Prkno je cvik, který vám pomůže k vysněné postavě

Už jste slyšeli o takzvaném prkně neboli planku či plankingu? Pak vězte, že tento druh cvičení a posilování rozhodně stojí za pozornost! Nepotřebujete totiž žádné vybavení či náčiní, nemusíte si pořizovat dres a ani chodit do fitness centra. A přesto díky planku získáte postavu snů a skvělou fyzičku.

O co vlastně jde? V základní pozici spočívá člověk na špičkách nohou a předloktích – tělo je propnuto, v jedné rovině. Zkrátka připomíná prkno, díky němuž získala poloha svůj název (v angličtině se prkno řekne plank). A čím nám prospívá?

Svaly v pozoru

Ačkoli podle popisu či fotografie může plank vypadat jako poměrně jednoduchý cvik, pořádně se při něm zapotíte! Když totiž udržujete své tělo v nezměněné poloze na předloktích a špičkách po dobu 30 vteřin (doporučená doba pro začátečníky), zjistíte, že musíte zapojit i svaly, o kterých jste neměli dosud ani tušení.

Kalorie na ústupu

Je možné spalovat kalorie, když se vlastně nehýbete? Je! Právě díky zapojení všech skupin svalů a fyzické náročnosti při planku spalujete více kalorií, než když děláte například sedy-lehy. Stačí 10 až 12 opakování a budete mít pocit, že jste vyběhli schody do desátého patra…

Rovnováha bez chybičky

Planking má několik poloh, ovšem i ta základní představuje pro naši rovnováhu docela výzvu. Možná budete mít zpočátku potíže a budete mít pocit, že každou chvíli spadnete, ale uvidíte, že s postupem času budete mnohem jistější.

Bříško jako pekáč buchet

Pořád se vám nedaří shodit přebytečné faldíky na bříšku? Pak jste nejspíš ještě nepropadli planku. Břišní svaly při něm dostanou totiž pořádně zabrat, což se na nich (a na našem bříšku) pozitivně podepíše.

Páteř jako zamlada

Mnohé z nás trápí bolesti zad. Často bývají způsobeny celodenním sezením a také ochablostí svalů podél páteře. Planking je ale postaví zase do latě! Brzy si povšimnete, že vás záda nebolí tak často jako dřív a že už se tak nehrbíte.

Riziko (téměř) nulové

Zatímco u některých sportů dochází často k nejrůznějším úrazům, plank patří k těm nejbezpečnějším. Samozřejmě je nutné ho provádět správně, abyste neublížili svalům, ale nehrozí při něm pády a můžete se mu bez obav věnovat každý den.






Zdarma produkt k testování!

Staň se testerkou!

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
16:53

Cvičení na ruce a záda s pomůckama

Cvičení na ruce a záda s pomůckama
14:33

HIIT training

HIIT training
08:50

Protažení na nohy

Protažení na nohy

Horoskopy

Beran

Beran

21. 3. - 20. 4.

Jste systematický člověk, a tak vám příliš nevyhovuje, pokud se musíte věnovat hned několika věcem najednou. Ne že by vám to dělalo nějaké potíže, ale máte vždy pocit, že když se nemůžete něčemu věnovat naplno, hrozí, že budete dělat chyby. A na to nejste příliš zvyklí. Zkuste se na chvíli odpoutat od své snahy o dokonalost, uvidíte, že se vám u... Více

Vybrat znamení

Nastavení horoskopu

Vyberte si znameni, které chcete zobrazovat.

Diskuze

2 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
3 Příspěvků
Poslední příspěvek včera
1 Příspěvků
Poslední příspěvek včera

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat