Omezení konzumace pečiva prospěje zařívání

Aktuálně se hodně mluví o tom, že pečivo naše tělo vůbec nepotřebuje a naopak bychom se mu měli vyhýbat. Někteří ho nejedí vůbec, někdo jen občas a jiní si bez něj neumějí svůj jídelníček představit. Na pultech obchodů je k dostání mnoho druhů. Bílé, celozrnné, žitné, sójové… Některé v nás vzbuzují pocit, že musí být zdravé. Mnohdy je tomu přesně naopak.

A zase ty sacharidy

Skladba ideálního jídelníčku je mnohdy velká věda. Pečivo je především zdrojem sacharidů, které samozřejmě potřebujeme, ale jejich příjem se odvíjí od toho, co od našeho jídelníčku očekáváme.

Pokud se snažíme hubnout, samotné vynechání pečiva nám moc nepomůže. Důležité je snížit příjem sacharidů celkově. Když už při redukčních dietách sáhneme po pečivu, mělo by být celozrnné, které má nižší glykemický index. Tělo po takovém jídle nevyplavuje příliš velké množství inzulinu, hladina krevního cukru je stabilnější a necloumají s námi pak nezvladatelné chutě na sladké.

V případě redukce hmotnosti je lepší nahradit pečivo, rýži nebo těstoviny zeleninou, která sice sacharidy také obsahuje, ale je pro dosažení našeho cíle mnohem vhodnější.

Bílé pečivo = nic za dvě koruny

Nejhorší volbou je konzumace bílého pečiva. Zásadní rozdíl mezi bílým a celozrnným pečivem je ten, že bílé pečivo, ač může mít stejný počet kalorií, jako to celozrnné, obsahuje tzv. „prázdné“ kalorie.

Pro naše tělo nemají žádný přínos, nic mu nedodají, jen na chvíli oddálí hlad. Na rozdíl od celozrnného, neobsahuje bílé pečivo žádné minerály a vitamíny

Jíme ho až příliš

Zvykli jsme si jíst extrémní množství pečiva a to je hlavní důvod, proč se o tomto tématu v poslední době všude mluví. Sladké pečivo k snídani, rohlík nebo chleba k polévce, odpoledne dalamánek a večer houska s máslem. To je celkem častý model. Rozhodně bychom ale pečivo neměli jíst každý den. Bílé pečivo neobsahuje nic než mouku, tuky a cukr.

Nejenže si konzumací bílého, nebo hůř, sladkého pečiva zaděláváme na problémy s obezitou, ale výrazně tím ovlivňujeme i kolísání krevního cukru. Zejména pro děti není nutričně vůbec vhodné. A to ani bílé, ani celozrnné.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
09:33

Štíhlé nohy a pevné hýždě

Štíhlé nohy a pevné hýždě
20:12

Cvičení na kulatý zadek

Cvičení na kulatý zadek
20:32

Kardio trénink

Kardio trénink

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Jste systematický člověk, a tak vám příliš nevyhovuje, pokud se musíte věnovat hned několika věcem najednou. Ne že by vám to dělalo nějaké potíže, ale máte vždy pocit, že když se nemůžete něčemu věnovat naplno, hrozí, že budete dělat chyby. A na to nejste příliš zvyklí. Zkuste se na chvíli odpoutat od své snahy o dokonalost, uvidíte, že se vám u... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

9 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
99 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
56 Příspěvků
Poslední příspěvek 11.4.

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat