S úsměvem navzdory sychravému počasí. Zažeňte smutek správným jídlem

Spousta lidí vstupuje do nového roku nejen se spoustou předsevzetí, ale také překvapivě špatnou náladou. Jako by veselá atmosféra svátků a oslav spojených s příchodem dalšího roku zmizela a zůstala jen jakási prázdnota a smutek. Zažeňte je s pomocí správného jídelníčku!

Které potraviny spolehlivě zaženou zimní splíny?

Sardinky a spol.

Nemyslete, že kaprem na Štědrý večer to končí! Ryby, jako jsou sardinky, losos, tuňák nebo třeba makrela, jsou pro dobrou náladu zkrátka ideální. Obsahují totiž velké množství omega-3 mastných kyselin, které ovlivňují hladinu serotoninu. A ten mimo jiné zajistí úsměv na rtech. Navíc rybami prospějete svému zdraví!

Ořechy

Nejste zrovna fanoušky ryb? Ani tak o cenné omega-3 mastné kyseliny nemusíte přijít! Jejich skvělým zdrojem jsou totiž nejrůznější ořechy – od klasických vlašáků či lískových až po ty exotičtější, jako jsou para ořechy nebo pekany. Zařaďte je do své odpolední svačinky! Nejenže budete mít lepší náladu, ale spolehlivě a zdravě zaženete hlad.

Špenát

Nejen omega-3 mastné kyseliny vám vykouzlí úsměv na rtech. Dalším pomocníkem je kyselina listová, která rovněž ovlivňuje v těle serotonin. Jak už název této látky napovídá, najdete ji například v listové zelenině. A špenát je jejím skvělým zdrojem. Můžete si ho dopřát čerstvý i tepelně upravený.

Celozrnný chléb

Celozrnné pečivo vám zajistí denní dávku selenu. Jeho nedostatek je ve studiích spojován s podrážděností, nervozitou, úzkostí a depresemi. A tak si plátkem celozrnného chleba k snídani můžete zajistit usměvavý začátek dne!

Banány

Tohle žluté ovoce je zásobárnou tryptofanu – látky, jež působí uklidňujícím účinkem. A tak je jasné, že banány dokážou ukonejšit podrážděné nervy a zlepšit náladu. Mimochodem, když si toto ovoce dáte před spaním, může vám pomoci usnout.

Dýňová semena

Kromě již zmíněného tryptofanu obsahují i zinek a díky této kombinaci dokáží nejen pozitivně ovlivnit naši náladu, ale také hladinu cukru v krvi, jejíž výkyvy mohou negativně postihnouti i naši psychiku. Zkuste je třeba lehce nasucho opražit a přidat k nim kurkumu nebo zázvor. Tahle svačinka zahřeje na těle i na duši.

Vajíčka

Obsahují nejen kvalitní proteiny, ale také aminokyseliny, jež dokáží zajistit dostatek energie na celý den, ale také úsměv na rtech. Když si z nich připravíte například zeleninovou omeletu, ještě tělu dodáte vitaminy a vlákninu, takže prospějete celému organismu.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Ačkoli jste poslední týdny neměli v práci tak úplně nadosah úspěch, po němž už dlouho toužíte, rozhodně se nevzdávejte! Snažte se ignorovat požadavky a nároky ostatních a soustřeďte se na své naděje a sny. Mělo by vám to usnadnit cestu. Nebojte se požádat o pomoc ty, o nichž víte, že vám ji poskytnou bez vedlejších úmyslů. Mají ve vás větší víru... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

53 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
9 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
136 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat