Některé části těla se vyloženě brání hubnutí

Dodržujete tréninkový i stravovací plán a přejete si zhubnout v oblasti pasu a břicha. Jenže právě tam se vás tuky drží jako klíště. Čím to je a co je nakonec zlomí?

Je známo, že existují dva druhy tukové tkáně. První je bílá, ta druhá hnědá. Celé to přitom funguje tak, že bílé tukové buňky se obvykle hromadí v oblastech, mezi které patří zadek, stehna, břicho, paže a prsa. K funkcím těchto tukových buněk se řadí ukládání tuku a regulace hormonů. Naproti tomu hnědé tukové buňky mají své místo kolem krku (klíční kosti). Jejich funkcí je zahřívání těla. Platí přitom, že bílé tukové buňky nejsou tak metabolicky aktivní jako ty hnědé, jež spalují kalorie za účelem generování tepla. Proto je tak těžké v pase, na stehnech či pažích zhubnout. Není to však nemožné.

Jak na tvrdohlavý tuk?

Přibývání na váze a obtížné hubnutí souvisí se zvýšenými hladinami inzulinu. Konkrétně zvyšuje hladinu lipoproteinové lipázy, hlavního enzymu, jež ukládá tuk v těle. Je třeba jeho hladinu sledovat a držet v lati prostřednictvím osvědčených tipů.

Trápí-li vás, že se „bochánky“ na vašem těle drží tam, kde jim to nesluší, snižte spotřebu rafinovaného cukru, jako jsou sušenky, sladkosti, dortíky nebo mléčná čokoláda. Taky se držte dál od tekutých kalorií.

A zase to pečivo!

Menší porce v pravidelných intervalech taky patří k tomu nejzákladnějšímu pravidlu, i když se rovněž ukázalo, že co se týče konkrétně ztrátě tuku na břiše, je báječný přerušovaný půst. Hodně lidí také má problémy s pečivem. Které je to správné?

Na prvním místě vybírejte pečivo z žitné mouky, na tom druhém z žitno-pšeničné. Pšeničkou mouku ve vlastním zájmu vynechte. Zkusit můžete i popíjení bílého čaje. Vědecký tým z německé kosmetické společnosti Beiersdorf AG, který zkoumal jeho vliv na tukové buňky, hlásí, že výtažky z bílého čaje zabraňují vzniku nových tukových buněk a zároveň pomáhají spalovat ty již existující. Prima zpráva!

Tělo komplet v čistírně

Začněte jíst čerstvé ovoce a zeleninu, odstraňte všechna zpracovaná jídla a zaměřte se na konzumaci ryb, masa, drůbeže a luštěnin. Jezte vědomě a sledujte své porce i kvalitu potravin. Jakmile bude vaše strava čistší, vaše tělo použije přebytek tuku k výrobě energie. A tím to všechno začíná. K metabolické rovnováze ovšem pomůže i pohyb.

Pro oblast pasu a břicha se doporučuje kardio cvičení, které má pozitivní vliv na rychlost metabolismu a hormonální profil. K tomu nejúčinnějšímu patří intenzivní intervalové sprinty (také známé jako HIIT). A co dělat, když vás trápí silnější stehna?

Spánek rozhodně nepodceňujte!

Kromě zdravé stravy kombinujte kardio cvičení zhruba tak 5krát týdně po dobu 20 až 30 minut s posilováním stehen. Souhra obojího podporuje zdravé odbourávání tuků. Důležitý je však i kvalitní spánek. Sedm až devět hodin noční regenerace taktéž reguluje hormony hladu a dodávají energii pro fyzickou aktivitu.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Sekaná

(1 hlasů)

Langoše

(1 hlasů)

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Očekávejte náročný týden, ale s velkým potenciálem pro růst a rozvoj. Budete se cítit motivováni pracovat na svých cílech a ambicích a to vám poskytne silný pocit směru a jistoty.Na pracovišti můžete čekat nové příležitosti, nové... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

90 Příspěvků
Poslední příspěvek 20:15
142 Příspěvků
Poslední příspěvek 20:14

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat