Bety.cz
Nastavit jako domovskou stránku
středa 17. září | svátek má  Naděžda
Přihlásit | Nejste registrována? Registrovat 

Velikost textu: AAA

5 tipů, jak si udržet váhu i na dovolené. Letos odjedete bez kil navíc!

Anketa

Máte tendenci se na dovolené přejídat?




Období letních měsíců je zároveň dobou diet a hubnoucích plánů. Vysoké teploty nutí ženy i muže odhalit své problémové partie, a tak chtějí vypadat co nejlépe. Proto začínají dodržovat pravidelnou životosprávu se snahou shodit přebytečná kila. Jenže pak vyrazí na dovolenou či rodinný výlet a s předsevzetím je konec. Přinášíme proto pět spolehlivých tipů, jak si svou váhu pohlídat i při cestování.

Bohužel, u tohoto článku
není žádný soutěžní kód.
Pokračujte na další článek.

Přečtěte si pravidla soutěže

1.   Dobře se připravte na odlišné podmínky

I když cestujete jen několik desítek kilometrů, nemáte k dispozici domácí zázemí a mění se váš denní režim. Mnohem více tak potřebujete zachovat plnou zdravotní i psychickou pohodu. Cestování však mnohdy nutí k hladovění, nebo naopak k přejídání, čímž výrazně kolísá hladina cukru v krvi. To může nastartovat nepříjemné zdravotní potíže. „V době hubnutí je zapotřebí hladinu cukru v krvi dobře hlídat. Obzvláště pak na cestách, kde se chce člověk cítit dobře a zdravě. Například prudký pokles hladiny cukru může vést k únavě a nevýkonnosti, způsobuje podrážděnost a mnohdy zvýšenou chuť na sladké a přejídání,“ uvádí výživová poradkyně Alžběta Houdková, která doporučuje užívat přírodní doplněk stravy, jenž výkyvům hladiny krevního cukru zabraňuje.

2.   Nezapomeňte na pohyb

Rekreační činnosti mohou ve vhodné kombinaci plně nahradit úmorné cvičení v posilovně. V horkých letních dnech lze najít také příjemné aktivity, které jsou důležitou součástí každého hubnoucího programu. Hodinou plavání spálíte na 550 kalorií, což odpovídá šedesáti minutám řádného joggingu či tenisu. Zapůjčte si kola a vydejte se na malý výlet. Šedesát minut jízdy v rychlosti 20 km/hod vás zbaví 680 kalorií. Spalovat kalorie však můžete i na golfu nebo vycházkovou chůzí, ta odbourá za hodinu 170 kalorií. Doporučeným rekreačním sportem je i horolezectví, jóga nebo třeba plážové sporty jako volejbal a badminton. (Čtěte: 20 tipů, jak denně spálit kalorie navíc)

3.   Vyhněte se alkoholu

Alkohol je zdrojem vysokého množství energie, zvyšuje chuť k jídlu a napomáhá ukládání tuků v těle. Pitím alkoholu plně zaměstnáte játra, která nemohou plnit svou standardní funkci – zásobovat krev glukózou. Zároveň dochází k minimálnímu spalování tuků. Řada z nás si však na dovolené ráda dopřeje lákavý koktejl či třeba skleničku vína. Pokud si nedokážete alkohol úplně odříci, snažte se najít nejméně kalorickou cestu. Namísto vína upřednostněte jen vinný střik, případně zvolte sklenici světlého piva, která obsahuje asi 700 kJ. Vhodnou variantou je i pivo nealkoholické, případně šampaňské. Naopak největší kalorickou bombou jsou tvrdé destiláty a likéry.

4.   Vhodně rozložte pitný režim

Samozřejmostí hubnoucího procesu je pravidelný pitný režim. Základem je neslazená voda a bylinné čaje. Během cestování si však lidé neumějí správně rozložit příjem tekutin do průběhu celého dne. V klidovém stadiu zpracují ledviny kolem 0,4 litrů tekutin za hodinu, čemuž byste měli svůj pitný režim podřídit. Pokoušet se tedy nahnat resty z celého dne a vypít litr tekutin najednou znamená pouze zátěž pro váš organismus. S větší tělesnou zátěží si pak tělo žádá i více tekutin. Odepřete si ranní kávu, která tělo spíše dehydratuje. Dejte přednost sklenici vlažné vody s několika kapkami citronu, která vám pomůže dokončit trávení z předešlého dne.

5.   Jezte pravidelně a vyhněte se přejídání

Dovolená přináší kromě relaxace i lákavé místní speciality, jež nás nutí ochutnávat. Mnohdy tak rychle zapomeneme na náš pravidelný režim a hřešíme na nadměrné mlsání a večerní přejídání. Problémy s nadměrnou chutí k jídlu pomáhá zvládnout aminokyselina fenylalanin. „Přírodní přípravky s obsahem aminokyseliny fenylalanin působí na chuťové centrum v mozku, čímž přirozenou cestou pomáhají potlačit potřebu mlsání,“ vysvětluje Petr Navrátil ze společnosti Danare, která uvedla na trh český přípravek snižující přírodní cestou chuť k jídlu. „Speciální přípravky navíc dokážou zabraňovat i přejídání. Stačí je zapít vodou třicet minut před jídlem, rozpustí se v žaludku a až stonásobně zvětší objem. Díky jednoduchému užívání jsou praktickým pomocníkem na cestách,“ doplnil Navrátil. (Zkusit můžete také: 8x osvěžující odpolední svačinky pro ploché bříško)
TIP Bety: Cvičíte, zdravě jíte, a přesto kila nejdou dolů? Poraďte se ZDARMA s naší dietoložkou Lenkou! Zeptat se jí můžete i na to, kde hledat motivaci k hubnutí!

Autor: Petra Blažková

Tisknout Odeslat
 

 

nejčtenější

Terapeutka pomáhá zbavit se závislosti na PORNU. Svlečená DONAHA!

Terapeutka pomáhá zbavit se závislosti na PORNU. Svlečená DONAHA!

Mezi klienty americké terapeutky Sarah White prý patří také celebrity a politici. Ačkoli její praktiky nejsou oficiálně schváleny Americkou psychologickou asociací, ona s nimi slaví úspěchy. Muže zbavuje závislosti na pornu a dalších problémů svlečená donaha. Klienti u toho mohou masturbovat, sex a vzrušení jsou prý ale nejlepší cestou, jak se jim dostat až do „morku kostí“.

„Ukliď mi byt, nebo zveřejním naše porno,“ vyhrožoval exmilenec!

„Ukliď mi byt, nebo zveřejním naše porno,“ vyhrožoval exmilenec!

Jednadvacetiletému Fengu Siaovi z Nového Zélandu se zdál tento způsob úklidu zvláště vypečený. Své bývalé partnerce vyhrožoval, že zveřejní na internetu jejich soukromé porno, pokud nepřijde a okamžitě mu neuklidí byt. Jenže dotyčná si to nenechala líbit, vše oznámila policii a Feng musí za mříže.

Francouz jako skvělý milenec je mýtus! V sexu stojí »ZA PRD«!

Francouz jako skvělý milenec je mýtus! V sexu stojí »ZA PRD«!

Francouzským mužům sebevědomí skutečně nechybí. Ani když stojí, a to doslova, před úkolem uspokojit svou ženu. Pětašedesát procent z nich tvrdí, že ví dost o ženské anatomii, potřebách a touhách, takže ji umějí dokonale uspokojit. No, souhlasí necelá polovina Francouzek. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu v jejich vlasti, o níž se praví, že je zemí vášnivých a pozorných milenců.

Šílený trend už i u sousedů: Slovensko zaplavují ŽIVOUCÍ BARBIE!

Šílený trend už i u sousedů: Slovensko zaplavují ŽIVOUCÍ BARBIE!

Pamatujete na ukrajinskou Barbie Valerii Lukyanovou, která budí pozornost svou urputnou snahou vypadat jako slavná panenka? Pak vězte, že dvaadvacetiletá Slovenka se jí začíná až neuvěřitelně podobat. Tedy až na to, že není blond...

KOMERČNÍ SDĚLENÍ
 

horoskopy

Nastavit horoskopy
Beran

Beran

21. března - 20. dubna

Začínáte si uvědomovat, že ž vám zbývá jen posledních pár dnů na projekt (a nemusí se jednat jen o ten pracovní, ale i soukromé snažení), který ve vašem životě hraje důležitou roli. Proto bude příští týden v této oblasti kritický. Nepanikařte a zkuste se nejprve nad vším pořádně zamyslet. Ke svým nejbližším pak buďte maximálně upřímní – neunikne jim totiž, že vás něco trápí. Snažte se je ale nestresovat. K velmi zajímavé události dojde v životě Beranů ve čtvrtek!

soutěž

Vyhrajte měsíc s výrobky Jaroměřické mlékárny!

Vyhrajte měsíc s výrobky Jaroměřické mlékárny!

Z Jaroměřické mlékárny pro celou vaši rodinu!

Soutěž probíhá od 15. 9. 2014 do 22. 9. 2014

anketa

Máte televizi v ložnici?


dítě dne

Proč je ta voda tak studená? 17. 9. 2014

Proč je ta voda tak studená?

  • 5/5
Celkem 2
další

Tip na večeři

šťavnaté krůtí plátky s těstovinou

Krůtí plátky v parmské šunce

Celkový čas: 45min

Energie: 290 kJ


	Dušené hovězí maso vylepšené brusinkovým kompotem.

Hovězí s brusinkovým kompotem

Celkový čas: 1h a 40min

Energie: 534 kJ

Cena: 260 Kč


	Recept na salát ze dvou druhů fazolí.

Fazolový salát

Celkový čas: 1h a 35min

Energie: 250 kJ

Cena: 60 Kč

Bety.cz - magazín nejen pro mámy
Partneři Bety.cz - Odhaleno.cz (www.odhaleno.cz) Své náměty a připomínky k obsahu internetového magazínu Bety.cz posílejte na redakce@bety.cz, technické problémy na podpora@bety.cz.
Kontakty na redakci, obchodního a marketingového zástupce naleznete zde.

Copyright © 2009-2014 Bety.cz - všechna práva vyhrazena.