Bety.cz
Nastavit jako domovskou stránku
úterý 3. března | svátek má  Kamil
Přihlásit | Nejste registrována? Registrovat 

Velikost textu: AAA

5 tipů, jak si udržet váhu i na dovolené. Letos odjedete bez kil navíc!

Anketa

Máte tendenci se na dovolené přejídat?




Období letních měsíců je zároveň dobou diet a hubnoucích plánů. Vysoké teploty nutí ženy i muže odhalit své problémové partie, a tak chtějí vypadat co nejlépe. Proto začínají dodržovat pravidelnou životosprávu se snahou shodit přebytečná kila. Jenže pak vyrazí na dovolenou či rodinný výlet a s předsevzetím je konec. Přinášíme proto pět spolehlivých tipů, jak si svou váhu pohlídat i při cestování.

1.   Dobře se připravte na odlišné podmínky

I když cestujete jen několik desítek kilometrů, nemáte k dispozici domácí zázemí a mění se váš denní režim. Mnohem více tak potřebujete zachovat plnou zdravotní i psychickou pohodu. Cestování však mnohdy nutí k hladovění, nebo naopak k přejídání, čímž výrazně kolísá hladina cukru v krvi. To může nastartovat nepříjemné zdravotní potíže. „V době hubnutí je zapotřebí hladinu cukru v krvi dobře hlídat. Obzvláště pak na cestách, kde se chce člověk cítit dobře a zdravě. Například prudký pokles hladiny cukru může vést k únavě a nevýkonnosti, způsobuje podrážděnost a mnohdy zvýšenou chuť na sladké a přejídání,“ uvádí výživová poradkyně Alžběta Houdková, která doporučuje užívat přírodní doplněk stravy, jenž výkyvům hladiny krevního cukru zabraňuje.

2.   Nezapomeňte na pohyb

Rekreační činnosti mohou ve vhodné kombinaci plně nahradit úmorné cvičení v posilovně. V horkých letních dnech lze najít také příjemné aktivity, které jsou důležitou součástí každého hubnoucího programu. Hodinou plavání spálíte na 550 kalorií, což odpovídá šedesáti minutám řádného joggingu či tenisu. Zapůjčte si kola a vydejte se na malý výlet. Šedesát minut jízdy v rychlosti 20 km/hod vás zbaví 680 kalorií. Spalovat kalorie však můžete i na golfu nebo vycházkovou chůzí, ta odbourá za hodinu 170 kalorií. Doporučeným rekreačním sportem je i horolezectví, jóga nebo třeba plážové sporty jako volejbal a badminton. (Čtěte: 20 tipů, jak denně spálit kalorie navíc)

3.   Vyhněte se alkoholu

Alkohol je zdrojem vysokého množství energie, zvyšuje chuť k jídlu a napomáhá ukládání tuků v těle. Pitím alkoholu plně zaměstnáte játra, která nemohou plnit svou standardní funkci – zásobovat krev glukózou. Zároveň dochází k minimálnímu spalování tuků. Řada z nás si však na dovolené ráda dopřeje lákavý koktejl či třeba skleničku vína. Pokud si nedokážete alkohol úplně odříci, snažte se najít nejméně kalorickou cestu. Namísto vína upřednostněte jen vinný střik, případně zvolte sklenici světlého piva, která obsahuje asi 700 kJ. Vhodnou variantou je i pivo nealkoholické, případně šampaňské. Naopak největší kalorickou bombou jsou tvrdé destiláty a likéry.

4.   Vhodně rozložte pitný režim

Samozřejmostí hubnoucího procesu je pravidelný pitný režim. Základem je neslazená voda a bylinné čaje. Během cestování si však lidé neumějí správně rozložit příjem tekutin do průběhu celého dne. V klidovém stadiu zpracují ledviny kolem 0,4 litrů tekutin za hodinu, čemuž byste měli svůj pitný režim podřídit. Pokoušet se tedy nahnat resty z celého dne a vypít litr tekutin najednou znamená pouze zátěž pro váš organismus. S větší tělesnou zátěží si pak tělo žádá i více tekutin. Odepřete si ranní kávu, která tělo spíše dehydratuje. Dejte přednost sklenici vlažné vody s několika kapkami citronu, která vám pomůže dokončit trávení z předešlého dne.

5.   Jezte pravidelně a vyhněte se přejídání

Dovolená přináší kromě relaxace i lákavé místní speciality, jež nás nutí ochutnávat. Mnohdy tak rychle zapomeneme na náš pravidelný režim a hřešíme na nadměrné mlsání a večerní přejídání. Problémy s nadměrnou chutí k jídlu pomáhá zvládnout aminokyselina fenylalanin. „Přírodní přípravky s obsahem aminokyseliny fenylalanin působí na chuťové centrum v mozku, čímž přirozenou cestou pomáhají potlačit potřebu mlsání,“ vysvětluje Petr Navrátil ze společnosti Danare, která uvedla na trh český přípravek snižující přírodní cestou chuť k jídlu. „Speciální přípravky navíc dokážou zabraňovat i přejídání. Stačí je zapít vodou třicet minut před jídlem, rozpustí se v žaludku a až stonásobně zvětší objem. Díky jednoduchému užívání jsou praktickým pomocníkem na cestách,“ doplnil Navrátil. (Zkusit můžete také: 8x osvěžující odpolední svačinky pro ploché bříško)
TIP Bety: Cvičíte, zdravě jíte, a přesto kila nejdou dolů? Poraďte se ZDARMA s naší dietoložkou Lenkou! Zeptat se jí můžete i na to, kde hledat motivaci k hubnutí!

Autor: Petra Blažková

Tisknout Odeslat
 

 

nejčtenější

Sháníte nový mobil? Záleží na tom, co od něj vyžadujete

Sháníte nový mobil? Záleží na tom, co od něj vyžadujete

Zábava| včera

Mobilní telefon bere většina z nás jako naprostou samozřejmost. Přesto se najde mnoho lidí, kteří se v této oblasti příliš neorientují. Udělejme si tedy krátkou „exkurzi“ do světa mobilních technologií…

Nemravný náramek: Změří vám kalorie spálené při MASTURBACI!

Nemravný náramek: Změří vám kalorie spálené při MASTURBACI!

Někteří pánové se onanii oddávají i několikrát denně a tvrdí, že tak vlastně posilují a prospívají svému zdraví. Zda je to pravda, jim pomůže potvrdit, nebo naopak vyvrátit nový náramek WankBank. Je to vlastně fitness měřič připevněný na zápěstí, který vnímá pohyby rukou nahoru a dolů při dráždění pyje. A spočítá spálené kalorie za celou dobu onanie.

Jakým kabelkám budou patřit jarní ulice?

Jakým kabelkám budou patřit jarní ulice?

Také už se nemůžete dočkat, až odhodíte kozačky na půdu a vytáhnete jarní garderobu? Zatímco budete škrtat dny v kalendáři, zpříjemněte si čekání na jaro pořádnou přípravou. Oprašte sandály, vyžehlete šaty a … pořiďte si trendy kabelku!

Jaké chlapy OPRAVDU chceme za partnery?!

Jaké chlapy OPRAVDU chceme za partnery?!

Vztahy| dnes

Mít zdravé vnitřní dítě ještě neznamená být dětinský. I plně dospělý, psychicky zralý a zodpovědný jedinec nemusí pohřbívat vnitřní dítě, které se navenek projevuje jeho hravostí. Přitom právě schopnost být hravým a umět tzv. blbnout i v dospělosti je jednou z velmi ceněných vlastností při výběru partnera.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ
 

horoskopy

Nastavit horoskopy
Beran

Beran

21. března - 20. dubna

Dávejte v práci pozor na kolegy, kteří se vás budou snažit přesvědčit, že jim jde jen a jen o vaše dobro a jednají ve vašem zájmu. Tento týden totiž zjistíte, že tomu tak vždy nebylo... A budete se muset vyrovnat s následky, které vám pracovní prostředí ani výkony právě nezpříjemní. Naštěstí máte kolem sebe i lidi, kteří vás v pravou chvíli dokáží podržet – podporu hledejte především mezi přáteli a u partnera/partnerky.

anketa

Máte doma mikrovlnku?





dítě dne

To je ta nejlepší zábava 3. 3. 2015

To je ta nejlepší zábava

  • 3/5
Celkem 22
další

Tip na večeři


	Recept na osvěžující lehký salát.

Pomerančový salát s mozzarellou

Celkový čas: 15min

Energie: 618 kJ

Cena: 75 Kč


	Recept na dobrou česnekovou polévku.

Krémová česnečka

Celkový čas: 35min

Energie: 507 kJ

Cena: 80 Kč


	Vyzkoušejte jemnou smetanovou rajskou polévku.

Krémová rajčatová polévka

Celkový čas: 45min

Energie: 294 kJ

Cena: 75 Kč

Bety.cz - magazín nejen pro mámy
Partneři Bety.cz - Odhaleno.cz (www.odhaleno.cz) Své náměty a připomínky k obsahu internetového magazínu Bety.cz posílejte na redakce@bety.cz, technické problémy na podpora@bety.cz.
Kontakty na redakci, obchodního a marketingového zástupce naleznete zde.

Copyright © 2009-2015 Bety.cz - všechna práva vyhrazena.