Vyhněte se přejídání na home office

Práce z domova se v současné době jeví jako preventivní opatření vůči nákaze před virem COVID-19, ale i nutností, pokud je již dotyčný pozitivní. Pochopitelně, že jedním z vedlejších účinků, které s sebou home office přináší, je změna stravovacích návyků. A často je spíš horší než lepší!

Obvyklá stravovací rutina, kterou lidstvo znalo ještě před několika měsíci, kdy byl svět ještě v pořádku, dostala pořádně zabrat. Podle vědců karanténa, pobyt doma a konkrétně home office škodí nejen lásce, jenž prochází zatěžkávací zkouškou, ale i optimální tělesné váze. Pravda je totiž taková, že kvůli stálému přístupu k potravinám lidé tloustnou. Taky už cítíte, že vám jsou oblíbené kalhoty trochu těsnější? Jednejte, dokud je čas!

Vytvořte si stravovací plán

Doteď jste na snídani neměli čas. Ale to se změnilo. Ráno začněte výživnou injekcí, i kdybyste měli vstávat o pár minut dřív. Když snídani vynecháte, později dostanete chuť na kalorická jídla a sníte toho daleko víc. Zahoďte přislazované cereálie a sáhněte po potravinách s bílkovinou, jako je třeba bílý jogurt do 3 procent tuku, nízkotučných sýrech, ale také kuřecí šunce a vejcích. Zároveň ctěte pravidlo větší snídaně a menší večeře. Budete tak mít lepší kontrolu nad hladinou cukru v krvi a zkrotíte chutě na sladké. Mezi večeří a spaním nechte odstup alespoň tři hodiny, které podpoří trávení i kvalitu spánku.

Nejezte přímo při práci

Mlsání během konferenčního hovoru nebo odepisování na e-maily je sice lákavé, ale nesmírně nebezpečné. Stravování, na které se plně nesoustředíte, totiž zvyšuje náchylnost k přejídání. Držte se nastaveného stravovacího plánu a přestaňte pracovat vždy, když se věnujete zaměstnání.

Vyhýbejte se polotovarům

Právě teď je tak lákavé usnadnit si život a zásobit se polotovary, které se pouze ohřejí. Taky chyba. Kromě toho, že jsou vysoce zpracované potraviny zbaveny přírodních živin a vlákniny, postarají se o nárůst břišního tuku. Místo chlazených a mražených balíčků dejte přednost fazolím, čočce, rybám, ovoci a zelenině.

Ventilujte stres

Touha po jídle, které uklidňuje, se považuje za přirozenou. Jenže pochopitelně i nezdravou. Pokud zjistíte, že příliš často zasouváte ruku do pytlíku se smaženými bramborovými lupínky nebo sušenkami, zvlášť když toho v práci máte hodně, svítí červená.

Mimochodem, emoční přejídání se pozná právě tak, že máte chuť na určitý typ jídla, třeba rohlík z bílé mouky. Nebo čokoládový perník, koblihu, pizzu se sýrem… Vždy, když vás taková touha přepadne, vyčkejte 15 minut. Během nich můžete vychladnout. Zatím se napijte, do úst vložte žvýkačku, která odpoutá vaši pozornost. Když je nejhůř, jděte se projít, zacvičte si, nebo zavolejte někomu milému. Hlavně se od nezdravého jídla držte co nejdál a ve volném čase meditujte a odpočívejte.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
08:51

Cvičení na problémové partie - zadek a břicho

Cvičení na problémové partie - zadek a břicho
09:24

Zádové svaly a svaly paží

Zádové svaly a svaly paží
20:12

Cvičení na kulatý zadek

Cvičení na kulatý zadek

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Jste systematický člověk, a tak vám příliš nevyhovuje, pokud se musíte věnovat hned několika věcem najednou. Ne že by vám to dělalo nějaké potíže, ale máte vždy pocit, že když se nemůžete něčemu věnovat naplno, hrozí, že budete dělat chyby. A na to nejste příliš zvyklí. Zkuste se na chvíli odpoutat od své snahy o dokonalost, uvidíte, že se vám u... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

28 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
28 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
139 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat