Zelenina jako droga: Tohle udělá s vaším mozkem!

Prevencí deprese a špatné nálady není jen dostatečný spánek a dobrá duševní hygiena, ale může jí být také strava. Vědci z Warwicku zjistili, že pravidelná konzumace ovoce a zeleniny, z ní pak hlavně listové, zvyšuje radost a pocit štěstí. Látky obsažené v těchto rostlinách působí blahodárně na mozek. Jenže aby byl účinek silný, musí člověk jíst listovou zeleninu několikrát denně.

„Člověk, který jí osm porcí ovoce a zeleniny denně, může zažívat stejné pocity štěstí a euforie jako nezaměstnaný, který dostane práci,“ tvrdí profesor Andrew Oswald z Warwick University.

Jeho poznatky se opírají o výzkum 12,5 tisíce Australanů a jejich stravovacích návyků po dobu šesti let. Jedinci, kteří jedí nejvíce ovoce a zeleniny, z níž hlavně tu listovou, jsou nejšťastnější a nejvíc fit.

„Naše studie je konzistentní s ideou, že to, co jíme, je důležité také pro naši mysl,“ tvrdí profesor Oswald.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V tomto týdnu budete cítit silný příliv energie a touhu něco změnit. Vaše vnitřní odhodlání se probudí a budete mít chuť pustit se do nových aktivit, které jste dosud odkládali. Dávejte si však pozor na přehnanou impulzivitu, protože ta by mo... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat