Zdravé jídlo nemusí být drahé: Triky, jak nepřijít o úspory

Možná se vám někdy do rukou dostaly články o tom, jak zhoršená ekonomická situace ovlivňuje zdraví lidí. Ti jsou kvůli omezenému rozpočtu nuceni kupovat levnější jídlo, přestanou utrácet za ovoce a zeleninu, ruší členství ve fitness centrech, a v některých případech dokonce sklouznou ke konzumaci levných nekvalitních kalorických jídel. Jídelníček a vaše zdraví ale kvůli nedostatku peněz nemusí trpět.

Přinášíme vám několik tipů, jak se udržet ve formě, aniž byste museli moc utrácet.

Auto versus nožky

Máte nějaké vyřizování v okolí? Nechte pro tentokrát auto doma. Nejen, že ušetříte za benzín, ale zařadíte tak do své denní rutiny aktivitu navíc a uděláte něco dobrého pro svoje tělo. Popřemýšlejte, při jakých činnostech byste se mohli obejít bez auta. Co takhle zrušit předplatné novin, které vám každé ráno přistanou ve schránce, a raději si pro ně dojít po svých?

Ke společnému stolu s rodinou

Tato rada přináší hned několik pozitiv. Susan Bowerman expertka na výživu, říká: „Když si jídlo připravíte doma, máte ho pod kontrolou. Víte přesně, co do něj dáváte, a výsledkem je skvělé jídlo s menším množstvím tuku a sodíku, než by obsahovalo v restauraci.“

Další výhodou domácího stravování je, že si užijete společný čas s nejbližšími. Studie ukazují, že děti, které se pravidelně stravují se svou rodinou, jedí oproti těm ostatním celkově zdravěji, a dokonce mají lepší výsledky ve škole.

Jde to i bez masa

Nákup masa a ryb může zatížit váš rozpočet. Zkuste proto častěji sáhnout po vegetariánské stravě.

Fazole, hrášek nebo čočka se můžou proměnit ve skvělý základ pro zdravou polévku. Můžete také zkusit použít tofu místo masa, například do omáčky na těstoviny,“ doplňuje Bowerman.

Jídlo z parapetu

Pokud máte prostor k pěstování, je to další způsob, jak ušetřit peníze. Dobrou volbou by mohl být salát nebo špenát, které je snadné vypěstovat, a sklízet můžete každý týden. Čerstvé bylinky mohou být pro někoho zbytečně drahým luxusem. V supermarketu ano, ale zkuste si je zasadit do truhlíku a postavit na parapet, kam svítí dostatek sluníčka. Bylinky jsou výborným dochucovadlem. Svou výraznou chutí vám pomohou částečně odbourat z jídelníčku tuk a sůl. K tomu navíc obsahují spoustu vitaminů a antioxidantů.

Sbohem, limonády

Vzdejte se limonád a kávy, ušetříte tím hodně peněz a výrazně snížíte množství přijatých kalorií. Ovoce více jezte, než pijte. Stoprocentní džusy jsou zbytečně drahé a na rozdíl od čerstvého ovoce vám nedodají dostatek vlákniny.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Nebývalý projev důvěry vás v týdnu velmi potěší. Moc dobře si totiž uvědomujete, že důvěra není samozřejmá. Navíc jde o velice křehkou záležitost. Vy však umíte lidem naslouchat a podrazáctví je vám cizí. Díky tomu vám os... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

47 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
16 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
124 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat