Borůvková šťáva zbystřuje paměť

Několik sklenic borůvkové šťávy denně může zalátat děravou paměť. Podle amerických odborníků nápoj z tohoto bobulového ovoce skutečně zbystřuje uchovávání informací v mozku a to především u starších osob. Borůvky jsou totiž velmi bohaté na antioxidanty a další fytochemikálie, které paměti prospívají.

Psychiatr Robert Krikorian z University of Cincinnati tvrdí, že jeho studie poskytuje podklady k dalším klinickým studiím, které se budou zabývat přímým účinkem na paměť zvláště u starších osob.

Studie ze Cincinnati pracovala se vzorkem osob starších sedmdesáti let, kterým přestávala sloužit paměť. Polovina z nich pila denně borůvkovou šťávu o objemu dvou sklenic a druhá polovina dostávala jiný nápoj. Po dvou měsících užívání měla skupina konzumující borůvkový džus výrazně lepší výsledky v paměťových testech a při učení než skupina s placebo nápojem.







Sledujte nás na sociálních sítích:

Reklama


Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

V tomto týdnu budete cítit silný příliv energie a touhu něco změnit. Vaše vnitřní odhodlání se probudí a budete mít chuť pustit se do nových aktivit, které jste dosud odkládali. Dávejte si však pozor na přehnanou impulzivitu, protože ta by mo... Více

Vybrat znamení
Zavřít

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

14 Příspěvků
Poslední příspěvek 10:00
110 Příspěvků
Poslední příspěvek 10:00
Zavřít Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat