Bety.cz
Nastavit jako domovskou stránku
pondělí 4. května | svátek má  Květoslav
Přihlásit | Nejste registrována? Registrovat 

Velikost textu: AAA

5 tipů, jak si udržet váhu i na dovolené. Letos odjedete bez kil navíc!

Anketa

Máte tendenci se na dovolené přejídat?




Období letních měsíců je zároveň dobou diet a hubnoucích plánů. Vysoké teploty nutí ženy i muže odhalit své problémové partie, a tak chtějí vypadat co nejlépe. Proto začínají dodržovat pravidelnou životosprávu se snahou shodit přebytečná kila. Jenže pak vyrazí na dovolenou či rodinný výlet a s předsevzetím je konec. Přinášíme proto pět spolehlivých tipů, jak si svou váhu pohlídat i při cestování.

1.   Dobře se připravte na odlišné podmínky

I když cestujete jen několik desítek kilometrů, nemáte k dispozici domácí zázemí a mění se váš denní režim. Mnohem více tak potřebujete zachovat plnou zdravotní i psychickou pohodu. Cestování však mnohdy nutí k hladovění, nebo naopak k přejídání, čímž výrazně kolísá hladina cukru v krvi. To může nastartovat nepříjemné zdravotní potíže. „V době hubnutí je zapotřebí hladinu cukru v krvi dobře hlídat. Obzvláště pak na cestách, kde se chce člověk cítit dobře a zdravě. Například prudký pokles hladiny cukru může vést k únavě a nevýkonnosti, způsobuje podrážděnost a mnohdy zvýšenou chuť na sladké a přejídání,“ uvádí výživová poradkyně Alžběta Houdková, která doporučuje užívat přírodní doplněk stravy, jenž výkyvům hladiny krevního cukru zabraňuje.

2.   Nezapomeňte na pohyb

Rekreační činnosti mohou ve vhodné kombinaci plně nahradit úmorné cvičení v posilovně. V horkých letních dnech lze najít také příjemné aktivity, které jsou důležitou součástí každého hubnoucího programu. Hodinou plavání spálíte na 550 kalorií, což odpovídá šedesáti minutám řádného joggingu či tenisu. Zapůjčte si kola a vydejte se na malý výlet. Šedesát minut jízdy v rychlosti 20 km/hod vás zbaví 680 kalorií. Spalovat kalorie však můžete i na golfu nebo vycházkovou chůzí, ta odbourá za hodinu 170 kalorií. Doporučeným rekreačním sportem je i horolezectví, jóga nebo třeba plážové sporty jako volejbal a badminton. (Čtěte: 20 tipů, jak denně spálit kalorie navíc)

3.   Vyhněte se alkoholu

Alkohol je zdrojem vysokého množství energie, zvyšuje chuť k jídlu a napomáhá ukládání tuků v těle. Pitím alkoholu plně zaměstnáte játra, která nemohou plnit svou standardní funkci – zásobovat krev glukózou. Zároveň dochází k minimálnímu spalování tuků. Řada z nás si však na dovolené ráda dopřeje lákavý koktejl či třeba skleničku vína. Pokud si nedokážete alkohol úplně odříci, snažte se najít nejméně kalorickou cestu. Namísto vína upřednostněte jen vinný střik, případně zvolte sklenici světlého piva, která obsahuje asi 700 kJ. Vhodnou variantou je i pivo nealkoholické, případně šampaňské. Naopak největší kalorickou bombou jsou tvrdé destiláty a likéry.

4.   Vhodně rozložte pitný režim

Samozřejmostí hubnoucího procesu je pravidelný pitný režim. Základem je neslazená voda a bylinné čaje. Během cestování si však lidé neumějí správně rozložit příjem tekutin do průběhu celého dne. V klidovém stadiu zpracují ledviny kolem 0,4 litrů tekutin za hodinu, čemuž byste měli svůj pitný režim podřídit. Pokoušet se tedy nahnat resty z celého dne a vypít litr tekutin najednou znamená pouze zátěž pro váš organismus. S větší tělesnou zátěží si pak tělo žádá i více tekutin. Odepřete si ranní kávu, která tělo spíše dehydratuje. Dejte přednost sklenici vlažné vody s několika kapkami citronu, která vám pomůže dokončit trávení z předešlého dne.

5.   Jezte pravidelně a vyhněte se přejídání

Dovolená přináší kromě relaxace i lákavé místní speciality, jež nás nutí ochutnávat. Mnohdy tak rychle zapomeneme na náš pravidelný režim a hřešíme na nadměrné mlsání a večerní přejídání. Problémy s nadměrnou chutí k jídlu pomáhá zvládnout aminokyselina fenylalanin. „Přírodní přípravky s obsahem aminokyseliny fenylalanin působí na chuťové centrum v mozku, čímž přirozenou cestou pomáhají potlačit potřebu mlsání,“ vysvětluje Petr Navrátil ze společnosti Danare, která uvedla na trh český přípravek snižující přírodní cestou chuť k jídlu. „Speciální přípravky navíc dokážou zabraňovat i přejídání. Stačí je zapít vodou třicet minut před jídlem, rozpustí se v žaludku a až stonásobně zvětší objem. Díky jednoduchému užívání jsou praktickým pomocníkem na cestách,“ doplnil Navrátil. (Zkusit můžete také: 8x osvěžující odpolední svačinky pro ploché bříško)
TIP Bety: Cvičíte, zdravě jíte, a přesto kila nejdou dolů? Poraďte se ZDARMA s naší dietoložkou Lenkou! Zeptat se jí můžete i na to, kde hledat motivaci k hubnutí!

Autor: Petra Blažková

Tisknout Odeslat
 

 

nejčtenější

Nová řada pro citlivou pleť od Yves Rocher – Sensitive Végétal

Nová řada pro citlivou pleť od Yves Rocher – Sensitive Végétal

Rostlinná kosmetika Yves Rocher uvádí novou řadu péče o citlivou pleť Sensitive Végétal.

Horoskop na týden od 4. do 10. května 2015 od naší astroložky Anny!

Horoskop na týden od 4. do 10. května 2015 od naší astroložky Anny!

Zábava| dnes

Štíři, pomalu začínáte zjišťovat, že předsevzetí, která jste si na počátku roku dali, vám začínají proklouzávat mezi prsty – s některými jste totiž ještě ani nezačali. Váhy, jako by se proti vám tento týden v práci všichni spikli. Ryby, tento týden budete sršet nápady jako už dlouho ne. Berani, přestaňte se vyhýbat plánování vlastní budoucnosti! A co tento týden čeká další znamení?

Kde má muž NEJjcitlivější erotogenní zónu? Na PENIS zapomeňte!

Kde má muž NEJjcitlivější erotogenní zónu? Na PENIS zapomeňte!

Muži nemají rádi předehru, citlivý mají jen penis a nepotřebují být stimulováni mentálně. To jsou asi tři největší mýty kolující kolem mužské sexuality. Pánové sami jsou na vině tím, že mnohdy tyto stereotypy ani nevyvracejí. Ale průzkum u více než sedmi tisíc mužů z Británie odhalil, že kupříkladu penis je nejcitlivější erotogenní zónou jen pro jednadvacet procent mužů a že pětasedmdesát procent mužů má rádo předehru.

PRVNÍ FOTO: Princ William a Kate mají malou princeznu!

PRVNÍ FOTO: Princ William a Kate mají malou princeznu!

Osobnosti| dnes

Britský korunní princ William je otcem princezny. Přišla na svět v sobotu 2. května v londýnské nemocnici Svaté Marie. Vévodkyně z Cambridge přenášela dceru týden, porodila ji ráno čtyři minuty po půl deváté londýnského času.

KOMERČNÍ SDĚLENÍ
 

horoskopy

Nastavit horoskopy
Beran

Beran

21. března - 20. dubna

Přestaňte se vyhýbat plánování vlastní budoucnosti! Tento týden bude pro přemýšlení o tom, kam vlastně směřujete (a kam byste směřovat chtěli), naprosto ideální. Budete mít dostatek prostoru i času, abyste si urovnali myšlenky a touhy, abyste zhodnotili vše, čeho jste zatím dosáhli a čeho ještě dosáhnout můžete. Nestanovujte si žádné limity, dovolte si snít, buďte odvážní! Pamatujte, že vaši budoucnost ovlivníte nejvíce právě sami.

soutěž

Vyhrajte skvělé dárky s filmem Je prostě báječná

Vyhrajte skvělé dárky s filmem Je prostě báječná

S kým si usteleš, s tím si budeš hrát!

Soutěž probíhá od 27. 4. 2015 do 10. 5. 2015

anketa

Patří podle vás tělesné tresty do výchovy dětí?



dítě dne

Náš malý drobeček 4. 5. 2015

Náš malý drobeček

  • 3/5
Celkem 27
další

Tip na večeři


	Šťouchané brambory s kapustou a pórkem jsou vhodné jako samostatný pokrm nebo jako příloha.

Brambory s kapustou

Celkový čas: 60min

Energie: 446 kJ

Cena: 60 Kč


	Květák zapečený s nivou a brokolicí.

Zapečený květák s nivou

Celkový čas: 60min

Energie: 494 kJ

Cena: 89 Kč

vepřová panenka s houbami ,paprikou a rýži

Vepřová panenka s rýží a sýrovou omáčkou

Celkový čas: 40min

Energie: 644 kJ

Cena: 145 Kč

Bety.cz - magazín nejen pro mámy
Partneři Bety.cz - Odhaleno.cz (www.odhaleno.cz) Své náměty a připomínky k obsahu internetového magazínu Bety.cz posílejte na redakce@bety.cz, technické problémy na podpora@bety.cz.
Kontakty na redakci, obchodního a marketingového zástupce naleznete zde.

Copyright © 2009-2015 Bety.cz - všechna práva vyhrazena.