otužilci si zvládnou udržet vnitřní teplotu i při větší chladové zátěži.

Jak se začít otužovat?

Nic se nemá přehánět a při otužování to platí dvojnásob. Pokud si dáte za cíl skočit do ledové vody a vydržet v ní alespoň 1 minutu, ovšem momentálně si nedokážete představit spát s otevřeným oknem, začněte otužování právě tím oknem.

Zpočátku se naučte si v ložnici před spaním pořádně vyvětrat a postupně se snažte chodit spát oblečeni v tenčí vrstvě – má to i své další výhody, minimálně ušetříte i nějakou korunu za topení. Zkuste se jít projít ven a vezměte si na sebe o jednu vrstvu méně. A pokud budete cítit, že už vám to nestačí, začněte s otužováním ledovou vodou!

Otužování vodou

Otužování ve sprše

Pokud s otužování začínáte, nastavte si teplotu kolem 30 °C a sprchujte se takto asi minutu. Poté přejděte na studenější vodu a každý den snižujte teplotu o nějaké stupně, až dojdete k ledové vodě – ideálně začínejte od končetin a postupujte pomalu vzhůru.

Koupele ve studené vodě

Jak na koupel ve studené vodě? Napusťte si ledovou vanu + můžete přidat i kostky ledu. Ideálně ponořte do vody celé tělo a vydržte alespoň 1 minutu (samozřejmě – vždy poslouchejte hlavně své tělo)

Otužování v ledové vodě venku


A je to velmi návykové.

V jezeře, v řece nebo v rybníce ve stylu Wima Hofa.

Teď to nejlepší na konec, překonali jste své limity a vlezli do ledové vody, co se bude dít?

Vaše tělo zaplaví endorfiny, zažijete pocit obrovského přívalu tepla a euforie a získáte duševní sílu, kterou způsobuje uvolňování endorfinů do krve.

Pravidelné intenzivní otužování zajišťuje správné fungování kardiovaskulárního a imunitního systému, takže když s otužováním začnete, měli byste ho praktikovat pravidelně.

Já sama se pravidelně otužuji, letos už jsem se dokonce i odhodlala k otužování venku v řece. Myslím, že bylo něco málo pod nulou, a mohu vám tedy svou zkušeností jen potvrdit, že se cítím po každém otužování skvěle, mám lepší náladu a nemocná bývám jen výjimečně.






Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Nemůžete se dočkat slíbeného překvapení? V tomto případě platí, že trpělivost růže přináší. Snažte se proto zachovat chladnou hlavu. Šťouráním byste se mohli zbytečně připravit o zážitek! Raději se proto soustřeďte na povinnosti. Nebojte, dočkáte se! Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

22 Příspěvků
Poslední příspěvek 12:01
131 Příspěvků
Poslední příspěvek 11:42
1 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat