Cvičíme doma (5. díl): Připravte se na strečink na sjezdovce

Strečink hraje významnou úlohu před jakýmkoliv sportovním výkonem, proto nezapomínejte své svaly protáhnout a aktivovat ani před lyžováním. Díky tomu snížíte riziko jejich namožení, natažení a dalších možných úrazů.

5. část – strečink na sjezdovce

1.    Cvik pro mobilizaci páteře a svalů trupu
•    Stojíme s mírně rozkročenýma nohama, chodidla držíme v šíři pánve. Lyžařské hůlky držíme v natažených rukou před sebou ve výši ramen. Plynulým pohybem provádíme rotaci trupu do stran.  V mezní situaci vydržíme vždy po dobu pěti vteřin. Poté opakujeme rotaci na druhou stranu. Po celou dobu cvičení udržujeme oční kontakt na hůlkách.
•    Provádíme 15 cviků na obě strany.

             

2.    Příprava dolní poloviny těla na nadcházející zátěž
•    Stojíme s mírně rozkročenýma nohama, chodidla máme opět v šíři pánve. Jednou nohou mírně vykročíme směrem dopředu. Zadní koleno pokrčíme směrem dolů, až se dostaneme do pozice, kdy obě kolena svírají úhel 90 stupňů. Nohy střídáme.
•    Cvik opakujeme 15x na každou nohu.

3.    Úklony do stran pro mobilizaci horní poloviny těla
•    Postavíme se do mírně rozkročeného postoje, ruce s hůlkami držíme natažené nad hlavou. Poté provádíme úklony z jedné strany na druhou. Hlavu stále vytahujeme do dálky. Pohyb provádíme plynule, pomalu a bez výdrže v mezní pozici.
•    Úklon opakujeme 15x na obě strany.

                                 

4.    Dynamický dřep pro mobilizaci celého těla
•    Z výchozího, mírně rozkročeného postoje si sedáme přes kyčle dozadu, kolena nejdou přes špičky. Jedná se o plynulý pohyb a po celou dobu se snažíme držet záda rovně.
•    Cvik opakujeme 15x. 

5.    Protažení horních svalů trupu
•    Postavíme se do stoje tak, abychom se v předklonu opřeli dlaněmi o hůlky. Kostrč tlačíme směrem od těla tak, aby docházelo k protažení svalů trupu. Hlavu držíme v prodloužení páteře, záda v neutrální zakřivené pozici.

TIP Bety: Nevíte, jakými cviky zhubnout nebo posílit bříško? Chcete se zbavit širších boků? Zeptejte se ZDARMA naší profesionální instruktorky Petry z klubu Holmes Place






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Tento týden budete mít tendenci věnovat veškerou svou pozornost své práci a kariéře obecně. Jenže to se nesetká s přílišným pochopením ze strany vašich nejbližších, kteří se budou cítit, jako byste je zanedbávali. Vy naopak budete bojovat s pocitem, že se vaši pozornost snaží odpoutat od něčeho, co je pro vás aktuálně velmi důležité, a tak příle... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

9 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
6 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
25 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat