Technika běhání v zimě

Běh v zimě a ve sněhu? U mnoha lidí klesá motivace stejně jako venkovní teploty. Přitom může být běh pro imunitní systém přínosem i v zimním období. Jak si v zimě nedoběhnout pro zápal plic?

Jakmile se ohlásí paní zima, mnozí nadšenci kvůli mokrému a chladnému počasí dočasně pověsí své běžecké boty na hřebík. Ale pokud se teď zavřete, bude pro vás první vyběhnutí na jaře hodně těžké. S tréninkem přestávat nemusíte, protože se správnou běžeckou technikou a vybavením můžete i zimním obdobím proběhnout ve špičkové formě.

Proč je jogging užitečný i v zimě

Pravidelný běh je jedním z nejúčinnějších preventivních opatření proti onemocněním jako je vysoký krevní tlak, cukrovka nebo dokonce demence. Mírný vytrvalostní trénink 150 minut týdně vám pomůže zlepšit váš kardiovaskulární systém, metabolismus a funkci plic a mozku. Kromě toho fyzická aktivita posiluje i váš imunitní systém. V chladu navíc posilujete imunitu ještě více – jogging v zimě tak může poskytnout ochranu před nachlazením nebo chřipkou.

Ovšem začínat s během v zimě není zrovna nejlepší nápad. Chlad může nezkušeným běžcům ztěžovat dýchání a i pravděpodobnost, že se při běhu zraníte, je vyšší.

Oblečení vrstvěte

Jedním z nejdůležitějších věcí pro efektivní trénink v zimě je výběr správného oblečení. Mnoho běžců se obléká příliš teple. Ti, kteří v prvních minutách mírně mrznou, jsou většinou oblečeni správně, po pěti minutách se totiž tělo obvykle zahřeje. Abyste své oblečení přizpůsobovali vnějším teplotám co nejefektivněji, je nejlepší se oblékat podle cibulového systému a nosit několik tenkých vrstev.

Správné vybavení v nízkých teplotách

Ideální je funkční prádlo, které odvádí pot od těla a udržuje pokožku v suchu. Kromě toho si můžete obléknout tričko s tepelnou izolací. A prodyšná bunda vás bude chránit před větrem a vlhkostí. Při teplotách pod nulou je také dobré mít rukavice nebo ohřívače na zápěstí Nezapomeňte také na čepici, protože velkou část tepla ztrácíte právě hlavou. Pro bezpečný běh je také vhodné zvolit správnou obuv – takzvané trailové boty. Snižují riziko zranění a hodí se do mokra a bláta.

Více času na zahřívací fázi

Důkladné zahřátí je v zimě absolutní nutností, protože svaly a klouby jsou díky chladu náchylnější ke zranění. Abyste se vyhnuli přetaženým nebo nataženým vazům a svalům, měli byste investovat o deset minut více do zahřívací fáze. S pomocí cvičení se tak vyhnete „studenému startu“.

Zdroj: názory autora, https://www.runnersworld.com/training/a20825038/10-tips-to-make-winter-running-less-miserable/






Celkem 169 komentářů

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Tento týden budete mít pocit, že po nějaké době váš život opět zaplavila motivace. A nezáleží na tom, zda je to motivace k práci, budování či posilování milostného vztahu nebo třeba k sebevzdělávání. Příval energie v&a... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

43 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
3 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat