Dobrá zpráva: Milovníci kávy se chrání před infarktem

Dopřáváte si dva tři šálky kávy denně? Pak se možná chráníte před infarktem a mrtvicí. Jihokorejští vědci se totiž přiklánějí na stranu obhájců nápoje z pražených semen kávovníku. Podle nich střídmé popíjení tří až pěti šálků denně člověku neškodí, ale naopak prospívá jeho oběhové soustavě. Pravidelná konzumace kávy snižuje riziko ucpání a kornatění cév.

Vědci ze Soulu srovnali zdraví srdce a cév u několika tisíc mužů. Rozdělili je pak do kategorií podle konzumace kávy: vůbec nepijí kávu, méně než šálek denně, jeden až tři denně, tři až pět denně, pět a více šálků denně.

Nejlepší výsledky vyšetření oběhové soustavy s ohledem na kornatění tepen měli ti, kdo pili tři až pět šálků kávy denně. Na druhém místě byla skupina konzumující jeden až tři šálky. Nejhorší výsledky měli ti, kdo nepili kávu vůbec či jí pili víc než pět šálků denně.

„Naše studie přidává důkazy k rostoucímu počtu výzkumů naznačujících, že konzumace kávy může nepřímo úměrně souviset s rizikem kardiovaskulárního onemocnění,“ uvedl mluvčí Nemocnice Kangbuk Samsung v Soulu, kde výzkum provedli.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V tomto týdnu budete cítit silný příliv energie a touhu něco změnit. Vaše vnitřní odhodlání se probudí a budete mít chuť pustit se do nových aktivit, které jste dosud odkládali. Dávejte si však pozor na přehnanou impulzivitu, protože ta by mo... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

14 Příspěvků
Poslední příspěvek 10:00
110 Příspěvků
Poslední příspěvek 10:00
Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat