Dejte si dneska kostičku hořké čokolády. Chrání před rakovinou slinivky

Hořká čokoláda obsahuje velké množství hořčíku, a tak její pravidelná konzumace může sloužit jako přirozený zdroj tohoto minerálu. Podle vědců z Indiany přitom zvýšený příjem hořčíku a antioxidantů obsažených v kakau snižuje riziko rakoviny slinivky.

„Rakovina slinivky je opravdu unikátní a odlišná od jiných typů rakoviny. Míra přežití více než pět let je velmi nízká, takže to činí prevenci… velmi důležitou,“ vysvětluje doktor Ka He z Indiana University.

V experimentálním výzkumu přitom prokázal, že lepší než příjem hořčíku v tabletách a preparátech je konzumace na hořčík bohatých potravin. Krom hořké čokolády je tento minerál obsažen také v tmavé a listové zelenině či ořechách.

„U osob s vyšším rizikem rakoviny slinivky je zvýšený příjem hořčíku s potravou velmi výhodný a může je ochránit před tímto zhoubným onemocněním,“ tvrdí spoluautor výzkumu Daniel Dibaba.
 







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V tomto týdnu budete cítit silný příliv energie a touhu něco změnit. Vaše vnitřní odhodlání se probudí a budete mít chuť pustit se do nových aktivit, které jste dosud odkládali. Dávejte si však pozor na přehnanou impulzivitu, protože ta by mo... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat