Proč byste měla snídat ovesnou kaši?

Kaši z ovesných vloček by měl snídat každý. Především každý člověk se západním jídelníčkem, který je vysoce ohrožen rakovinou tlustého střeva. Vědci z Harvardovy univerzity prokázali, že právě konzumace ovsa a celozrnných obilovin nejen snižuje riziko diabetu a chorob srdce, ale také onemocnění různými typy rakoviny.

„Pokud celozrnné obiloviny jako je oves snižují riziko rakoviny, pak tím spíš riziko rakoviny tlustého střeva,“ dodává ke studii profesor Tim Key z Oxfordské univerzity.

Podle docenta Qi Suna z Harvardské univerzity je ale prospěšná konzumace také obilných klíčků, otrub, lněných semínek, semínek quinoa (merlíku chilského) a dalších celozrnných semen a obilovin.

Celozrnné obiloviny, u nichž se ponechávají klíčky a otruby, obsahují o pětadvacet procent více bílkovin než u čištěného a rafinovaného zrna,“ tvrdí docent Sun.

Celozrnné obiloviny jsou také zdrojem zinku, mědi, hořčíku, železa a vitaminu B1.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V tomto týdnu budete cítit silný příliv energie a touhu něco změnit. Vaše vnitřní odhodlání se probudí a budete mít chuť pustit se do nových aktivit, které jste dosud odkládali. Dávejte si však pozor na přehnanou impulzivitu, protože ta by mo... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat