Komentáře k článku

Zdeněk 05.03.2017

Doplňuji, tyto úvahy, mít nemít vlastní děti jsou výdobytkem "sametové revoluce" po které se naší lidé pod nátlakem "nového myšlení" vzdali vlastní, potažmo národní hrdosti. Začali být nebývale sobečtí v touze po kariéře. Styďte se před vlastními rodiči, vlastními předky.

Magda Zdeněk 05.03.2017

Historií se nejčastěji ohánějí ti, kdo o ní vědí nejméně. A kterým mj. zcela uniklo, že bezdětnost není nějaký nový jev a že naopak ve srovnání s minulostí, třeba stavem před sto lety, je dnes v Česku bezdětných hodně málo. Argument "boje" proti muslimům a Romům nemá ani cenu komentovat. Představa, že budeme soutěžit v tom, kdo koho přerodí, je dost komická či spíše smutná.

Zdeněk Magda 05.03.2017

Vážená paní Magdo, jsem už pán v letech. Mám svoje životní zkušenosti a dvě vlastní děti, zároveň i dvě krásná vnoučátka. Tím chci dokladovat, že o životě a o přístupu k životu opravdu něco vím. Díky vzdělání vím něco o psychologickém i zdravotním hledisku na skutečnost mít vlastní děti. Doufám, že i Vy máte předpoklad pro faktické chápání postupné změny majorita x minorita. Takový je bohužel fakt. Jde jen o to si toto přiznat. Hezký večer.

Fanda Zdeněk 05.03.2017

To je hezké, že toho o životě tolik víte. Nicméně jsme tvrdil, že bezdětnost je posametorevolučním výmyslem, což je nesmysl, právě to Vám Magda napsala, a Vy tady mlžíte třesky plesky. Zkrátka o historii skutečně nic nevíte, protože na to je potřeba vzdělání, nejen životní moudrost vnoučaty zaručená...

Zdeněk Fanda 05.03.2017

Vážený pane Fando, bohužel jste nepochopil moji myšlenku. Od zmíněné "historické " změny začala i u žen převládat touha po kariéře na úkor rodiny. To nevidím jako rozumné. Kdo má zajistit třeba jen prostou reprodukci?? Minorita, běženci????? to snad ne. Ani jedni nemají vůbec žádný zájem něco vytvořit. Ti jen chtějí žít na úkor těch co nechtějí ze společnosti těžit a bohužel i parazitovat. Proč se bránit zachování rodiny jako takové, ve které jsme vzešli i my. Proč se bránit mít děti, naše pokračovatele? Proč odsuzovat snahu toto zachovat? Chce to jen trošku se zamyslet a být zodpovědní a dospělí.

Ela Zdeněk 05.03.2017

Tolik lidí na světě, že spousta z nich žije v hladomoru, dětí jsou plné dětské domovy a vy chcete, abychom se množili ještě víc...a píšete, že máme být zodpovědní. Tak tenhle rozpor opravdu nechápu.

iv Zdeněk 05.03.2017

Pane Zdenku,mluvite mi z duse.Souhlasim s kazdym Vasim slovem.Z teto diskuze mam pocit,ze pribyva sobcu,kteri se schovavaji za nejaka prava a pletou si nazorovou toleranci s vlastnim sobectvim.

Magda Zdeněk 05.03.2017

Pane Zdeňku a Vám přijde zodpovědné a dospělé, aby si děti pořizoval někdo, kdo k nim nemá vztah, třeba je ani nemá rád? Zvláště když jde o ženu, na níž, řekněme si narovinu, leží 90% péče o děti. Není v takové situaci naopak dospělé a zodpovědné nenutit se do něčeho, co člověku není vlastní, jen proto, že to chce okolí? Ono jít s davem nebývá velké umění a nechce to větší vyzrálost. Těžké je uhájit si to své, pokud to nesouzní s tím, co chce většina.

Fanda Ela 05.03.2017

Jo, pánovi jsou hladové děti podřadných ras ukradené, jen pokračování nás samých, geniální bílé rasy, která se tak proslavila v Americe i jinde, má smysl...

Ela Magda 05.03.2017

Ano, opět souhlasím.

Fanda iv 05.03.2017

"Já jsem tolerantní. A kdo nemá názory a postoje jako já, je sobec" bravo :-D

Ela Fanda 05.03.2017

To je možné:-D

Fanda Zdeněk 05.03.2017

Tak ještě zpět k věci - za první republiky bylo bezdětných mnohem více než dnes. Toť jasně podložený fakt.

Markéta 05.03.2017

Děkuji za názor pana Standy, že žena, která nemá děti, je k ničemu a za plácání ostatních, že bezdětným by se měly zvýšit daně a tito lidé by neměli mít nárok na důchody. Je mi 31 let, s partnerem se snažíme o miminko pár let. Mám za sebou několik potratů (bez příčiny) a vypadá to, že dítě prostě mít nebudeme. Ano, dle vás nemám pro společnost žádný prospěch. Pracuji jako lékařka na urgentním příjmu a denně zachráním třeba několik lidských životů. Dále se ve svém oboru vzdělávám, pokud se zadaří, budu docentka atd. atd. Ale dle pana Standy a ostatních "strašně moudrých" jsem úplně zbytečná, jelikož jsem neporodila dítě. Zato kdejaká ci*ánka z Chánova, která zplodí 6 dětí a celý život bude žít její rodina z našich peněz, má pro naši společnost velký prospěch. Zamyslete se nejdřív nad sebou a nad tím, co plácáte! Paní, která se v 29-letech rozhodla pro sterilizaci neodsuzuji, necítím k ní žádnou zášť. Má své priority, je to její život a její zkušenosti. Nebudu si tady hrát na samozvaného psychologa a psát o ní, že je padlá na hlavu, ani nebudu vyhrožovat, že bude jednou litovat... Její názor, její věc, její život. Nehrajte si na Boha a nesuďte ostatní.

jostab Markéta 05.03.2017

Klobouk dolů, není co dodat.

jáva jostab 05.03.2017

Milá Markéto, na tvůj urgentní příjem bych se tedy nechtěl dostat, protože ten "logický" závěr ke kterému jsi došla zdá se být poněkud podivným. To že ti nejde mít dítě není důvod k odsouzení, spíše je důvod k obdivu, že jsi tak vytrvalá, to že to dnes lidem nejde je víceméně normální, ale jako lekař to snad víš lépe než já. K odsouzení je to, že mladé, plodné a potencionálně geneticky vhodné páry v rámci svého pohodlí , budování kariér a monumentálních eg, nejsou ochotné dál zachovávat lidský rod a schovávají se za jakési trapné zástupné důvody. Pokud někdo není schopen z těchto zástupných důvodů zplodit potomka pak je na zamyšlenou jeho funkce v tomto světě. Protože pokud tuto filozofii přijmou všichni, pak nebude třeba žádných planetárních katastrof prostě soumrak lidstva je zde. A zachování lidského rodu je snad jedna z prvořadých otázek. Moc krásně tu situaci kterou tyto bezdětné páry způsobují světu je vidět v Číně. Politika jednoho dítěte způsobila raketový vzestup stárnutí populace. A s tím ruku v ruce přijde krize a nejen ekonomická. V číně to způsobila snaha nerozšiřování populace striktně a nedomyšleně vyžadovaná státem. Tady to způsobí chuť užít si, snaha zbavit se zodpovědnosti a sobeckost. Ten článek o vykastrované spoluobčance ze Slovenska je vlastně nic neříkající pytlovina o hloupé exhibicionistické huse co z defektu dělá přednost. Což je samozřejmě jen její věc a celkem nechápu proč je tu tolik zastánkyň tohoto ne zcela normálního stylu života. A teď do mě.

pety jáva 05.03.2017

perfektně řečeno

Zdeněk 05.03.2017

Nemít vlastní děti, znamená dát prostor v osídlování našeho území jiným komunitám. Tím myslím imigranty i cikány. Lidé zamyslete se.

Sintarela 05.03.2017

Kdo se na to necítí, ať dítě nemá. Okolo nás je spousta ,,matek", pro které je dítě přítěží a to dítě poznamená na celý život. To mají být ty ,,lepší" ?

chrobi 05.03.2017

Než-li být špatnou matkou, tak raději jí nebýt vůbec.

Příšera 05.03.2017

Máte li pocit, že jste kousek hodný kopírování, je jistě záhodno se množit. V opačném případě je dobré včas to odpískat, než napácháte nevratné škody

Anděla 05.03.2017

Každý má právo se rozhodnout,jak uzná za vhodné a jak to cítí.Nikdo za někoho život nežije,každý ho žije sám za sebe.Pokud někdo cítí,že děti nechce,tak přeci nebudeme odsuzovat.Je na každém z nás volba žití.

kamila76 05.03.2017

Být matkou je poslání. Každá na to nemá!!!!! *17*

jáva kamila76 05.03.2017

to je přesný

Ela kamila76 05.03.2017

A v čem to poslání spočívá? Takže když jsem šťastná bez dětí, mám si je pořídit i přesto, že vím, že pak budu nešťastná? To snad nedává smysl?

Markéta 05.03.2017

Nelu chápu,já sama děti nechci ani můj partner, na tom jsme se schodli.Co pak každá žena musí být továrna na děti?Snad život není jen o dětech..Nikdo neví jak se dítě k rodičům zachová,je spousta starých lidí co žije v domově důchodců a s prominutím ty děti a vnoučata na ně kašlou...Nebo žijí sami někde v domku,nebo bytě a kde jsou ty dětí?Nikdo nemá záručák na šťastný život a je jedno jestli děti máte nebo ne.Nikdo nemůže vědět co ho potká.

Ruth 05.03.2017

Jsem matka dvou dětí, již dospělých, ale mateřství je celoživotní závazek a starost. Kdybych byla dnes znovu mladá, děti bych neměla a nevdala se.

DrMilan Ruth 05.03.2017

ZVLÁŠTNÍ ŽIVOTNÍ MOUDROST.

jostab DrMilan 05.03.2017

Dovolil bych si Vás opravit, to nebyla moudrost ale zkušenost, i když Vám může připadat zvláštní.

Siraellen 05.03.2017

určitě ano

sarka farka 05.03.2017

Tak já bych jí teda zkusil...dětí mám pět, takže další už nepotřebuju.

Magda 05.03.2017

Jestli pánové přispívající do téhle debaty představují reprezentativní vzorek české mužské populace, měli bychom začít uvažovat o tom, že by se zákaz pořizování si potomků uzákonil. Tohleto by se dál šíři opravdu nemělo!*4*

Jostab Magda 05.03.2017

Můžete mi sdělit jaké výhrady máte proti mým názorům ??

Magda Jostab 05.03.2017

Oprava: pánové přispívající do debaty s několika výjimkami (jako je pan Jostab). Nechtěla jsem se dotknout těch rozumných, ale v průměru je to dost tristní - z hlediska obsahu i formy (urážky a tak).

jostab Magda 05.03.2017

Já bych nespecifikoval muži kontra ženy .Jsou lidé dobří, hloupí a zlí /a to jak muži tak i ženy/ . Dobrým nevadí rozhodnutí jiných lidí / pokud tím neškodí jiným lidem/. Hlupáci mají pocit že se musí vyjádřit i pokud problému nerozumí a zlí budou pomlouvat a škodit pouze z principu. To je život !

Magda jostab 05.03.2017

Moudře píšete. Já reagovala na situaci v této debatě, kde jsou (někteří) pánové hodně útoční a zlostní. Ale máte pravdu, není to muži vs. ženy, ale rozumní vs. méně rozumní.:-)

Magda 05.03.2017

Jen to jen jeji problem a nikdo nema pravo ji odsuzovat urcite zvazila pro i proti a take ne kazdemu rodici se povede i pri nejlepsi vuli vychovat dite tak aby na nej bylo pysne ba za nektere se i musi stydet

Iva 05.03.2017

Dnes už přece neplatí , že žena po sterilizaci je definitivně neplodná. Pokud časem změní svůj (dnes podle ní definitivní) názor, má možnost umělého oplodnění. *5*

blabla Iva 05.03.2017

zcela pravda *16*

Jostab 05.03.2017

Svoboda člověka a jeho rozhodování o svém životě by měla být na prvním místě. Samozřejmě potom musí nést následky svých rozhodnutí a neobviňovat jiné.

blabla Jostab 05.03.2017

Plně souhlasím *5*<3

Jana 05.03.2017

Je to svobodne rozhodnuti kazdeho. Nemyslim si,ze materstvi je jen o tom,jak pise Nela,stat u sporaku...i s ditetem/detmi lze prozit zivot plnohodnotne a stastne.Myslim si,ze nejvice si clovek muze uvedomit spatnost sveho rozhodnuti (sterilizaci) az v dobe,kdy bude star,nebude mit uz tolik sil k "uzivani si" zivota dle svych predstav,zjisti,ze jeho vrstevnici maji problemy sami s sebou (a tudiz tu nebudou pro neho vzdy,jak by si pral),,maji kolem sebe sve dospele deti a vnoucata,ktere mu pomahaji a dodavaji radost....kdezto clovek bezdetny je na vsechno sam (toto s ohledem na fakt,ze z ruznych duvodu neni po jeho boku ani jeho partner). Take ja jsem sve materstvi odkladala,necitila jsem se na tu roli-syn se mi narodil az v 31 letech.Cim je vsak starsi,tim k nemu pocituji vetsi naklonnost,prinasi mi obtizne definovatelne pozitivni emoce a radost, a ja jen lituji,ze jsem s materstvim nezacala driv.

Awi 05.03.2017

Jsi míč mladá na to, abys vedeľa, o čem je život

rva 05.03.2017

Chuděra trpí pravděpodobně nějakou psychickou vadou. I to se v přírodě občas přihodí. Tato vada naštěstí není dědičná.

Standa 05.03.2017

Taková ženská je úplně k ničemu :) Vůbec s ní nemá cenu se zdržovat :) Chceš žít sama, tak žij, pak ze světa zmizíš a nic po tobě nezbude nikomu nebudeš chybět jsi tu vlastně úplně na nic :)

viki Standa 05.03.2017

Kdyby jste šlápl na zmizík tak by se také nic nestalo !! *12*

Fanda Standa 05.03.2017

Jak o sobě někdo v jedné větě dovede říci všechno....

jostab Standa 05.03.2017

Takže Matka Tereza která neměla děti byla nanic a lidé kteří plodí děti pouze kvůli přídavkům jsou skvělí ???

Podmínky a pravidla pro vkládání příspěvků. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů a redakce za ně nenese zodpovědnost. Redakce si vyhrazuje právo smazat příspěvek nebo obrázek, který obsahuje vulgární výrazy či fotografie, urážky nebo jinak odporuje dobrým mravům a zákonům ČR. Odstraněny budou opakovaně vkládané vzkazy, stejně jako odkazy, které se netýkají tématu nebo obsahují neplacenou reklamu.

Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat