Bety.cz
Nastavit jako domovskou stránku
čtvrtek 27. listopadu | svátek má  Xenie
Přihlásit | Nejste registrována? Registrovat 

Velikost textu: AAA

5 tipů, jak si udržet váhu i na dovolené. Letos odjedete bez kil navíc!

Anketa

Máte tendenci se na dovolené přejídat?




Období letních měsíců je zároveň dobou diet a hubnoucích plánů. Vysoké teploty nutí ženy i muže odhalit své problémové partie, a tak chtějí vypadat co nejlépe. Proto začínají dodržovat pravidelnou životosprávu se snahou shodit přebytečná kila. Jenže pak vyrazí na dovolenou či rodinný výlet a s předsevzetím je konec. Přinášíme proto pět spolehlivých tipů, jak si svou váhu pohlídat i při cestování.

1.   Dobře se připravte na odlišné podmínky

I když cestujete jen několik desítek kilometrů, nemáte k dispozici domácí zázemí a mění se váš denní režim. Mnohem více tak potřebujete zachovat plnou zdravotní i psychickou pohodu. Cestování však mnohdy nutí k hladovění, nebo naopak k přejídání, čímž výrazně kolísá hladina cukru v krvi. To může nastartovat nepříjemné zdravotní potíže. „V době hubnutí je zapotřebí hladinu cukru v krvi dobře hlídat. Obzvláště pak na cestách, kde se chce člověk cítit dobře a zdravě. Například prudký pokles hladiny cukru může vést k únavě a nevýkonnosti, způsobuje podrážděnost a mnohdy zvýšenou chuť na sladké a přejídání,“ uvádí výživová poradkyně Alžběta Houdková, která doporučuje užívat přírodní doplněk stravy, jenž výkyvům hladiny krevního cukru zabraňuje.

2.   Nezapomeňte na pohyb

Rekreační činnosti mohou ve vhodné kombinaci plně nahradit úmorné cvičení v posilovně. V horkých letních dnech lze najít také příjemné aktivity, které jsou důležitou součástí každého hubnoucího programu. Hodinou plavání spálíte na 550 kalorií, což odpovídá šedesáti minutám řádného joggingu či tenisu. Zapůjčte si kola a vydejte se na malý výlet. Šedesát minut jízdy v rychlosti 20 km/hod vás zbaví 680 kalorií. Spalovat kalorie však můžete i na golfu nebo vycházkovou chůzí, ta odbourá za hodinu 170 kalorií. Doporučeným rekreačním sportem je i horolezectví, jóga nebo třeba plážové sporty jako volejbal a badminton. (Čtěte: 20 tipů, jak denně spálit kalorie navíc)

3.   Vyhněte se alkoholu

Alkohol je zdrojem vysokého množství energie, zvyšuje chuť k jídlu a napomáhá ukládání tuků v těle. Pitím alkoholu plně zaměstnáte játra, která nemohou plnit svou standardní funkci – zásobovat krev glukózou. Zároveň dochází k minimálnímu spalování tuků. Řada z nás si však na dovolené ráda dopřeje lákavý koktejl či třeba skleničku vína. Pokud si nedokážete alkohol úplně odříci, snažte se najít nejméně kalorickou cestu. Namísto vína upřednostněte jen vinný střik, případně zvolte sklenici světlého piva, která obsahuje asi 700 kJ. Vhodnou variantou je i pivo nealkoholické, případně šampaňské. Naopak největší kalorickou bombou jsou tvrdé destiláty a likéry.

4.   Vhodně rozložte pitný režim

Samozřejmostí hubnoucího procesu je pravidelný pitný režim. Základem je neslazená voda a bylinné čaje. Během cestování si však lidé neumějí správně rozložit příjem tekutin do průběhu celého dne. V klidovém stadiu zpracují ledviny kolem 0,4 litrů tekutin za hodinu, čemuž byste měli svůj pitný režim podřídit. Pokoušet se tedy nahnat resty z celého dne a vypít litr tekutin najednou znamená pouze zátěž pro váš organismus. S větší tělesnou zátěží si pak tělo žádá i více tekutin. Odepřete si ranní kávu, která tělo spíše dehydratuje. Dejte přednost sklenici vlažné vody s několika kapkami citronu, která vám pomůže dokončit trávení z předešlého dne.

5.   Jezte pravidelně a vyhněte se přejídání

Dovolená přináší kromě relaxace i lákavé místní speciality, jež nás nutí ochutnávat. Mnohdy tak rychle zapomeneme na náš pravidelný režim a hřešíme na nadměrné mlsání a večerní přejídání. Problémy s nadměrnou chutí k jídlu pomáhá zvládnout aminokyselina fenylalanin. „Přírodní přípravky s obsahem aminokyseliny fenylalanin působí na chuťové centrum v mozku, čímž přirozenou cestou pomáhají potlačit potřebu mlsání,“ vysvětluje Petr Navrátil ze společnosti Danare, která uvedla na trh český přípravek snižující přírodní cestou chuť k jídlu. „Speciální přípravky navíc dokážou zabraňovat i přejídání. Stačí je zapít vodou třicet minut před jídlem, rozpustí se v žaludku a až stonásobně zvětší objem. Díky jednoduchému užívání jsou praktickým pomocníkem na cestách,“ doplnil Navrátil. (Zkusit můžete také: 8x osvěžující odpolední svačinky pro ploché bříško)
TIP Bety: Cvičíte, zdravě jíte, a přesto kila nejdou dolů? Poraďte se ZDARMA s naší dietoložkou Lenkou! Zeptat se jí můžete i na to, kde hledat motivaci k hubnutí!

Autor: Petra Blažková

Tisknout Odeslat
 

 

nejčtenější

20 znaků zkrachovalých partnerství: Už vašemu vztahu zvoní umíráček?!

20 znaků zkrachovalých partnerství: Už vašemu vztahu zvoní umíráček?!

Přesně 3,5 roku. To je čas, kdy většina partnerských vztahů umírá! Tvrdí to 75 % párů, tak se modlete, aby to samé nepotkalo i vás! Jak poznat, že už máte „náběh“?

ŠÍLENÉ: Vědci chtějí změnit ženské vagíny v broskvový kompot...

ŠÍLENÉ: Vědci chtějí změnit ženské vagíny v broskvový kompot...

Podle genetiků Austena Heinze a Gilada Gomeho patří mezi základní lidská práva znát svou DNA a také DNA mikroorganismů, kteří žijí na našem těle či přímo v něm. A mezi lidská práva patří také možnost změnit tuto genetickou informaci. Třeba tak, že vagína začne vonět po broskvích. Dvojice z Kalifornie rozjela projekt, v jehož rámci chce vyrábět tablety, které změní DNA bakterií ve vagíně tak, že bude vonět jako broskve.

Horoskop na týden od 24. do 30. listopadu 2014 od naší astroložky Anny!

Horoskop na týden od 24. do 30. listopadu 2014 od naší astroložky Anny!

Zábava| 24.11.2014

Štíři, zaměřte se v následujících dnech na svou praktickou stránku osobnosti. Vodnáři budou mít tento týden v práci několikrát pocit, že by se vše nejlépe vyřešilo tím, kdyby prostě se vším sekli a odešli. Blíženci, nepouštějte se na neznámé teritorium bez předchozí důkladné přípravy. Převratné změny by se Pannám nemusely v těchto dnech vyplatit. A co tento týden čeká další znamení?

Těhotná vévodkyně Kate se rozplakala: Strach o umírající dítě!

Těhotná vévodkyně Kate se rozplakala: Strach o umírající dítě!

Osobnosti| dnes

Těžkou zkoušku podstoupila těhotná vévodkyně z Cambridge kvůli svým reprezentativním povinnostem. Jako členka britské královské rodiny navštívila dětský hospic v Anglii. Jenže pro ni coby těhotnou matku to byl opravdu test peklem. Koukat do očí nevyléčitelně nemocným dětem, pro něž si brzy přijde smrt, nebylo lehké. S vědomím, že má sama doma batole a další dítě v naději nosí pod srdcem, se rozplakala.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ
 

horoskopy

Nastavit horoskopy
Beran

Beran

21. března - 20. dubna

Tento týden se ozvěte člověku, kterého jste již nějakou dobu zanedbávali (ať už schválně nebo bez nějakého jasného důvodu – prostě proto, že jste se míjeli). Váš pokus o navázání kontaktu přijde v pro něj velmi důležitou chvíli, čímž navíc odpadne pocit rozpaků z dlouho odkládaného rozhovoru. Navažte na dávné přátelství a čerpejte z něj energii!

soutěž

Objevte tipy na vánoční dárky a vyhrajte vůni od Yves Rocher v hodnotě 920 Kč!

Objevte tipy na vánoční dárky a vyhrajte vůni od Yves Rocher v hodnotě 920 Kč!

Soutěžte o výrobky Yves Rocher!

Soutěž probíhá od 14. 11. 2014 do 30. 11. 2014

anketa

Jste bavič společnosti?



dítě dne

Podzimní procházka 27. 11. 2014

Podzimní procházka

  • 4/5
Celkem 2
další

Tip na večeři

salát z čerstvého fenyklu s žampióny

Salát z fenyklu

Celkový čas: 25min

Energie: 139 kJ

Cena: 125 Kč


	Sytější obměna sladkého jáhlového nákypu.

Jáhlový nákyp se zeleninou

Celkový čas: 1h a 20min

Energie: 465 kJ

Cena: 95 Kč


	Marinovaný grilovaný kapr.

Grilovaný kapr

Celkový čas: 40min

Energie: 679 kJ

Cena: 90 Kč

Bety.cz - magazín nejen pro mámy
Partneři Bety.cz - Odhaleno.cz (www.odhaleno.cz) Své náměty a připomínky k obsahu internetového magazínu Bety.cz posílejte na redakce@bety.cz, technické problémy na podpora@bety.cz.
Kontakty na redakci, obchodního a marketingového zástupce naleznete zde.

Copyright © 2009-2014 Bety.cz - všechna práva vyhrazena.