Potřebujete snížit tlak? Dejte si maso!

Výsledky vědců z Bostonu se budou líbit milovníkům masa. Z jejich výzkumu totiž vyplývá, že lidé konzumující potraviny bohaté na bílkoviny mají nižší krevní tlak. Nemyslí se tím však konzumace vepřového, hovězího a uzenin. Ale spíš libového bílého masa, ryb, luštěnin a ořechů.

„Osoby, které konzumují 102 gramů bílkovin denně, jsou o čtyřicet procent méně ohroženy rozvojem vysokého krevního tlaku ve srovnání s osobami, které konzumovaly polovinu tohoto množství bílkovin,“ uvádějí autoři z Bostonské univerzity.

Takové množství bílkovin – pro běžného konzumenta dost velké množství – odpovídá pěti kuřecím prsům nebo čtyřem libovým steakům z hovězího či deseti konzervám cizrny.

Osoby, které krom bílkovin navíc konzumují také mnoho vlákniny, jsou pak ohroženy vysokým krevním tlakem o šedesát procent méně. Strava bohatá na vlákninu působí na zdraví srdce a cév rovněž velmi blahodárně.

Vědci z Bostonu přitom zjistili, že riziko hypertenze snižují bílkoviny pocházející z masa i z rostlin. Nejbohatšími zdroji bílkovin jsou krůtí a kuřecí maso, ryby (tuňák a losos), nízkotučné sýry (tvaroh a mozarella), vepřová panenka, telecí a libové hovězí, tofu, fazole, vajíčka, jogurty, mléko, ořechy a semena.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V tomto týdnu budete cítit silný příliv energie a touhu něco změnit. Vaše vnitřní odhodlání se probudí a budete mít chuť pustit se do nových aktivit, které jste dosud odkládali. Dávejte si však pozor na přehnanou impulzivitu, protože ta by mo... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

14 Příspěvků
Poslední příspěvek 10:00
110 Příspěvků
Poslední příspěvek 10:00
Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat