Hltání jídla má svojí podstatu ve strachu z jeho nedostatku

Tisíce let byl člověk druhu Homo sapiens lovcem sběračem. A když našel při putování krajinou něco obzvlášť dobrého a výživného, tak to kvapně zhltl, aby mu kořist neujedl někdo z druhů jeho tlupy. Toto křečkování pro sebe máme dodnes v sobě. Prokázali to experimentálně psychologové z Tokia. Když člověk pojídá oblíbené brambůrky, hltá rychle po menších soustech, pokud je nablízku někdo, kdo by mohl z jeho misky či pytlíku ujídat.

Jakmile je ale člověk sám, bere si z misky větší hrsti chipsů, ale méně často. Podobné chování je možné doložit také u řady savců a ptáků, kteří se živí jako lovci sběrači.

„Lidé a jiná zvířata můžou mít vrozený systém, který automaticky změní styl konzumace v přítomnosti druhých. Naše výsledky dokazují, že změna v chování byla vyvolána v přítomnosti spolustrávníka, i když to nebyl konkurent,“ tvrdí psychologové z Tokijské univerzity.

Tohle chování je přitom vlastní všem lidem bez ohledu na kulturu a inteligenci. To vede odborníky k přesvědčení, že je to vrozený rys, který má animální původ v dávné evoluční minulosti.

A jak se vyhnout nechtěnému mlsání? Máme pro vás seznam potravin, které účinně potlačují chuť k jídlu.

Mandle

Hrst mandlí po ruce? Výborné řešení při krocení nutkavých chutí. Díky zdravým tukům, které obsahují, se budete cítit velmi spokojeně. Ostatně, i jiné ořechy, jako jsou pekanové, vlašské, pistácie a kešu, fungují stejně dobře jako mandle. Stačí mít v kabelce trochu místa….

Jogurt

Vzhledem k tomu, že je konzistence jogurtu krémová (aspoň většinou) a zároveň je tento poklad bohatý na bílkovinu, už i malá porce jogurtu může způsobit, že zapomenete na cokoli nezdravého. Sázkou na jistotu je v tomto případě jogurt řecký, protože obsahuje méně kalorií než ostatní druhy. (Rozhodně byste se měli zbavit těch, které jsou ochucené, protože jsou zpravidla nabité cukrem.)

Jablko

Všichni vědí, že jablko patří k ideální svačině už jen proto, že obsahuje spoustu vitaminů. Mnoho lidí si však neuvědomuje, že zmíněné ovoce zároveň potlačuje chuť k jídlu díky množství vlákniny a vody. Pokud jablko nepatří k vašim oblíbeným, zkuste hrušku. I ta je v případě krize skvělá!

Mátový čaj

V neposlední řadě si můžete uvařit šálek mátového čaje. Tento bylinný nápoj funguje již při prvním přičichnutí. Nádech, výdech, dlouhý lok. A kde jsou vaše chutě teď?

Ovesné vločky

Lehce prohřáté, ovesné vločky „osmahnuté“ na suché pánvi, mohou s chutěmi na jídlo zatočit. Jsou nabité vlákninou, zaplní žaludek a postarají se o dlouhodobý pocit sytosti. Jako náhrada za cukr a koblihy ideální!






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Následující dny poznáte, že co si neuděláte sami, nebude odvedeno dobře. A i když vám tím rozhodně naroste sebevědomí (což už nějakou dobu potřebujete), neuzavírejte se před svým okolím! Neodmítejte rady kolegů a rodinných příslušníků, nepohrdejte pravidly. Pamatujte, že v roli „neúspěšných“ se můžete ocitnout až příliš snadno. Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

42 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
138 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
72 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat